Citat:
Själv citerar jag inte gärna wikipedia pga den ofta låga kvaliten. De här definitionernaNormalt är att man "reserverar sig" när man inte kan stå för något som formulerats i ett slutdokument från en utredning som man deltagit i. Hon skrev under och får därmed ta den kritik jag framför. Vill hon låna sitt namn till detta så är det upp till henne. Jag skulle aldrig aldrig skriva under, och har aldrig gjort det, en granskning utan att själv vara övertygad om att den var korrekt.
Att hon anpassar sig till vad som offentliggjorts är inte ta till orda i sanningens tjänst.
Vad avser heder så citerar jag gärna wikipedia.
"Heder eller ära är ett antropologiskt och sociologiskt begrepp kopplat till social status, och handlar om andra människors uppskattning av andra familjer och släkter eller en människas personliga värde. Hederns syfte är att bevara ordningen i ett samhälle."
Jag föredrar rättvisa framför ordning i en rättssak.
Att hon anpassar sig till vad som offentliggjorts är inte ta till orda i sanningens tjänst.
Vad avser heder så citerar jag gärna wikipedia.
"Heder eller ära är ett antropologiskt och sociologiskt begrepp kopplat till social status, och handlar om andra människors uppskattning av andra familjer och släkter eller en människas personliga värde. Hederns syfte är att bevara ordningen i ett samhälle."
Jag föredrar rättvisa framför ordning i en rättssak.
av heder är märkliga, är de kanske skrivna av farsorna till Fadime och Pela? Vet man
något om svenska språket så vet man att det sedan gammalt finns konnotationer som
är naturligare. Hoppas du förstår om jag skriver så här: Den hederliga I B Ahlenius har
agerat hedersamt (synonym=förtroendeingivande) och är därför hedervärd.
Dina utfall mot IBA får stå för dig. Du får ha din uppfattning men jag har min och anser
då att det var mycket bra att hon var med i UG.