Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Just det ja. Kommer ihåg nu att jag tyckte att föreningens namn såg konstigt ut när de avtäckte DFS. SVEGOT-DFS var namnet redan då, innan de höll presskonferensen och avtäckte DFS:
https://www.ratsit.se/802511NEUS00001-SVEGOT_DFS_Ideell_forening_med_firma_SVEGOT
Lustigt att de inte var helt tydliga med deras verkliga intention då... Utan de ville suga ut lite pengar först... Trots att det varit med i planerna ända från början...
De har sagt i Motgift Måndag att DFS-medlemmar ej får plus. De får betala som alla andra. De liknade det med LO vars medlemmar ändå måste betala för Aftonhoran.
Håller med. Jag var positivt inställd. Men denna kovändningen känns ytterst suspekt.
Som sagt, pyramidspelsupplägg..
Man har tänkt så här från början.
Meningen är först och främst att säkra de egna inkomsterna från DFS indirekt via "mediabolaget" SveGOT.
Skrattade när jag hörde Dan i Måndags hävda att man startade SveGOT
"- för att vi måste nå ut till nya lyssnare" och "- man vill ju inte vara nån liten ryggdunkarklubb för något tusental, vi måste nå ut i stugorna"....
Gör man det med en "- 150 procentig Wakanda-satsning" på ett nystartat mediebolag bakom en betalvägg??
Vad är det exakt som är nytt!? Hur många projekt skall det tiggas pengar till!?!
Vad ligger mer i DFS-pipelinen??
Min spåkula säger att när dåååånationslönerna inte blir vad de var under egna flaggor hur mycket man än super för tusenlappar i direktsändning kommer både SveGOT och DFS sluta med bitter eftersmak och ovänskap.