”11.44: 24-åringen: “Vi skulle använda min bil, mina telefoner så jag skulle vara en syndabock, det är min hypotes, att jag skulle vara syndabocken”. “Personen hade ju handskar i huset och jag hade inte det till en början, jag skulle göra alla inköp och att jag skulle handla på mitt kort antar jag ha med det att göra också, att jag skulle vara syndabock”.
https://norrkopingnews.se/blaljus/live-24-aringen-hors-i-ratten-folj-minut-for-minut/
Det stinker mer och mer dålig kiosklitteratur...
Varför skulle ”Mattias” ens vilja utse en syndabock? Som i förlängningen skulle kunna peka ut honom? Varför inte sopa igen alla spår...
”Mattias”, ja...det är allt en märklig filur. Grym och ändå generös. En yrkeskriminell med en sann altruistisk sida.
Är han verkligen ”mellanchef i en kriminell organisation”? Med tanke på alla vittnen (Edvin, Elias och den mystiske chauffören som körde dom därifrån) jobbandet på att skapa en syndabock. Och otroligt generös som ger bort hela rånbytet. Han verkar inte vara något ekonomiskt snille precis. Han måste ju haft några utlägg i samband med operationen. Och vad säger hans chef om detta?