Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det fetade/ På grund av den rättsmedicinska undersökningen av pikeringsskadorna (citerar Leif GW här som talat om dem som pikeringsskador i VB.)Om han använt en skruvdragare tror jag att han slipat om en 15 mm mejsel som hör till skruvdragaren. Jag tror att de sett på skadorna att han använt ett roterande (borrande) verktyg. Annars förstår jag inte varför de skulle anse att skruvdragaren är ett bevis.
De har återfunnit två plastkassar, med en kvarleva (huvudet) och en med kläder och kniven. Troligtvis har PM använt dubbla plastkassar för att de ska hålla för järnröret = 4 st plastkassar. ( i en del listor har det stått 2 väskor,i en del 4 plastpåsar. Så det har blivit en röra av det här.Översättningsfel osv.)
Buntband kostar 15 öre st om man köper ett ekonomi pack. Plastkassar brukar vara gratis i DK oftast. Självklart har PM inte planerat ett mord och tagit med exakt så snålt som det står i listorna. Utan jag tror att det är VAD som återfunnits med kvarlevorna som är det uppräknade i dessa listor.
Javisst. Resten av Madsens pryttlar ligger nog på botten... Han hade nog massor av pryttlar...
Skönt att GW Persson sagt nåt vettigt för en gångs skull. Även en blind höna...
Pikering associeras med S/M och grova sexbrott.
Gärningsmannen tänder på att sticka offret, penetrera huden, kort och gott.
Kunskapen om pikering är liten hos polisen.
Om ett offer sticks extremt många ggr och kön och ansikte och bröst angrips, bör alla alarmklockor ringa.
Jag förmodar att Walls ansikte och bröst angreps.