2018-02-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktievetgirig
Att såga Bitcoin och hylla en annan kryptovaluta ser jag som märkligt.
Varför då? Jag lägger ju fram varför jag tycker det.

Citat:
Vad hindrar Bitcoin gänget att implementera LTC teknik?
Är du seriös? Tror du att det bara är att "byta ut"?

Citat:
Troligen ligger svaret delvis i att Bitcoins höga värde beror på att det är svårt att sälja och köpa stora volymer. Man har låst in sig lite i att kursen ligger väldigt högt och man vågar inte uppgradera med ny kryptoteknik för då rasar kursen snabbare när den väl rasar.

Men asså, herregud. Jag säger som the shade; vad fan babblar du om?

Citat:
Tillgång och efterfrågan sätter priset. Är tillgången låg och många vill köpa stiger priset.

Exakt därför jag skrev att Bitcoin ligger kvar på sin prisnivå av tre enkla anledningar:
1. Hype
2. Förväntan
3. Folk fortsätter upptäcka kryptos för varje dag och BTC är troligtvis det första man läser om och investerar i innan man börjar ifrågasätta varför.

Men bra att du drar kortet tillgång/efterfrågan. Det visar ju dina avancerade tankebanor.
2018-03-01, 02:13
Medlem
Har aldrig satt mig in det hela, kan någon ge några bra legit sidor för att både köpa och sälja.
Får googla på resten om hur man lagrar bit coinen och shit
2018-03-01, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Varför då? Jag lägger ju fram varför jag tycker det.

Är du seriös? Tror du att det bara är att "byta ut"?

Någonstans läste jag om en "fork" som Bitcoin gänget skulle rulla ut under senhösten. Bev det av eller rullar Bitcoin på precis som det gjorde under sommaren och tidigare? Om de lyckas med detta en gång ser jag inte att de inte skulle kunna uppgradera och införa LTC teknik. Varumärket Bitcoin är värt väldigt mycket så ur business synpunkt är det värt att undersöka möjligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av neret

Exakt därför jag skrev att Bitcoin ligger kvar på sin prisnivå av tre enkla anledningar:
1. Hype
2. Förväntan
3. Folk fortsätter upptäcka kryptos för varje dag och BTC är troligtvis det första man läser om och investerar i innan man börjar ifrågasätta varför.

Men bra att du drar kortet tillgång/efterfrågan. Det visar ju dina avancerade tankebanor.

Istället för att försöka förolämpa folk så bry dig om dina egna tankebanor för det är dem som bestämmer hur framgångsrik du själv kommer bli.

Hur lång tid tar en Bitcoin transaktion idag?
Senast redigerad av aktievetgirig 2018-03-01 kl. 04:14.
2018-03-01, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Det där med tillgång och efterfrågan måste du ha googlat innan du svarade, för nyss trodde du ju att priset på Bitcoin var högt för att det var svårt att sälja.

Åter igen, vad babblar du om? Vad är det med hur kryptovalutor fungerar som ingen säkert vet? Du får gärna förklara det där med att priset skulle falla om Bitcoin implementerade tekniken från LTC och hur det skulle gå till.

Är inte säker på att du kommer att förstå det här heller men gör ett försök. Det kan ju finnas andra som är mera normalbegåvade i den här tråden och förstår SPEKULATION om hur tekniken KANSKE kommer att utvecklas.

Bitcoin bygger på mjukvara, krypton och algoritmer. Sånt uppgraderas över tid för att öka säkerhet m m. Tänk dig tanken att du lägger på nya funktioner i dagens Bitcoin för att öka säkerhet och tillgänglighet. Nu tänker du tanken att dessa nya funktioner är just en kopia på LTC teknik och du har genomfört en variant av en "fork".

En annan väg att gå är att sätta ett datum i framtiden låt oss säga 2019-01-01 och att alla Bitcoin börser då flyttar över på Bitcoinplatformen 2019 som ökar transaktionshastigheten med låt oss säga 100.000 ggr. Bitcoin behöver evolvera på något sätt om den skall bli världshandelns största valuta. Hur är bara en teknik fråga. Om Bitcoin världen vill är en annan fråga. Det var denna vilja jag ifrågasatte då handeln med Bitcoin idag är strypt p g a transaktionshastigheten.

Jämför med hur bolag fungerar. Bolag A (Bitcoin) är värt 2.000 miljarder och bolag B (t ex LTC) är värt 1 miljard. Då är det relativt lätt för bolag A att svälja och köpa upp bolag B.

Men min frågeställning är likaväl om Bitcoin-"sekten" verkligen vill att transaktionshastigheten skall öka eller vill de bibehålla den strypta effekten som nu finns.
Senast redigerad av aktievetgirig 2018-03-01 kl. 04:29.
2018-03-01, 11:19
Medlem
theshades avatar
Citat:
Är inte säker på att du kommer att förstå det här heller men gör ett försök. Det kan ju finnas andra som är mera normalbegåvade i den här tråden och förstår SPEKULATION om hur tekniken KANSKE kommer att utvecklas.

Bitcoin bygger på mjukvara, krypton och algoritmer. Sånt uppgraderas över tid för att öka säkerhet m m. Tänk dig tanken att du lägger på nya funktioner i dagens Bitcoin för att öka säkerhet och tillgänglighet. Nu tänker du tanken att dessa nya funktioner är just en kopia på LTC teknik och du har genomfört en variant av en "fork".

En annan väg att gå är att sätta ett datum i framtiden låt oss säga 2019-01-01 och att alla Bitcoin börser då flyttar över på Bitcoinplatformen 2019 som ökar transaktionshastigheten med låt oss säga 100.000 ggr. Bitcoin behöver evolvera på något sätt om den skall bli världshandelns största valuta. Hur är bara en teknik fråga. Om Bitcoin världen vill är en annan fråga. Det var denna vilja jag ifrågasatte då handeln med Bitcoin idag är strypt p g a transaktionshastigheten.

Jämför med hur bolag fungerar. Bolag A (Bitcoin) är värt 2.000 miljarder och bolag B (t ex LTC) är värt 1 miljard. Då är det relativt lätt för bolag A att svälja och köpa upp bolag B.

Men min frågeställning är likaväl om Bitcoin-"sekten" verkligen vill att transaktionshastigheten skall öka eller vill de bibehålla den strypta effekten som nu finns.

Det är klart man vill öka hastigheten. Men man vill inte göra det med enklaste snabbaste nödlösning som skapar fler problem än det löser. Varför tror du man kämpar på med LN?

Jag är ingen expert på blockkedjeteknik men min uppfattning är att man kan inte ha kakan och äta den. Folket som utvecklar Bitcoin verkar fatta långsiktiga beslut och vill inte lösa problem som transaktionshastighet på samma sätt som nykomlingar gjorde.

Det känns ganska konspiratoriskt och ologiskt att de skulle låta transaktionsproblemet vara olöst för att det skulle vara fördelaktigt på något vis. Fattar fortfarande inte hur du tänker där.
2018-03-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RchB
Har aldrig satt mig in det hela, kan någon ge några bra legit sidor för att både köpa och sälja.
Får googla på resten om hur man lagrar bit coinen och shit

Gör de först! Inte särskilt svårt om man verkligen är intresserad av konceptet.
2018-03-01, 12:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Gör de först! Inte särskilt svårt om man verkligen är intresserad av konceptet.
Du kan ju hjälpa lite på vägen.

Ont:
Börja läsa vad krypto är, sen kan du kolla in Coinbase. Tycker personligen inte om Coinbase men de tar emot USD och EUR. Detta för investering.

Trading: skulle vilja föreslå testnet.bitmex.com till en början. Där kan du handla med fake-btc (XTC) och öva dig lite innan. Det är inte helt enkelt att sätta sig in i hur det funkar runt praktiskt. I början råkade jag sätta mina stops galet och sälja av innehav felaktigt. Rätt skönt att det inte var riktiga pengar då.
2018-03-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du kan ju hjälpa lite på vägen.

Ont:
Börja läsa vad krypto är, sen kan du kolla in Coinbase. Tycker personligen inte om Coinbase men de tar emot USD och EUR. Detta för investering.

Trading: skulle vilja föreslå testnet.bitmex.com till en början. Där kan du handla med fake-btc (XTC) och öva dig lite innan. Det är inte helt enkelt att sätta sig in i hur det funkar runt praktiskt. I början råkade jag sätta mina stops galet och sälja av innehav felaktigt. Rätt skönt att det inte var riktiga pengar då.

Tyckte jag gjorde med mitt svar. Finns massa info i forumet och inte särskilt svårt att googla upp lite info. Personer är för lata idag och förväntar sig att få allt serverat på silverfat.
2018-03-01, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Det är klart man vill öka hastigheten. Men man vill inte göra det med enklaste snabbaste nödlösning som skapar fler problem än det löser. Varför tror du man kämpar på med LN?

Jag är ingen expert på blockkedjeteknik men min uppfattning är att man kan inte ha kakan och äta den. Folket som utvecklar Bitcoin verkar fatta långsiktiga beslut och vill inte lösa problem som transaktionshastighet på samma sätt som nykomlingar gjorde.

Det känns ganska konspiratoriskt och ologiskt att de skulle låta transaktionsproblemet vara olöst för att det skulle vara fördelaktigt på något vis. Fattar fortfarande inte hur du tänker där.

Det är så här man diskuterar på flashback. Man låter motparten säg det själv. Läs nu högt dina egna ord som jag fetmarkerat.

Varför skulle detta vara konspiratoriskt? Vi vet 2018-03-01 att: Transaktionshastighet är låg och Bitcoin kursen är hög. Man tar vääääldigt god tid på sig att införa något som LTC redan gjort. Problem med tekniken kan det inte vara då LTC redan löst det.
2018-03-01, 19:01
Medlem
Ska bli intressant och se om bitcoin kan gå över 11 k snart
2018-03-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Ska bli intressant och se om bitcoin kan gå över 11 k snart

Ja, nu är det nära! 10 947$.
2018-03-01, 20:49
Medlem
messiasibids avatar
Jag har lite funderingar, jag är inte speciellt insatt men har hört följande.

Bitcoin är extremt energikrävande vid transaktioner när allt ska verifieras; transaktionskostnaden är därav betydlig och det är enklare för vanliga privatpersoner att fortsätta använda vanliga pengar vid transaktioner.

Sedan har jag hört av en proffesor följande så intressant att höra om någon läst om liknande.
Han sa att det fanns en annan kryptovaluta "theten" (glömt namn) som var fixerad med en fast kurs mot dollarn. Men att det inte är säkert om den kryptovalutan verkligen är helt täckt av dollar.

Och att de på ett smidigt sätt går att skapa nya coins av den och att de sedan säljar dessa och köper bitcoin när bitcoin priset rasar. Att de via denna andra valutan som är låst till dollarn utan att egentligen ha full täckning att den utnyttjas för att tjäna pengar via bitcoin.

Det lät intressant iafl, någon kanske vet mer om detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in