2018-02-27, 08:46
Medlem
hazenectars avatar
Ser ut att bli en spännande vecka på kryptofronten.
2018-02-27, 08:53
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ser ut att bli en spännande vecka på kryptofronten.

Mer spännande än vecka 51? Utveckla.
2018-02-27, 10:21
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Mer spännande än vecka 51? Utveckla.
Riktigt så spännande blir det nog Inte, -än. Men jag tycker att allt pekar på att vi är på väg upp på högre nivåer igen. Stödet ser ut att finnas med. Jag är ganska optimistisk. 🤓
2018-02-27, 10:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Riktigt så spännande blir det nog Inte, -än. Men jag tycker att allt pekar på att vi är på väg upp på högre nivåer igen. Stödet ser ut att finnas med. Jag är ganska optimistisk. 🤓

Just nu tycker jag mest det dinglar fram och tillbaka mellan 8500 och 10500. Känns som vi kommer stampa jord ett litet tag till. Eller är det någon stor nyhet på G?

Hur går det med "Lightning Network" förresten? Detta var ju planerat för 2018 preliminärt, och om det går smärtfritt så kan det ge kursen en rejäl jävla skjuts. Men det lär vara buggar och "adjustment" som det alltid är.
2018-02-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktievetgirig
Klart man daytradear nu. Det är pump'n'dump som gäller och FI har inget att säga till om

Daytreada hade jag nog gärna ägnat mig åt men de som gör det kommer få ett helvete med skatteverket när varenda transaktion ska redovisas. Rätta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nja, inte mer än att kursen gått upp stadigt under flera år tillbaka och att marknaden har ett behov för tekniken. Jag ser inte en möjlighet att BTC (eller snarare kryptovalutor) kommer försvinna, det finns ett STORT intresse, men användandet av tekniken är fortfarande lite fyrkantig.

Jag är rätt så övertygad om att BTC kommer fortsätta vara "the shit" i 2-3 år till då den lever på att den är mest känd och störst, men inom närtid borde man se över mer praktiska coins. Som ETH t ex.

Det finns absolut ett stort intresse men om jag får spekulera så tror jag (även om fler upptäcker bitcoin för varje dag) att BTC kommer börja dala rätt rejält längre fram när folk inser att den inte fyller någon funktion. Det pratas hela tiden om Bitcoin som någon form av digitalt guld eller hur? Men om det bara är en digital produkt/påhitt som ska ligga på någon usb-sticka och aldrig användas till nånting, vad är då poängen med bitcoin egentligen? Inte fan flyttar någon som sitter på 50 miljoner i en bank över allting i bitcoin "för att det är det nya guldet". Jag tror att alla kryptos som inte fyller någon funktion kommer dö ut. Enda anledningen till att BTC fortfarande har så högt pris är hypen, förväntan och att folk ständigt upptäcker den. Man vet redan att både transaktionsavgifterna och transaktionstiden visserligen kan kapas och bli billigare med implementationer som segwit och lightning network, men det kommer fortfarande vara allt annat än en optimal valuta för handeln. Så vad blir då kvar? En guldtacka utan användningsområde som bara ligger ute i cyberrymden. Det blir ju att likställa rikedomarna i ett datorspel = meningslösa.

Jag har lagt min investering i Litecoin. Skaparen bakom den såg alla brister med BTC och skapade utifrån det LTC, som legat kvar i nästan lika många år som BTC, medan andra kryptovalutor kommit och gått. Väntar på genomslaget där.
Kul för övrigt att så många avfärdar LTC för att det antingen 1) "finns nyare altcoins som är snabbare" (som om det vore den primära anledningen för företag att implementera en kryptovaluta som betalningsmedel när den bara funnits ute i 6-12 månader – lycka till att övertyga Amazon). Eller 2) av någon helt outgrundlig anledning tycker man ska sitta på Bitcoin bara för att det är originalet.
2018-02-28, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Daytreada hade jag nog gärna ägnat mig åt men de som gör det kommer få ett helvete med skatteverket när varenda transaktion ska redovisas. Rätta mig om jag har fel.

Det finns absolut ett stort intresse men om jag får spekulera så tror jag (även om fler upptäcker bitcoin för varje dag) att BTC kommer börja dala rätt rejält längre fram när folk inser att den inte fyller någon funktion. Det pratas hela tiden om Bitcoin som någon form av digitalt guld eller hur? Men om det bara är en digital produkt/påhitt som ska ligga på någon usb-sticka och aldrig användas till nånting, vad är då poängen med bitcoin egentligen? Inte fan flyttar någon som sitter på 50 miljoner i en bank över allting i bitcoin "för att det är det nya guldet". Jag tror att alla kryptos som inte fyller någon funktion kommer dö ut. Enda anledningen till att BTC fortfarande har så högt pris är hypen, förväntan och att folk ständigt upptäcker den. Man vet redan att både transaktionsavgifterna och transaktionstiden visserligen kan kapas och bli billigare med implementationer som segwit och lightning network, men det kommer fortfarande vara allt annat än en optimal valuta för handeln. Så vad blir då kvar? En guldtacka utan användningsområde som bara ligger ute i cyberrymden. Det blir ju att likställa rikedomarna i ett datorspel = meningslösa.

Jag har lagt min investering i Litecoin. Skaparen bakom den såg alla brister med BTC och skapade utifrån det LTC, som legat kvar i nästan lika många år som BTC, medan andra kryptovalutor kommit och gått. Väntar på genomslaget där.
Kul för övrigt att så många avfärdar LTC för att det antingen 1) "finns nyare altcoins som är snabbare" (som om det vore den primära anledningen för företag att implementera en kryptovaluta som betalningsmedel när den bara funnits ute i 6-12 månader – lycka till att övertyga Amazon). Eller 2) av någon helt outgrundlig anledning tycker man ska sitta på Bitcoin bara för att det är originalet.

Att såga Bitcoin och hylla en annan kryptovaluta ser jag som märkligt. Bitcoin är själva varumärket för kryptovaluta precis som sökmotor är Google. Vad hindrar Bitcoin gänget att implementera LTC teknik? Man tänker sig att ersätta befintliga Bitcoins med samma snabba teknik som LTC har. Troligen ligger svaret delvis i att Bitcoins höga värde beror på att det är svårt att sälja och köpa stora volymer. Man har låst in sig lite i att kursen ligger väldigt högt och man vågar inte uppgradera med ny kryptoteknik för då rasar kursen snabbare när den väl rasar.
2018-02-28, 08:27
Medlem
theshades avatar
Citat:
Vad hindrar Bitcoin gänget att implementera LTC teknik? Man tänker sig att ersätta befintliga Bitcoins med samma snabba teknik som LTC har. Troligen ligger svaret delvis i att Bitcoins höga värde beror på att det är svårt att sälja och köpa stora volymer. Man har låst in sig lite i att kursen ligger väldigt högt och man vågar inte uppgradera med ny kryptoteknik för då rasar kursen snabbare när den väl rasar.

Vad babblar du om? Menar du att man kan "byta ut" det som är Bitcoin mot samma teknik som är Litecoin och att man väljer att låta bli för att kursen då skulle rasa snabbare? Att kursen är hög för att det är trögt att sälja av? Ja, vad fan babblar du om?

Du verkar inte förstå varken kryptovaluta eller hur marknader fungerar där det sistnämnda är lite anmärkningsvärt med tanke på ditt användarnamn.
2018-02-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Vad babblar du om? Menar du att man kan "byta ut" det som är Bitcoin mot samma teknik som är Litecoin och att man väljer att låta bli för att kursen då skulle rasa snabbare? Att kursen är hög för att det är trögt att sälja av? Ja, vad fan babblar du om?

Du verkar inte förstå varken kryptovaluta eller hur marknader fungerar där det sistnämnda är lite anmärkningsvärt med tanke på ditt användarnamn.

Tillgång och efterfrågan sätter priset. Är tillgången låg och många vill köpa stiger priset.

Men du kan berätta för oss som inte vet hur kryptovalutor fungerar? Det är nog ingen som är säker på hur kryptovalutor fungerar i praktiken.
2018-02-28, 16:33
Medlem
theshades avatar
Citat:
Tillgång och efterfrågan sätter priset. Är tillgången låg och många vill köpa stiger priset.

Det där med tillgång och efterfrågan måste du ha googlat innan du svarade, för nyss trodde du ju att priset på Bitcoin var högt för att det var svårt att sälja.

Citat:
Men du kan berätta för oss som inte vet hur kryptovalutor fungerar? Det är nog ingen som är säker på hur kryptovalutor fungerar i praktiken.

Åter igen, vad babblar du om? Vad är det med hur kryptovalutor fungerar som ingen säkert vet? Du får gärna förklara det där med att priset skulle falla om Bitcoin implementerade tekniken från LTC och hur det skulle gå till.
2018-02-28, 18:30
Medlem
Har ungefär $4.3K på Mycelium i BTC, dessa inkom till min ägo igår i en klumpsumma. Kursen dalar just nu på $10.5K, fram och tillbaka. Min fråga till er är: Vart kan jag hitta statistik och tabeller för kursen de senaste dygnet osv? Känner att jag kan låta dom ligga ett tag men då vill jag titta lite statistik. Mvh
2018-02-28, 18:36
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Har ungefär $4.3K på Mycelium i BTC, dessa inkom till min ägo igår i en klumpsumma. Kursen dalar just nu på $10.5K, fram och tillbaka. Min fråga till er är: Vart kan jag hitta statistik och tabeller för kursen de senaste dygnet osv? Känner att jag kan låta dom ligga ett tag men då vill jag titta lite statistik. Mvh
https://www.investing.com/crypto/
https://www.livecoinwatch.com/
https://coinmarketcap.com/
2018-02-28, 19:11
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo

Finns en del intressanta analyser här där snillen spekulerar:

https://www.tradingview.com/symbols/BTCUSD/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in