2018-02-28, 11:46
  #1
Bannlyst
28 Februari 2018 verkade vara datumet då mediernas strategi (om det fortfarande kan kallas för strategi...) iscensattes för valåret denna gång. Läste nyligen denna artikel där dom skriver att en ultra-SDare minsann jämfört burka med en hakkorsbindel.

Det är ju alldeles uppenbart att ultra-SDaren anser att det är dagens muslimers fel att Hitler personligen mördade miljoner judar.

För att vara seriös så vill jag påstå att detta är så patetiskt. Nyheten är en ickenyhet, och händelsen är dessutom från 2010. Det finns alltså material från två valrörelser som media planerar att ösa över SD denna gång. I denna tråd kan vi bevaka vad fan dom pysslar med. Vad kan vi vänta oss härnäst? En högt uppsatt ledamot i ungdomsförbundet i Hedemora som sagt att muslimer med radikala åsikter inte får resa till Syrien?
Citera
2018-02-28, 11:59
  #2
Medlem
JustZlatans avatar
Det kommer bara bli värre från och med nu fram till valdagen. Minns förra gången när de var öppet krig mellan media och SD som nådde kulmen några veckor innan valet. Media kommer göra allt i sin makt för att skrämma bort väljare från att rösta på Sverigedemokraterna. Det gäller att dra öronen åt sig när det stormar som värst.
Citera
2018-02-28, 12:06
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kommer bara bli värre från och med nu fram till valdagen. Minns förra gången när de var öppet krig mellan media och SD som nådde kulmen några veckor innan valet. Media kommer göra allt i sin makt för att skrämma bort väljare från att rösta på Sverigedemokraterna. Det gäller att dra öronen åt sig när det stormar som värst.
Märkligt... Rubrikerna från förstasidan försvann efter denna tråd skapades...

Men ja, varje valår så snackar M & L skit om invandrare och media om SD. Lika skoj varje gång.
Citera
2018-02-28, 12:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kommer bara bli värre från och med nu fram till valdagen. Minns förra gången när de var öppet krig mellan media och SD som nådde kulmen några veckor innan valet. Media kommer göra allt i sin makt för att skrämma bort väljare från att rösta på Sverigedemokraterna. Det gäller att dra öronen åt sig när det stormar som värst.

Ja, vi får väl se hur långt det kommer gå! Detta året känns det som det kan gå hur långt som helst i dumheter, gömma vallappar, smyg dit med fel vallappar osv.
Media kommer ju säkert också göra allt för att få folk att rösta rätt och det är inte på SD.
Man kommer leta på historiens skräphög, vad lokalpolitiker har sagt osv.
Läst i en bok som handlade om maffian i Sicilien hur de gjorde förr när de styrde upp valen. Först väntade de utanför vallokalen, där de sedan fångade in den som skulle rösta. Därefter drog de iväg med honom till en avlägsen gränd och gav ett grundligt smörj. Efter detta söp de honom full på rödvin, släpade iväg tillbaka till vallokal, samt stack rätt valsedel i näven. Full och mörbultade så röstade vederbörande på rätt parti.
Kanske en taktik för sossarna att använda sig av till att styra upp valet.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2018-02-28 kl. 12:16.
Citera
2018-02-28, 12:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Läst i en bok som handlade om maffian i Sicilien hur de gjorde förr när de styrde upp valen. Först väntade de utanför vallokalen, där de sedan fångade in den som skulle rösta. Därefter drog de iväg med honom till en avlägsen gränd och gav ett grundligt smörj. Efter detta söp de honom full på rödvin, släpade iväg tillbaka till vallokal, samt stack rätt valsedel i näven. Full och mörbultade så röstade vederbörande på rätt parti.
Det där låter som väldigt mycket jobb för en enda röst.
Citera
2018-02-28, 12:47
  #6
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det ska bli intressant om SD följer upp förra valårets reklamfilm och hur reaktionerna blir på den.
Förra med pensionärer vs muslimska burkaanvändare med barnvagnar, dvs grupp mot grupp, kan man ju säga faktiskt inträffat. Då med ökade kostnader för invandringen och en höjd pensionsålder i form av att den inte går att ta ut tidigare samt "rätten" att jobba högre upp i åldrarna. Vi får ju också ständigt höra att vi måste slava längre.
Vissa politiker menade också att vi ska jobba till 75 års ålder.

Frågan är om inte en del media svängt i frågan gällande SDs invandringspolitik.
Socialmedia är ju också större än tidigare.

De kan nog dreva bäst de vill, folk ser vad de ser och då spelar det ingen roll vad DN påstår.

Dock kan det nog bli lite häxjakt för att tysta kritiker. Folk som har fel åsikter på Facebook kommer få hembesök eller anmälas av div cybermedborgargarden. Detta blir dock troligtvis kontraproduktivt.

Just media vs endast ett parti kan knappast uppfattas som objektivt och det börjar mediafolket sakta fatta. Pendeln börjar snart svänga och de står redo att låta kappan följa vinden.
Citera
2018-02-28, 13:08
  #7
Medlem
YP4XQs avatar
Vad kan de använda för argument.... Barn, ensamkommande, flyktingar, flyr för sina liv och sånt... Det har ju varenda människa insett numera att så inte är fallet, så vad kvarstår - varför måste vi ha tredje världens mörkaste människor i vårt land - varför klarar vi inte fixa ekonomin utan människor av typen som de sämsta människorna som moder jord har skapat? Inte ens dem vill i tydligen bli av med - så är det mera ett syfte eller är det Sveriges ekonomi som egentligen står på spel?

Ja frågorna är många och jag hoppas SD eller någon annan belyser detta under valåret.

Känns för övrigt som 7K spelat ut samtliga sina kort och även extra-kort och använt alla livlinor.
Citera
2018-02-28, 13:10
  #8
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Det där låter som väldigt mycket jobb för en enda röst.

Haha, tänkte samma sak.
Citera
2018-02-28, 13:14
  #9
Medlem
Nu går grytorna varma hos Expo-nätverket. Nu skall man koka samma soppa på samma spik och sälja samma info till alla redaktioner om och om igen tills medvetslöshet. - Så slår man mynt. Expo är skickliga på detta. Att sälja samma "tips" till dussintals (och ännu fler) samtidigt.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2018-02-28 kl. 13:18.
Citera
2018-02-28, 13:20
  #10
Medlem
Ja, det var en konstig jämförelse. Burkan är snarare en sorts judestjärna. Förtryckta människor är tvingade att bära den.
Citera
2018-02-28, 13:34
  #11
Medlem
Klosss avatar
Låt det komma. Gemene man suckar när de läser ännu en smutskastningskampanj mot SD där dubbla måttstockar och vantolkningar haglar. Inga drev har påverkat SD negativt i opinionen. Står man dessutom upp och inte backar så belönas man snarast av väljarna.
Citera
2018-02-28, 14:04
  #12
Medlem
rostigamazons avatar
Det här kan snarare göra så fler röstar på SD, all reklam är ju bra säger dom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in