• 1
  • 2
2018-03-01, 12:33
Medlem
Hur är invandringen i Finland just idag?

Har sett några jämföra Sveriges 90-tal med dagens Finland!?!? Är det så pass ändå?
Citera
2018-03-01, 12:41
Medlem
kumlafucker84s avatar
Så kan det vara. Jag har iallafall hört att dem tar in väldigt lite invandrare.
Citera
2018-03-01, 12:42
Medlem
Desto fler finnar som drar till Sverige
Citera
2018-03-01, 12:54
Medlem
Enzymes avatar
När man är i Finland så ser man inte alls lika många invandrare som här. Så kommer man hem så är där afghaner och somalier överallt
Citera
2018-03-01, 13:00
Medlem
DontWantWars avatar
Nej finns inte många blattar i Finland. Dem tar in få och om man är välkommen att bo där om man lär sig språket. Vilket är väldigt resonabelt.
Citera
2018-03-01, 13:48
Medlem
rostigamazons avatar
Den är som den svenska invandringen, men dom ligger några år efter, till slut kommer de se ut som här.
Citera
2018-03-01, 14:18
Medlem
Åland däremot som tillhör Finland skulle det vara desto sämre ställt i om man läser på nätet, inte för att jag förstår hur de kan hitta ut dit och speciellt utbyggt är det väl inte heller där.
Citera
2018-03-01, 14:18
Medlem
TS skapade denna tråd efter han blev förödmjukad av en finne i Hockey-tråden idag?
Citera
2018-03-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Åland däremot som tillhör Finland skulle det vara desto sämre ställt i om man läser på nätet, inte för att jag förstår hur de kan hitta ut dit och speciellt utbyggt är det väl inte heller där.

Besökte Åland i somras. Underbart! Som att vara i Sverige på 1980-talet.
Citera
2018-03-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Den är som den svenska invandringen, men dom ligger några år efter, till slut kommer de se ut som här.
Jag tror att finnarna har mer ryggrad än så.
Plus att dom vet att resurserna har sina begränsningar.
Kriget mot Sovjetunionen, bygga upp landet igen samtidigt som man tvingades betala ett fett skadestånd till angriparen.
Dom har en annan nationell stolthet och skäms inte för vilka dom är.
Sedan har dom ju avskräckande exempel på andra sidan Östersjön.
Skulle möjligen vara om EU sätter tumskruvarna på Finland och drar åt för där verkar dom böja sig under EU på samma underdåniga sätt som Sverige.
Dom har ju satt sig i Eurofällan.
Fast jag tror och hoppas på en FinExit (Fexit, Sexit, SoExit eller vad det skulle kunna heta) om det kommer sådana propåer.
Citera
2018-03-01, 14:23
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Verkligen inte. I vissa kvarter (utanför socialkontoren) i Helsingfors kan man se mindre klungor av somalier, annars är Finland väldigt välbevarat. Invandrarna, ja nästan även somalierna, är väl integrerade och pratar god finska (även med varandra).

Jag upplever att det var fler utomeuropeiska invandrare i Sverige på 90-talet än i Finland idag. Nästan alla invandrare i Finland är östeuropéer, främst ryssar och balter.

Många finnar är väldigt pro-EU eftersom dom inte har korrumperade politiker, som i Sverige, och därför klarat sig bra i unionen.
Senast redigerad av blobben!!! 2018-03-01 kl. 14:25.
Citera
2018-03-01, 14:25
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Verkligen inte. I vissa kvarter (utanför socialkontoren) i Helsingfors kan man se mindre klungor av somalier, annars är Finland väldigt välbevarat. Invandrarna, ja nästan även somalierna, är väl integrerade och pratar god finska (även med varandra).

Jag upplever att det var fler utomeuropeiska invandrare i Sverige på 90-talet än i Finland idag. Nästan alla invandrare i Finland är östeuropéer, främst ryssar och balter.

Jag hörde att någon i den finska regeringen var imponerad av den svenska regeringen, så vi vet alla hur det kommer sluta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in