2018-03-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ft1717
Ifall du uppgett din epostadress lär de skicka ett mejl med en lista på mer eller mindre omöjliga uppgifter som de vill (eller snarare inte vill) att du på något sätt trollar fram. Kan man inte få fram uppgifterna så säger de att de kommer skicka tillbaka pengarna till avsändaren.
Om du känner att det inte lönar sig att tjafsa med dem så mejla tillbaks att de ska returnera pengarna till avsändaren så gör de det.
Öppna sen ett konto hos en bättre bank och prova ta ut där istället.

Om man väljer att skicka tillbaka pengarna till coinbase, hur ska de veta att det är mina pengar? kom ihåg när man la in pengar där behövde man ha med ett meddelande med någon bokstav/siffer kombination. Finns det inte risk att de hamnar i limbo om man skickar tillbaka dit? Kommer inte ihåg att jag behövde ange någon email adress.
Citera
2018-03-01, 00:55
Medlem
Coinbase torde väl ha något internt transaktionsID så de kan koppla transaktionen till ditt konto. Säkrast ändå är att be banken inkludera ditt kontoID vid returen.
Har man inte uppgett någon epostadress skulle jag gissa att de skickar ett brev hem till dig. Annars går det att höra av sig till dem via bvt.utlandsbetalning@swedbank.se
Under tiden kan du ju öppna ett konto hos någon bättre bank.
Citera
2018-03-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ft1717
Coinbase torde väl ha något internt transaktionsID så de kan koppla transaktionen till ditt konto. Säkrast ändå är att be banken inkludera ditt kontoID vid returen.
Har man inte uppgett någon epostadress skulle jag gissa att de skickar ett brev hem till dig. Annars går det att höra av sig till dem via bvt.utlandsbetalning@swedbank.se
Under tiden kan du ju öppna ett konto hos någon bättre bank.

Finns det någon bank du rekommenderar? har verkligen noll koll på vilka banker som är bra osv. Har kunnat sälja via bt.cx förut utan att bli trakasserad av dokument osv. Så kanske försöker med dom igen istället för coinbase.
Citera
2018-03-01, 08:43
Medlem
Både Handelsbanken och Skandiabanken är ljusår bättre än Swedbank, så prova med nån av dem.
Citera
2018-03-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.jo80
Finns det någon bank du rekommenderar? har verkligen noll koll på vilka banker som är bra osv. Har kunnat sälja via bt.cx förut utan att bli trakasserad av dokument osv. Så kanske försöker med dom igen istället för coinbase.

Swedbank funka bra för mig i höstas.
Citera
2018-03-01, 22:50
Medlem
Här kan du se lite betyg på banker när det gäller kryptovänlighet och själv rösta https://moonbanking.com/?country=SE
Citera
2018-03-07, 18:50
Medlem
musttomtes avatar
Dom kan ställa frågor som fan. Hon frågade flera gånger vart cashen kommer ifrån och jag sa att det var spelvinster och spelbolag (poker etc). Då kunde hon inget säga... Självklart var det lite pengar som inte RSV ser på deklarationen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in