Citat:
Ursprungligen postat av
aktievetgirig
Klart man daytradear nu. Det är pump'n'dump som gäller och FI har inget att säga till om

Daytreada hade jag nog gärna ägnat mig åt men de som gör det kommer få ett helvete med skatteverket när
varenda transaktion ska redovisas. Rätta mig om jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Nja, inte mer än att kursen gått upp stadigt under flera år tillbaka och att marknaden har ett behov för tekniken. Jag ser inte en möjlighet att BTC (eller snarare kryptovalutor) kommer försvinna, det finns ett STORT intresse, men användandet av tekniken är fortfarande lite fyrkantig.
Jag är rätt så övertygad om att BTC kommer fortsätta vara "the shit" i 2-3 år till då den lever på att den är mest känd och störst, men inom närtid borde man se över mer praktiska coins. Som ETH t ex.
Det finns absolut ett stort intresse men om jag får spekulera så tror jag (även om fler upptäcker bitcoin för varje dag) att BTC kommer börja dala rätt rejält längre fram när folk inser att den inte fyller någon funktion. Det pratas hela tiden om Bitcoin som någon form av digitalt guld eller hur? Men om det bara är en digital produkt/påhitt som ska ligga på någon usb-sticka och aldrig användas till nånting, vad är då poängen med bitcoin egentligen? Inte fan flyttar någon som sitter på 50 miljoner i en bank över allting i bitcoin "för att det är det nya guldet". Jag tror att alla kryptos som inte fyller någon funktion kommer dö ut. Enda anledningen till att BTC fortfarande har så högt pris är hypen, förväntan och att folk ständigt upptäcker den. Man vet redan att både transaktionsavgifterna och transaktionstiden visserligen kan kapas och bli billigare med implementationer som segwit och lightning network, men det kommer fortfarande vara allt annat än en optimal valuta för handeln. Så vad blir då kvar? En guldtacka utan användningsområde som bara ligger ute i cyberrymden. Det blir ju att likställa rikedomarna i ett datorspel = meningslösa.
Jag har lagt min investering i Litecoin. Skaparen bakom den såg alla brister med BTC och skapade utifrån det LTC, som legat kvar i nästan lika många år som BTC, medan andra kryptovalutor kommit och gått. Väntar på genomslaget där.
Kul för övrigt att så många avfärdar LTC för att det antingen
1) "finns nyare altcoins som är snabbare" (som om det vore den primära anledningen för företag att implementera en kryptovaluta som betalningsmedel när den bara funnits ute i 6-12 månader – lycka till att övertyga Amazon). Eller
2) av någon helt outgrundlig anledning tycker man ska sitta på Bitcoin bara för att det är originalet.