2018-02-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Normalt är att man "reserverar sig" när man inte kan stå för något som formulerats i ett slutdokument från en utredning som man deltagit i. Hon skrev under och får därmed ta den kritik jag framför. Vill hon låna sitt namn till detta så är det upp till henne. Jag skulle aldrig aldrig skriva under, och har aldrig gjort det, en granskning utan att själv vara övertygad om att den var korrekt.

Att hon anpassar sig till vad som offentliggjorts är inte ta till orda i sanningens tjänst.

Vad avser heder så citerar jag gärna wikipedia.

"Heder eller ära är ett antropologiskt och sociologiskt begrepp kopplat till social status, och handlar om andra människors uppskattning av andra familjer och släkter eller en människas personliga värde. Hederns syfte är att bevara ordningen i ett samhälle."

Jag föredrar rättvisa framför ordning i en rättssak.
Själv citerar jag inte gärna wikipedia pga den ofta låga kvaliten. De här definitionerna
av heder är märkliga, är de kanske skrivna av farsorna till Fadime och Pela? Vet man
något om svenska språket så vet man att det sedan gammalt finns konnotationer som
är naturligare. Hoppas du förstår om jag skriver så här: Den hederliga I B Ahlenius har
agerat hedersamt (synonym=förtroendeingivande) och är därför hedervärd.
Dina utfall mot IBA får stå för dig. Du får ha din uppfattning men jag har min och anser
då att det var mycket bra att hon var med i UG.
Citera
2018-02-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
GK ägnade 133 sidor åt Crille och avslutar med den häpnadsväckande skrivningen
"Brottsmisstankarna mot Christer Pettersson har successivt stärkts".
Däremot tycker jag att ditt yttrande om Ahlenius är förmätet. Hon var det klart
positivaste inslaget i GK men hon kunde inte veta allt och alltid stå emot dem som
kanske visste mer men ville ha mörkläggning. Numera är hon också den enda från
GK som tar till orda i sanningens tjänst. All heder!

Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Själv citerar jag inte gärna wikipedia pga den ofta låga kvaliten. De här definitionerna
av heder är märkliga, är de kanske skrivna av farsorna till Fadime och Pela? Vet man
något om svenska språket så vet man att det sedan gammalt finns konnotationer som
är naturligare. Hoppas du förstår om jag skriver så här: Den hederliga I B Ahlenius har
agerat hedersamt (synonym=förtroendeingivande) och är därför hedervärd.
Dina utfall mot IBA får stå för dig. Du får ha din uppfattning men jag har min och anser
då att det var mycket bra att hon var med i UG.

Tack för att jag får ha min uppfattning. Jag vill påminna dig om att Ahlenius skrev under på detta omdöme,

"Brottsmisstankarna mot Christer Pettersson har successivt stärkts".

Det är så omdömeslöst att hon tappar all trovärdighet i min värld att jag undrar om hon lärt sig något som internrevisor i FN, med alla former av politisk korruption som florerar där?

Edit: Samma låga kvalitetsnivå på GK som wikipedia.
Senast redigerad av Utredaren 2018-02-28 kl. 20:58.
Citera
2018-02-28, 21:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Christer Pettersson, må du vila i frid. Han förtjänar en ursäkt för allt skit han fått genomgå.

Att pajasen Löfvén köper Lisbeths version är föga förvånande.
Citera
2018-02-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du tillhör en borttynande skara.Det hade inte skakat landet i grunden om CP hade visats vara mördaren. Han blev också friad, glöm inte det.

Ingen har sett CP på brottsplatsen förutom LP och hennes tvivelaktiga vittnesmål.

Jo jag har sett CP på brottsplatsen - i en dokumentår om CP, där han också vallades på brottsplatsen.

Det som slog mig där, var hur CP plötsligt verkade gripas av panik och vilja springa iväg. Kanske en naturlig psykisk reaktion om han också var mördaren som flydde från platsen, när det begav sig. Förvånade mig att inte Gert Fylking och de andra, som var med vid vallningen, verkade lägga märke till detta.

Sedan tycker jag Lisbeth Palmes bestämda vittnesmål borde räckt. Hon vore den sista att vilja peka ut en "syndabock" bara för vad någon sagt om "alkoholist". Hon vore den sista att vilja möjliggöra att verklige mördaren slapp undan.

Sedan var det väl också nätt och jämnt CP blev friad. Att bara vara nästan säkert skyldig är inte detsamma som att vara oskyldig. Men jag förstår de som tycker CP gav oskyldigt intryck. Han var ju t.o.m kul och underhållande.
Citera
2018-02-28, 21:18
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstekeln
Jo jag har sett CP på brottsplatsen - i en dokumentår om CP, där han också vallades på brottsplatsen.

Det som slog mig där, var hur CP plötsligt verkade gripas av panik och vilja springa iväg. Kanske en naturlig psykisk reaktion om han också var mördaren som flydde från platsen, när det begav sig. Förvånade mig att inte Gert Fylking och de andra, som var med vid vallningen, verkade lägga märke till detta.

Sedan tycker jag Lisbeth Palmes bestämda vittnesmål borde räckt. Hon vore den sista att vilja peka ut en "syndabock" bara för vad någon sagt om "alkoholist". Hon vore den sista att vilja möjliggöra att verklige mördaren slapp undan.

Sedan var det väl också nätt och jämnt CP blev friad. Att bara vara nästan säkert skyldig är inte detsamma som att vara oskyldig. Men jag förstår de som tycker CP gav oskyldigt intryck. Han var ju t.o.m kul och underhållande.

C´mon... fucko! Det var ett spel från CP:s sida. Han var alkis/knarkare. Gert "Fjärting" och Robert Asshole borde rannsaka sig själva! För övrigt så ljög LP, och fortsätter ljuga! Otroligt traumatiserad, eller helt enkelt en elak lögnare! Hoppas hon har ett testamente med sanning när hon coolar snart...
Senast redigerad av ziracorn 2018-02-28 kl. 21:24.
Citera
2018-02-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Christer Pettersson, må du vila i frid. Han förtjänar en ursäkt för allt skit han fått genomgå.

Jag har ingen sympati för honom. Hans liv var en tragik redan innan MOP. De myndighetspersoner som såg ett ändamål i att anklaga honom skulle jag ha haft ännu mindre sympati för, vilket inte går.
Senast redigerad av Utredaren 2018-02-28 kl. 21:27. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-02-28, 21:21
Medlem
Finns ingen chans What so ever att CP sköt Olof för faan!! Det här verkar va så jävla inrotat så ingen som vet nåt vågar öppna käften??varför är det så? GW till exp. Borde väl ha råd att skita i alla?.. varför vågar ingen öppna truten? Kan väl för fan inte finnas nån allmäktig makt nulängre? Är väl inte samma tid som 80 talet för fan? Spelar väl ingen roll nu? Visst saker och ting var väl känsliga på 80 talet? Men nu?? Haha
Citera
2018-02-28, 21:30
Medlem
PeoFallmos avatar
[quote=mvagrippa|63369003]

Verkar som att fler bilar fanns än de som är upptagna på Poutiainens lista för patruller i tjänst.

I UG ikväll finns en sekvens där en pikètbuss står utanför LOPs bostad. En buss med nr 3480 på höger framskärm, numret finns inte på listan.
Citera
2018-02-28, 21:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag har ingen sympati för honom. Hans liv var en tragik redan innan MOP. De myndighetspersoner som såg ett ändamål i att anklaga honom har jag ännu mindre sympati för.

Vissa hamnar snett andra inte...Christer blev dock oförtjänt jagad och fick sitt liv ännu mer förstört än det redan var efter mordet på Palme, vilket personligen väcker sympati hos mig för honom. När jag ser konfrontationen mellan Östlund och Pettersson blir man smått imponerad av hur lugn C.P är samt hur cool han är när han också frågar ut Östlund om hans vittnesmål...

UGs granskande var mycket bra. Gillar hur många "original" det fanns (och fortfarande finns) förr, alla pundare som blivit intervjuade uttrycker sig på ett sådant fascinerande vis att man blir helt tagen av människorna som olyckligt nog blivit offer för den här härvan...Som sannerligen är ett nationellt trauma som jag bara hoppas en dag blir löst.
Citera
2018-02-28, 21:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternPineridge
Finns ingen chans What so ever att CP sköt Olof för faan!! Det här verkar va så jävla inrotat så ingen som vet nåt vågar öppna käften??varför är det så? GW till exp. Borde väl ha råd att skita i alla?.. varför vågar ingen öppna truten? Kan väl för fan inte finnas nån allmäktig makt nulängre? Är väl inte samma tid som 80 talet för fan? Spelar väl ingen roll nu? Visst saker och ting var väl känsliga på 80 talet? Men nu?? Haha

Ja det är ett jävla bla-ha, är ta mej fan skandal att det ens gick till rättegång.

Det resulterar i att det aldrig blir rättsligt avklarat, då varenda försvarsadvokat kommer att hänvisa till Lisbets "säkra" utpekande!
Citera
2018-02-28, 21:35
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Man blir äcklad av det rövslickeri och underdånighet "sossarna" visar LP.
Citera
2018-02-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Rouge policemen:
Thure Nässén
Tommy Lindström
Hans Holmér

Men eftersom den historia som Eva R har berättat inte är riktigt lätt att acceptera, så misstänker jag att HR, som ska ha varit källan, inte var så välinformerad om vad som pågick. T.o.m. kan en skurkaktig polis tagit emot pengar för något han sedan inte gjorde, väl medveten om att andra skulle göra det istället och att HR aldrig skulle upptäcka att han blivit lurad på pengar.

Agree that anything a drug addict says is hard to totally take for the truth - but - she is talking about not just a Swedish businessman (like her father-in-law) or someone else who did not like OP - but also a rogue Policeman - which is an odd thing to combine - then she is talking about something that was told to her husband 20 years earlier - so my guess would be his college days - like someone who knew something about a gun that was involved in the OP murder was trying to brag to her husband - which in turn disturbed him greatly - the fact that she has gun type wrong in my mind is a no big deal - she probably knows nothing about guns. Where did her husband go to school?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in