Citat:
Ursprungligen postat av
NalensOga
Just nu stopp i all trafik vid Katrineholm pga olycka. Sitter själv på ett av de berörda tågen och anar väl vad som hänt... någon som vet?
http://mobil.nt.se/nyheter/ostergotland/stopp-i-tagtrafiken-efter-olycka-om4962625.aspx
Det var en nära vän till mig som begick självmord hon hette Ver*nika och bodde på samma servicebostad som mig. Hon hade blivit utslängd ifrån Psykiatrin i Nyköping trots uttalade suicidtankar... Mycket tråkig historia. Psykiatrin orkade inte med henne... Läkarna hade bemött henne på ett synnerligen hänsynslöst och nonchalant sätt, Psykiater agerar i vissa fall som fullblodspsykopater... ibland får man en känsla av att dessa inte är psykiater för att dom vill hjälpa människor i nöd, utan är bara ute efter pengar och en chans att få utöva makt på människor som istället skulle behöva deras medkänsla och hjälp. Men det vill tydligen inte dessa predatorer till läkare... fy fan säger jag bara.
Hoppas dessa äckliga psykiater insett vad dom gjort. Denna tjejen hade inte ens hunnit fylla 30.
Vi och alla andra som stod henne när är givetvis förkrossade över att ha förlorat en vän som gett oss en massa glädje. Var ute på krogen och gjorde andra saker som att gå på bio/fika/äta ute. Nu när vi i gänget är ute så saknas en för oss en viktig person... fy fan för Nyköping
Hon såg därmed inte någon annan utväg än att ta livet av sig...
Ska gå på hennes begravning imorgon. Kommer att bli tufft.
Ingen av oss som var nära vänner visste hur illa det egentligen var, hon var en sån person som höll allt inne och inte ville visa känslor, vi trodde det bara hörde till hennes personlighet.... men uppenbarligen så dolde hon det hon inte ville att vi skulle se.
Vill inte gå in på för djupa detaljer med tanke på hennes familj.