2018-03-01, 12:11
Medlem
T34Panzers avatar
”11.44: 24-åringen: “Vi skulle använda min bil, mina telefoner så jag skulle vara en syndabock, det är min hypotes, att jag skulle vara syndabocken”. “Personen hade ju handskar i huset och jag hade inte det till en början, jag skulle göra alla inköp och att jag skulle handla på mitt kort antar jag ha med det att göra också, att jag skulle vara syndabock”.

https://norrkopingnews.se/blaljus/live-24-aringen-hors-i-ratten-folj-minut-for-minut/

Det stinker mer och mer dålig kiosklitteratur...

Varför skulle ”Mattias” ens vilja utse en syndabock? Som i förlängningen skulle kunna peka ut honom? Varför inte sopa igen alla spår...

”Mattias”, ja...det är allt en märklig filur. Grym och ändå generös. En yrkeskriminell med en sann altruistisk sida.
Är han verkligen ”mellanchef i en kriminell organisation”? Med tanke på alla vittnen (Edvin, Elias och den mystiske chauffören som körde dom därifrån) jobbandet på att skapa en syndabock. Och otroligt generös som ger bort hela rånbytet. Han verkar inte vara något ekonomiskt snille precis. Han måste ju haft några utlägg i samband med operationen. Och vad säger hans chef om detta?
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-01 kl. 12:18.
Citera
2018-03-01, 12:17
Medlem
Tamborinos avatar
Tror E att Tingsrätten verkligen går på en sån här barnslig historia!!!
Jag har suttit och skrattat stundtals när jag följt direktrapporteringen, den gyllene pippin är ju bara ett stort fläskigt as.

Jäkligt störande med alla idiotiska frågor i direktrapporteringen, kan inte folk läsa in sig lite på fallet.
Citera
2018-03-01, 12:22
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”11.44: 24-åringen: “Vi skulle använda min bil, mina telefoner så jag skulle vara en syndabock, det är min hypotes, att jag skulle vara syndabocken”. “Personen hade ju handskar i huset och jag hade inte det till en början, jag skulle göra alla inköp och att jag skulle handla på mitt kort antar jag ha med det att göra också, att jag skulle vara syndabock”.

https://norrkopingnews.se/blaljus/live-24-aringen-hors-i-ratten-folj-minut-for-minut/

Det stinker mer och mer dålig kiosklitteratur...

Varför skulle ”Mattias” ens vilja utse en syndabock? Som i förlängningen skulle kunna peka it honom? Varför inte sopa igen alla spår...

Mattias, ja...det är allt en märklig filur. Grym och ändå generös.
Är han verkligen ”mellanchef i en kriminell organisation”? Med tanke på alla vittnen (Edvin, Elias och den mystiske chauffören som körde dom därifrån) jobbandet på att skapa en syndabock. Och otroligt generös som ger bort hela rånbytet. Han verkar inte vara något ekonomiskt snille precis. Han måste ju haft några utlägg i samband med operationen. Och vad säger hans chef om detta?

Ja och Mattias har inte petat på honom under tiden för att visa att "hotet" över honom ligger kvar..Tänk att Edvin som fantiserat om lustmord får möjligheten att träffa 2 likasinnade som gör det han drömt om. Han satt ju som en flicka och kissade på deras toalett med innan han åkte. Hörde han inget konstigt då?
Dom kommer hitta hans mystiska kriminella uppdragsgivare när dom hittar hans DNA inuti hans skor. (om han inte försökt tvätta dom med såpbubblor)
Mediamarkt har nog övervakningskameror i området vid tiden de träffades. Så han kanske sitter där och pratar med sina osynliga kompisar och ger sig själv skorna.
Citera
2018-03-01, 12:22
Medlem
Shaggymes avatar
Den djäveln ljuger om handskarna också. "De andra hade handskar men inte jag för jag skulle vara syndabocken". Hur kan det då komma sig att en avsliten fingertopp från en plasthandske som fastnat i tejpen innehöll hans eget DNA?

Han ljuger. Jag tror inte på medgärningsmän. Jag tycker han bara borde få två val av rättstjänarna: ange dina MGMän eller acceptera livstid. Förresten så är det bara hans 47or som lämnat skoavtryck i blodet runt de oskyldiga mordoffren. Om MGM hade fimpat dom så kom denne säkert inte undan blodflödet. Han ljuger.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-03-01 kl. 12:25.
Citera
2018-03-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jäkligt störande med alla idiotiska frågor i direktrapporteringen, kan inte folk läsa in sig lite på fallet.

Håller med, denna dök upp vilket gjorde så att jag nästan bokstavligen

"Som jag förstår det är det bevisat och han har erkänt att han genomfört morden, dock under hot/tvång av de två okända personerna."

...
Citera
2018-03-01, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Den djäveln ljuger om handskarna också. "De andra hade handskar men inte jag för jag skulle vara syndabocken". Hur kan det då komma sig att en avsliten fingertopp från en plasthandske som fastnat i tejpen innehöll hans eget DNA?

Just den biten förklarade han att han först inte använde handskar (vilket gav upphov till de fingeravtryck som finns av honom på brottsplatsen), men att de två andra påminde honom så då tog han på sig handskarna. Inte för att det är mindre lögn för det dock.
Citera
2018-03-01, 12:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Tror E att Tingsrätten verkligen går på en sån här barnslig historia!!!
Jag har suttit och skrattat stundtals när jag följt direktrapporteringen, den gyllene pippin är ju bara ett stort fläskigt as.

Håller med. Jag följer även Norrköping News som är utförligare - och man slipper kommentarer :-)

Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-01 kl. 12:36.
Citera
2018-03-01, 12:32
Medlem
lindblomsgröns avatar
[quote=Shaggyme|63374041]Den djäveln ljuger om handskarna också. "De andra hade handskar men inte jag för jag skulle vara syndabocken". Hur kan det då komma sig att en avsliten fingertopp från en plasthandske som fastnat i tejpen innehöll hans eget DNA?

Han ljuger. Jag tror inte på medgärningsmän. Jag tycker han bara borde få två val av rättstjänarna: ange dina MGMän eller acceptera livstid. Förresten så är det bara hans 47or som lämnat skoavtryck i blodet runt de oskyldiga mordoffren. Om MGM hade fimpat dom så kom denne säkert inte undan blodflödet. Han ljuger.[/QUOTE

Exakt
Citera
2018-03-01, 12:36
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Läste egenom delar av C1 fupen, kan inte beskriva hur illa jag mår. Hur klarar man halshugga någon? Och allt det andra? Så fruktansvärt fult sätt att skada någon på, fattar fan inte hur man kan ha mage till att ge sig på oskyldiga människor sådär, för mig är det obegripligt och jag hoppas innerligt att han får ordenligt med däng i fängelset.

Tänk dig Tyler Durden, fast med en kropp som Meatloaf i samma film och ett ansikte likt en fet julegris.
Citera
2018-03-01, 12:38
Medlem
Jag misstänker att till och med E advokat drar fram skämskudden framåt eftermiddagen. Måste kännas hopplöst. Borde inte en advokat meddela sin klient att det börjar brännas lite väl mycket under kriminalvårdens tofflor i strl 47 eller låter han E måla in sig totalt i ett hörn? Ska bli spännande att följa nästa rond.
Citera
2018-03-01, 12:42
Medlem
karlinges avatar
Ser fram emot att läsa boken om det här missfostret om ett par år. Måste ju finnas bakgrund av djurplågeri och grav personlighetsstörning, eller psykiska sjukdomar i släktträdet. Familj och vänner måste ju sett vad som komma skall om han nu står som ensam gärningsman till dubbelmordet utan personlig koppling till offer. Om denne pojke erkänner/blir dömd är detta ett av de sjukaste fall jag läst om i svensk kriminalhistoria. Känns dessutom lite som ett lustmord likt Skarpnäcksmordet. Finns hur mycket bilder som helst på Facebook på denne unge gosse, hans bröder, familj och vänner. Ingen skam och ingen har plockat ner någonting. Känns bra obehagligt.
Citera
2018-03-01, 12:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Enligt kammaråklagare Helene Gestrin är det dock klarlagt att den misstänkte under en lång period haft tankar om att döda andra människor, såväl okända som närstående. Han har även sökt och fått vård för detta under en tvåårsperiod.

Mannen menar att han inte varit ensam och säger sig inte kunna uttala sig på grund av risk för honom själv om någon annan skulle kunna identifieras. Polisens undersökning visar dock att det inte har befunnit sig någon annan, mer än paret och den misstänkte mannen, i huset där morden skedde.
Kan han vara schizofren? Har det framkommit om han har sjukdom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in