Citat:
Ursprungligen postat av
fringis
Ja, ska man gå på sannolikheter var det väl troligen OH som stod för morden på övriga familjen. Eller möjligen H. Men rakt inte båda två.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptogam
Jag undrar om vi inte är väldigt många här som tror på en enda gärningsman? Eftersom det verkar så osannolikt att två föräldrar skulle drabbas av sinnesförvirring samtidigt
Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Jag tror OH fullständigt tappade fattningen. En lika enkel som desperat lösning på familjeproblematiken fick bli som det blev.
Om bara en av de två utfört det hela vad talar för respektive?
Uppgifter fr a ur media och intervjuver.
OH: den mest framgångsrike , driven, målmedveten, metodisk, noggrann.
Genomförde det han föresatt sig, mest utåtriktad, inte blyg - föreläsare. Snart innehavare av en proffesur i juridik.
Hade rensat sin Facebook på nätet (kan väl bara göras av vederbörande själv eller någon som har tillgång till ex ett dödsbevis) - men ändå låtit ex LinkedIn info stå kvar. Mängder av foton på nätet.
Den förälder som mest deltog i möten med skolan. Van vid och bra på att författa text - skrivit många publicerade artiklar, inlagor och en liten moms-skrift. Troligen haft en lillebror som dog som spädbarn. Hade pratat på jobbet om problem med sjukt barn. Det var OHs arbetsgivare som larmade polisen med sådan information att polisen tvärt emot normala rutiner reagerade direkt.
HB: mycket anonym - ev pga känsligt jobb inom skattemyndigheten. Jobbade halvtid trots att barnen inte var småbarn längre. Inga bilder eller info på Facebook - som inte har rensats.
Kanske haft bröstcancer. Gilla-markerat Gottfrieskliniken. 2 1/2 år äldre än maken.
Min gissning är att den av dessa två som som hade tillräckligt driv i steget och var tillräckligt målinriktad för att kunna fatta ett katastrofbeslut var OH.
Han var mest aktiv i allt som har refererats. Det vore märkligt om han plötsligt skulle upphört att vara aktiv och målinriktad. Han - men inte hon - rensade sin facebooksida. Det är väldigt viktiga uppgifter.
Dessutom andas hela dådet planering och noggrannhet, till och med tänkt på anhörigas funderingar efteråt. Det verkar inte gjort som ett förtvivlat explosionsartat hafsverk.
Han kanske övertalade eller tvingade HB som inte orkade stå emot, redan var deprimerad eller kanske också sjuk eller drogad och därför skrev under brevet - om det är äkta. Men jag tror att OH iscensatte det hela.
Om det visar sig att polisen kommer fram till att det endast var
en gärningsman - kommer det presenteras?