2018-03-01, 09:15
Medlem
Så löjlig hysteri kring detta. Vi vet det vi redan visste. I övrigt inte ett jota.3
Citera
2018-03-01, 09:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men åklagaren byggde sitt åtal främst på andra uppgifter än de som Nässén m.fl hade manipulerat. Nässén var viktig mer för att aktualisera CP i utredningsmaterialet. Och jag tror att CP verkade mot samma mål i sin ände av tråden.
Har du tittat på de två sista avsnitten? Rubbet är fabricerat och manipulerat. Jag är nu helt övertygad om att Pettersson var oskyldig. LP’s utpekande har jag aldrig trott på, men jag trodde ändå att det kunde ligga något bakom alla andra vittnesmål och indicier.

Rubbet är båg. Hur ska svensk polis (och rättsväsende) resa sig från det här?
Citera
2018-03-01, 09:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Visserligen, om OP nu var positiv till teförslaget talar det ju ganska starkt emot ett inplanerat möte. Men alltså om du menar att man programmerat Palme till att vilja gå på Bröderna Mozart på just den biografen just den kvällen... vore det inte enklare att programmera honom till att skjuta sig själv?

Mårtens dåvarande flickväns far var kompanjon med någon som kände någon som av någon annan påstås ha varit ledare för något som ska ha kallats för Barbrogruppen. Ok, mycket möjligt, men många känner många och sammanträffanden är ibland oundvikliga. Jag kan ha någon på min facebook som känner någon som känner någon som var inblandad i något mord förra året. Vem vet.

Nej jag tycker nog du svävar iväg lite väl mycket.
Jag har bara svarat på dina frågor. Jag tror du skyddar dig med att travestera mina informationer.
Citera
2018-03-01, 09:34
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Alla inom den socialdemokratiska toppen har köpt storyn att det var CP. De vill inte att sanningen skall komma fram och LP har ju utpekat honom. När LP utpekade honom i vittneskonfrontationen så brändes huvudvittnet och hon kunde aldrig mer vittna. Därmed skulle fallet aldrig kunna lösas. Det enda lilla problemet var att CP fortfarande levde och han kunde ju teoretiskt berättat sanningen vilket han också hade tänkt göra några dagar innan han dog.
Om nu CP verkligen visste något om hur mordet egentligen gick till, vilket jag starkt betvivlar, så hade han kunnat lämna ett brev efter sig. Dum och naiv var han ju knappast och om man verkligen vill få ut ett budskap så går det att ordna att det kommer ut först efter ens egen död.
Han hade nog tänkt, att ännu en gång till spela Palmemördare och få några tusen kronor for det.
Citera
2018-03-01, 09:43
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, jag tror att det var ett mord planlagt av CIA där CP spelade ungefär samma roll som Lee Harvey Oswald gjorde vid mordet på JFK.
Jag ser ingen likhet, mordet på JFK var en olycka.

"Agent George Hickey lost his balance and accidentally discharged his weapon, sending a .223-caliber round rocketing into Kennedy's head — the wound that later killed the 35th president. "It was entirely accidental"
Citera
2018-03-01, 09:46
Medlem
Pinkuss avatar
Såg UG igår. Tyckte det kom fram flera rätt anmärkningsvärda saker. Efter att stolpskottet Hans Holmer fått avgå efter att ha misskött utredningen totalt med PKK spåret så för Thure Nässen in utredningen på Christer Petersson genom att manipulera vittnen och utredningen. Säger något om svensk polis och myndigheter när sveriges viktigaste mordutredning sköts så. I första programmet sitter alla förståsigpåare Jan Guillou, Robert Aschberg, Leif Silbersky etc och hävdar att Christer Petersson är skyldig. I sista programmet säger sedan Leif Silbersky att Thures utredning är en rättskandal.
Senast redigerad av Pinkus 2018-03-01 kl. 09:49.
Citera
2018-03-01, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag ser ingen likhet, mordet på JFK var en olycka.

"Agent George Hickey lost his balance and accidentally discharged his weapon, sending a .223-caliber round rocketing into Kennedy's head — the wound that later killed the 35th president. "It was entirely accidental"
Trams. JFK besköts både framifrån och bakifrån. Nästan samtliga av de ca 50 vittnen (från tre olika sjukhus) som såg JFK’s huvudskador på nära håll, neurokirurger, obducenter, forensiska patologer, olika typer av läkare, sköterskor, röntgenläkare, forensiska fotografer, begravningsentreprenörer, FBI-män, Secret Service-män, majoriteten av de hörda vittnena på och runt Dealey Plaza, också dessa ca 50 stycken, samtliga vittnar på sätt som säger att det var minst två skyttar som sköt mot JFK den dagen.

HSCA’s akustiska studier utförda av de två världsledande teamen på ballistisk akustik visar att det avlossades 5 gevärsskott på Dealey Plaza vid tiden för kortegens passage. 4 bakifrån och ett snett framifrån från det vita staketet uppe på ”grassy knoll” på kvadratmetern när.

Ska jag fortsätta?
Citera
2018-03-01, 10:01
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olmors
Såg ni Rapport igår kväll ca 19:40, intervju med åklagaren Krister Petersson, han satt och bläddrade i en tjock pärm. Ur minnet:

- Kan man säga att ni har nya misstankar som inte har varit uppe tidigare i utredningen?

- Utan att röja en statshemlighet kan jag svara JA.

Oj, oj...

Jag tror så här;
UG har fått tillgång till tidigare hemligstämplat material och har därför kunnat göra detta program om "Fallet Christer Pettersson", han var ju helt oskyldig.

På detta sätt förbereds opinionen på nästa steg...

Palmeutredningen kommer nog snart med sin nya "lösning", det blir spännande tider...
Ja, och nästa steg är ny gärningsmann
Citera
2018-03-01, 10:01
Medlem
Är det CIA eller något i klass med dem som ligger bakom mordet på Palme (vilket jag tror), skulle Sverige våga ge sig på dem?

Enligt mig: Inte en chans

Vi lyder dem blint

Annars var Uppdrag Gransknings reportage kanske ett av det bästa de gjort samt visar på att Polisen inte haft det minsta intresse av att lösa fallet, allvarlig korruption.
Citera
2018-03-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Såg UG igår. Tyckte det kom fram flera rätt anmärkningsvärda saker. Efter att stolpskottet Hans Holmer fått avgå efter att ha misskött utredningen totalt med PKK spåret så för Thure Nässen in utredningen på Christer Petersson genom att manipulera vittnen och utredningen. Säger något om svensk polis och myndigheter när sveriges viktigaste mordutredning sköts så. I första programmet sitter alla förståsigpåare Jan Guillou, Robert Aschberg, Leif Silbersky etc och hävdar att Christer Petersson är skyldig. I sista programmet säger sedan Leif Silbersky att Thures utredning är en rättskandal.

Du får det att låta som om Hans Holmer var inkompetent, men det var han inte. Hans uppgift var att förstöra utredningen. Allt han gjorde var att leda in utredningen på olika villospår som VG, PKK och CP. Hanteringen av LP stred mot all praxis och OPs lägenhet och kontor genomsöktes inte förrän flera veckor efter mordet. Tro inte att detta berodde på slarv.

Det råder ingen som helst tvekan om att Hans Holmer visste hur mordet hade gått till och med största sannolikhet befann han sig i Stockholm när det skedde, inte på ett hotell i Borlänge som han själv påstod. Han erkände indirekt för KU då han sa "om sanningen kom fram så skulle det skaka hela nationen i dess grundvalar" men sedan vägrade att förklara vad han menade.
Citera
2018-03-01, 11:01
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hans uppgift var att förstöra utredningen. Allt han gjorde var att leda in utredningen på olika villospår som VG, PKK och CP.

Det råder ingen som helst tvekan om att Hans Holmer visste hur mordet hade gått till och med största sannolikhet befann han sig i Stockholm när det skedde, inte på ett hotell i Borlänge som han själv påstod. Han erkände indirekt för KU då han sa "om sanningen kom fram så skulle det skaka hela nationen i dess grundvalar" men sedan vägrade att förklara vad han menade.

OK, har du nån mer källa på på detta? Vad skulle vara hans motiv att förstöra utredningen? På vems uppdrag? Vad tyder på att han befann sig i Sthlm? Säger inte emot dig, men kommer du med så starka påståenden bör du lägga fram lite mer fakta.
Citera
2018-03-01, 11:02
Medlem
299792458s avatar
KP: Jag har lite grunnmaterial när jag presenterar lösningen sen, på Palmemordet

vid 09:17 https://www.svtplay.se/video/17120146/rapport/rapport-28-feb-19-30-2?start=auto&tab=2018

Han har lösningen på bordet
Senast redigerad av 299792458 2018-03-01 kl. 11:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in