2018-02-28, 08:32
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Alla med placering i verkligheten råkar i trubbel.

Ja, men de hjälper att mestadels vara omgiven av ett oförstående gäng som tänker helt annorlunda.
Citera
2018-02-28, 08:34
Medlem
Citat:
Intressant att Nässén inte hördes av PU för sina kontakter med buset och sina förfalskningar.
Också intressant att han säger att de bara ringde på dörren och CP öppnade och följde med - bara sådär.

Jag håller just nu på och plöjer fuppen och grannen som bodde under CP uppgav att CP vankade av och an på nätterna strax innan gripandet. Ungefär som att han visste att ett gripande var på gång. Men den här gången var det väl ändå inte Nässén som hade läckt?

Det är så enkelt att missbrukare inte mår bra o är ofta då sömnlösa nattetid.
Citera
2018-02-28, 08:48
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, men de hjälper att mestadels vara omgiven av ett oförstående gäng som tänker helt annorlunda.
Det stimulerar säkert IQ-testresultat och liknande att vara omgiven av blivande nobelpristagare. Men allt handlar inte om abstraktionsförmåga. Verkligheten är kaos och i kaos ordnade de intelligenta sitt kosmos, där allt är perfekt förljuget.

Kan gäng med våldsbenägna A-lagare vara ämnade för en SB-verksamhet? De får bostäder, pengar bl.a från socialen plus diverse privilegier. Missbrukarnas största lojalitet är flaskan och sprutan och de skulle aldrig bita den hand som ger dem allt detta. De vet kanske inte så mycket, men när det gäller så ställer de upp.
Citera
2018-02-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Menar du HH som Hans Holmér? Är du medveten om att Hans Holmér var rena slottermaskinen på fruntimmer?

Att OP skulle varit HIV-smittad är inte en teori. Det är en hypotes. Det finns ingenting som talar för att den hypotesen är riktig. Varför krångla till det? Det fanns tillräkligt med skäl till att Palme såg som ett allvarligt problem för många på grund av väl kända, publika orsaker. Det behövs inga hemliga motiv. Det finns öppna motiv så det räcker och blir över för dom som menade att han måste bort.

Jag krånglar inte alls till det, tvärt om. Denna "hypotes" är den enda som faktiskt skulle kunna förklara alla märkliga omständigheter runt mordet.

- Att mördaren tyckts ha vetat vilken väg makarna skulle gå trots att det var den minst troliga.
- Att OP hade avsagt sig livvaktsskydd den aktuella dagen.
- Att de öht ville gå denna väg ensamma mitt i natten i Februari.
- Att vittnen har sett OP växla några ord med mördaren innan skotten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article16102122.ab
- Att LP behandlades på ett mycket märkligt sätt av polisen efter mordet och hela tiden fick som hon ville.
- Att ingen genomgång gjordes av OPs bostad och kontor direkt efter mordet
- Att OPs dagbok försvann.
- Att HH i konstitutionsutskottet sa att "om sanningen om MOP kom fram så skulle det skaka landet i dess grundvalar", men han vägrade säga varför.
https://www.youtube.com/watch?v=2-Dgub5sSHg
- Att de flesta högre socialdemokrater har anslutit sig till teorin att det var CP.
https://www.svt.se/veckans-brott/leif-gw-persson-det-stefan-lofven-sa-om-olof-palmes-mordare-ar-forskrackligt/

Jag är övertygad om att HH visste varför OP sköts och varför. Jag är också ganska säker på att LP gjorde det. CP och VG var villospår och båda var mer eller mindre frivilliga. De visste att de skulle släppas. Det var också därför som LP kunde utpeka CP. Hon kunde göra det med gott samvete trots att hon egentligen visste att det inte var han. Allt gick ut på att förvilla så att mordet aldrig skulle lösas.

OP skulle om han hade fått diagnosen AIDS inte leva så länge till. Men sanningen fick inte komma fram eftersom den hade kunnat svärta hans rykte och skadat socialdemokratin. OP hade ju närmast helgonstatus även internationellt. Denna bild ville man inte riskera. OP kan då själv ha tyckt att det var lika bra att avsluta på det sättet som en sorts martyr.

Det jag skrev om att HH skulle varit homosexuell kan vara felaktigt men det är inte alls viktigt för teorin.

Kan du ge mig en enda alternativ teori som kan ge ett rimligt svar på alla dessa frågor?
Citera
2018-02-28, 09:24
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Nu när Krister Petterson går ut och säger bestämt att det inte var Christer Pettersson som sköt Palme. Samma veva som SVT kör uppdrag granskning om Christer Pettersson. Jag får då en feeling att det kan ge bäring, sista pusselbiten. Dom sitter nog redan på en lösning men väntar nog på en slags bekräftelse nu när stenen är i rullning, hoppas man nog på, skulle jag tro.. Sjukt efter så många år.
En som stod T.N. nära i yrket under 80- talet sa en gång till mig. "Om du hade vetat vad jag vet hade du aldrig trott på C.P. som gärningsman". Jag frågade då varför han och T.N. kunde se så olika på saken. Svaret blev något i stil med "att om man har drivit den linjen och gjort karriär på det är det svårt att ta avstånd". Undermedvetet att T.N. egentligen inte alls tror på C.P. som gärningsman. Vi pratade inte mer om saken efter det.
Citera
2018-02-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Kan vara tetrapackgubbarna, de har djupa fickor för en stämning.

Speaking of Eva Rausing - yes she was a drug addict - most articles out there say that she said it was a "Swedish businessman" but I am certain I read an article that stated she said it was a policeman AND a Swedish businessman

Can anyone confirm what she said.

I'm still looking for the article that said policeman and businessman - I'll find it and post it
Citera
2018-02-28, 09:36
Medlem
FurirRevaers avatar
Det var ju faktiskt så att PU hade ringt upp CP och gjort upp att han skulle komma in för ett samtal. Samma dag ringde dock CP och ville skjuta på det en vecka. Han hade ont sa han, ramlat eller nåt.

Ölvebro ville inte vänta utan tjatade och CP gick med på det. "Men då får ni fan hämta mig", sa han.

Sedan har någon tipsat media och de står beredda och fotar.

(Källa: Wall, Mörkläggning)
Citat:
Intressant att Nässén inte hördes av PU för sina kontakter med buset och sina förfalskningar.
Också intressant att han säger att de bara ringde på dörren och CP öppnade och följde med - bara sådär.

Jag håller just nu på och plöjer fuppen och grannen som bodde under CP uppgav att CP vankade av och an på nätterna strax innan gripandet. Ungefär som att han visste att ett gripande var på gång. Men den här gången var det väl ändå inte Nässén som hade läckt?
Citera
2018-02-28, 09:41
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrickTamland
Man ska nog inte underskatta den effekt detta kan få på den allmänna debatten kring MOP, i den mån den fortfarande lever.
Uppgifterna kring TN är kanske inga nyheter för de initierade, men för den breda allmänheten kommer detta att leda till att många omvärderar slentrianmässiga antaganden om ensamma galningar och ”polisiärt uppklarat”.
Vissa kommer att bli förbannade och kräva svar, och så luckras debatten upp.

Tror att en nyckel är att ”rätt makthavare” känner av att svenska folket kräver svar, hur obehagligt det är må vara, och veknar under något sorts opinionstryck. Men det börjar bli bråttom, då kommande generationer inte kan relatera till detta nationella trauma.

Eller jag vet inte. Känns som jag bara yrar. Men kände att jag måste skriva av mig lite, även om jag annars mest bara läser här inne.
Men det liksom snurrar i huvet.
Tyngden i sista UG-avsnittet. KP:s nästan överdrivna optimism. GW:s halva tvärvändning om utsikterna att lösa mordet.

Vad säger ni mer luttrade forumskribenter? Lossnar det grejer nu, eller är det ytterligare falska förhoppningar?
Jag tror det är dags, nu kommer sanningen.
Citera
2018-02-28, 09:44
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrickTamland
Ja naturligtvis måste KP säga som han säger. Konstigt vore det annars.

Men jag hakar upp mig på att han:
1. Inte kan sluta upprepa ordet ”optimistisk”.

2. Känner sig optimistisk pga att man tagit omtag beträffande personer (obs, han säger inte vittnen) runt brottsplatsen.

3. När han säger att man inte ”uppfunnit några nya gärningsmän” tolkar jag det som att det handlar om någon/några som det redan finns teorier om. Som alltså ska ha funnits vid mordplatsen...
Ja det är rätt tolkning
Citera
2018-02-28, 09:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Nu när Krister Petterson går ut och säger bestämt att det inte var Christer Pettersson som sköt Palme. Samma veva som SVT kör uppdrag granskning om Christer Pettersson. Jag får då en feeling att det kan ge bäring, sista pusselbiten. Dom sitter nog redan på en lösning men väntar nog på en slags bekräftelse nu när stenen är i rullning, hoppas man nog på, skulle jag tro.. Sjukt efter så många år.
Ja, men viktigt för Sverige.
Citera
2018-02-28, 09:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Det var ju faktiskt så att PU hade ringt upp CP och gjort upp att han skulle komma in för ett samtal. Samma dag ringde dock CP och ville skjuta på det en vecka. Han hade ont sa han, ramlat eller nåt.

Ölvebro ville inte vänta utan tjatade och CP gick med på det. "Men då får ni fan hämta mig", sa han.

Sedan har någon tipsat media och de står beredda och fotar.

(Källa: Wall, Mörkläggning)
Det förklarar en del, men Stig Göte Gustavsson, grannen som brukade ta hand om CPs katt, menade att han börjat vanka flera månader innan. Ungefär från när Ölvebro blev PU-chef tycks det mig som.
Citera
2018-02-28, 09:54
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
maybe after all these Years they got information they never had before!
it's old information viewed from a different angle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in