• 1
  • 2
2018-03-01, 12:33
Medlem
Hur r invandringen i Finland just idag?

Har sett ngra jmfra Sveriges 90-tal med dagens Finland!?!? r det s pass nd?
Citera
2018-03-01, 12:41
Medlem
kumlafucker84s avatar
S kan det vara. Jag har iallafall hrt att dem tar in vldigt lite invandrare.
Citera
2018-03-01, 12:42
Avstngd
Desto fler finnar som drar till Sverige
Citera
2018-03-01, 12:54
Medlem
Enzymes avatar
Nr man r i Finland s ser man inte alls lika mnga invandrare som hr. S kommer man hem s r dr afghaner och somalier verallt
Citera
2018-03-01, 13:00
Medlem
DontWantWars avatar
Nej finns inte mnga blattar i Finland. Dem tar in f och om man r vlkommen att bo dr om man lr sig sprket. Vilket r vldigt resonabelt.
Citera
2018-03-01, 13:48
Medlem
rostigamazons avatar
Den r som den svenska invandringen, men dom ligger ngra r efter, till slut kommer de se ut som hr.
Citera
2018-03-01, 14:18
Medlem
land dremot som tillhr Finland skulle det vara desto smre stllt i om man lser p ntet, inte fr att jag frstr hur de kan hitta ut dit och speciellt utbyggt r det vl inte heller dr.
Citera
2018-03-01, 14:18
Medlem
TS skapade denna trd efter han blev frdmjukad av en finne i Hockey-trden idag?
Citera
2018-03-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
land dremot som tillhr Finland skulle det vara desto smre stllt i om man lser p ntet, inte fr att jag frstr hur de kan hitta ut dit och speciellt utbyggt r det vl inte heller dr.

Beskte land i somras. Underbart! Som att vara i Sverige p 1980-talet.
Citera
2018-03-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Den r som den svenska invandringen, men dom ligger ngra r efter, till slut kommer de se ut som hr.
Jag tror att finnarna har mer ryggrad n s.
Plus att dom vet att resurserna har sina begrnsningar.
Kriget mot Sovjetunionen, bygga upp landet igen samtidigt som man tvingades betala ett fett skadestnd till angriparen.
Dom har en annan nationell stolthet och skms inte fr vilka dom r.
Sedan har dom ju avskrckande exempel p andra sidan stersjn.
Skulle mjligen vara om EU stter tumskruvarna p Finland och drar t fr dr verkar dom bja sig under EU p samma underdniga stt som Sverige.
Dom har ju satt sig i Eurofllan.
Fast jag tror och hoppas p en FinExit (Fexit, Sexit, SoExit eller vad det skulle kunna heta) om det kommer sdana proper.
Citera
2018-03-01, 14:23
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Verkligen inte. I vissa kvarter (utanfr socialkontoren) i Helsingfors kan man se mindre klungor av somalier, annars r Finland vldigt vlbevarat. Invandrarna, ja nstan ven somalierna, r vl integrerade och pratar god finska (ven med varandra).

Jag upplever att det var fler utomeuropeiska invandrare i Sverige p 90-talet n i Finland idag. Nstan alla invandrare i Finland r steuroper, frmst ryssar och balter.

Mnga finnar r vldigt pro-EU eftersom dom inte har korrumperade politiker, som i Sverige, och drfr klarat sig bra i unionen.
Senast redigerad av blobben!!! 2018-03-01 kl. 14:25.
Citera
2018-03-01, 14:25
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Verkligen inte. I vissa kvarter (utanfr socialkontoren) i Helsingfors kan man se mindre klungor av somalier, annars r Finland vldigt vlbevarat. Invandrarna, ja nstan ven somalierna, r vl integrerade och pratar god finska (ven med varandra).

Jag upplever att det var fler utomeuropeiska invandrare i Sverige p 90-talet n i Finland idag. Nstan alla invandrare i Finland r steuroper, frmst ryssar och balter.

Jag hrde att ngon i den finska regeringen var imponerad av den svenska regeringen, s vi vet alla hur det kommer sluta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in