2018-02-26, 18:10
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blujnder
Att vara efterklok är nog det jag blivit bäst på sedan jag började med Crypto...

eller hur ... fatta att våga sälja på 37 sat å köpa in sig runt 4-5 vid dippen.. men nä, blir att hodla bara annars kommer det garanterat att gå åt helvete
Citera
2018-02-26, 18:32
Medlem
Nicke-lilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Grymt! Synd att man inte vågade daytradea. Hade man köpt när den dippade till 4 sats hade man tripplat sina pengar på en dag. Men men lätt att vara efterklok.

Daytrada orkar jag inte hålla på med då det blir så mycket pappersarbete och skatteeffekter.
Så hodla är det som gäller för mig men problemet är att det är så djäkla långsamt med fiat.
När HTML gick ner mot 5-6 sats i helgen så tänkte jag köpa in mig ytterligare i den men då var det lördag. Bara att vänta på att banken öppnar idag måndag för att göra en SEPA överföring till Kraken som är framme tisdag. Givetvis missade man då dippen..

Frågan är hur gör ni andra som har lite kapital redo för snabba dippar eller intresanta ICO?
Har ni fiat liggande på någon exchange? Vet inte om jag vågar ha några större summor liggande där.
Ett alternativ hade varit att parkera ”snabba ryck” pengar i USDT i en egen wallet men tether känns ju inte så stabilt.?
Parkera i bitcoin som också är volatil?
Tips mottages tacksamt
Senast redigerad av Nicke-lilltroll 2018-02-26 kl. 18:59.
Citera
2018-02-26, 19:13
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke-lilltroll
Daytrada orkar jag inte hålla på med då det blir så mycket pappersarbete och skatteeffekter.
Så hodla är det som gäller för mig men problemet är att det är så djäkla långsamt med fiat.
När HTML gick ner mot 5-6 sats i helgen så tänkte jag köpa in mig ytterligare i den men då var det lördag. Bara att vänta på att banken öppnar idag måndag för att göra en SEPA överföring till Kraken som är framme tisdag. Givetvis missade man då dippen..

Frågan är hur gör ni andra som har lite kapital redo för snabba dippar eller intresanta ICO?
Har ni fiat liggande på någon exchange? Vet inte om jag vågar ha några större summor liggande där.
Ett alternativ hade varit att parkera ”snabba ryck” pengar i USDT i en egen wallet men tether känns ju inte så stabilt.?
Parkera i bitcoin som också är volatil?
Tips mottages tacksamt
Jag använder bt.cx och betalar med swisch. Då har jag mina ETH inom 20 min. Perfekt för tillfällen som dessa.
Citera
2018-02-26, 20:56
Medlem
Nicke-lilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Jag använder bt.cx och betalar med swisch. Då har jag mina ETH inom 20 min. Perfekt för tillfällen som dessa.

Tack!
Deras växelkurs verkar ligga ca 5% under marknadspris. Det kan det vara värt för en snabb position
Citera
2018-02-26, 23:28
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke-lilltroll
Tack!
Deras växelkurs verkar ligga ca 5% under marknadspris. Det kan det vara värt för en snabb position
Ja precis, det är lite dyrare men absolut värt enligt mig. Gjorde en bra vinst på NEO när den dippade till under 90 dollar. Dom 5% man förlorar tjänade jag in många gånger om
Citera
2018-02-27, 20:27
Medlem
Varför använder ni inte coinbase? Tar bokstavligen mindre än 1 minut att handla och få btc/etc på sitt konto. Dock så kostar det ca 3-4 euro /100 dollar. Anser ni det vara för dyrt och har mycket billigare alternativ?
Citera
2018-02-27, 22:37
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colin.Cherry
Varför använder ni inte coinbase? Tar bokstavligen mindre än 1 minut att handla och få btc/etc på sitt konto. Dock så kostar det ca 3-4 euro /100 dollar. Anser ni det vara för dyrt och har mycket billigare alternativ?

Jag använder Coinbase, men bara för att det är smidigt att köpa. Så fort köpet är igenom, så skickar jag allt till min hardware wallet, Ledger Nano S. Skulle aldrig hålla mycket av värde på en exchange som Coinbase.
Citera
2018-02-28, 10:27
Medlem
POA Network - https://poa.network/

POA listades på Binance idag https://www.binance.com/trade.html?symbol=POA_ETH och handlas just nu runt 3x ICO-priset i ETH (ca 7.5x USD).

POA är en plattform för smarta kontrakt och dApps, likt ETH. Mainnet är redan igång och circulating market cap just nu är runt $120m. Endast ~100 transaktioner lyckades ta sig in i deras ICO innan det var slutsålt efter ca 1 minut. Tror denna kommer fortsätta gå bra när fler får upp ögonen för den.
Citera
2018-02-28, 15:07
Medlem
KastaMasks avatar
Börjar känna lite FOMO kring Nano. Den har gått ner 12,71% idag och överväger att köpa. Någon som har bra koll på projektet och vad som hände efter Bitgrail? Finns det konkreta bevis för vad som egentligen hände? Utvecklarna var väldigt tysta länge efter incidenten och jag har haft lite dålig koll det senaste. Är även intresserad av en snabb genomgång av Block lattice. Lever tekniken upp till hypen?

Ska såklart göra min egen research men det är kul att höra andras åsikter.
Citera
2018-02-28, 18:49
Medlem
Har införskaffat lite "Haven". Finns inte på exchange än men tycker idén bakom den låter intressant i teorin, vet dock inte om den kommer fungera i praktiken.

Idén går ut på att man ska kunna låsa in FIAT-pengar i smarta kontrakt genom att "förstöra" Haven som sedan kan omvandlas till Haven och säljas. En sorts off-shore banking för krypto. Hade även kunnat vara bra för sidor som säljer varor/tjänster för krypto då de direkt kan låsa in FIAT-värdet och inte drabbas av den extrema volatilitet som förekommer bland krypto.

Problemet är att valutan kan bli känsligt för attacker där man först låser in FIAT för att sen driva ner kursen på Haven för att sen återställa FIAT till Haven. (Då skapas fler Haven än vad man låste in) för att sen driva upp kursen och sälja. Ett annat problem är även värderingen av Haven då marknaden aldrig vet hur många Haven som existerar. (Dock väldigt intressant projekt ur ett nationalekonomiskt perspektiv)

Teoretiskt så måste det till en stor spridning och många exchanges för att risken för attacker ska kunna minimeras.

Kunde dock inte låta bli att skaffa en mindre summa, en stor chansning och ingen aning om vad belöningen kommer bli.
Citera
2018-02-28, 19:24
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTT
Vad tror ni om denna ico? https://www.metronome.io/#start världens första cross-blockchain, ska tydligen fungera som ''infrastruktur''. Tycker den låter intressant.

Lyssande på en färsk poddintervju med Jeff Garzik i dag (länk nedan). Projektet verkar ju tekniskt intressant och överlag ambitiöst.

Jag har inte desto mer koll på Garzik, måste jag erkänna, annat än att jag redan visste att han var en av de som utvecklade bitcoin, vilket han berättar en del om i intervjun. Han ser också stora likheter mellan hur linux utvecklades och hur kryptoprojekten utvecklas.

https://www.youtube.com/watch?v=9Ysah6_kjXc
Citera
2018-03-01, 18:45
Medlem
KastaMasks avatar
Från Metronoms hemsida:

"Cross-blockchain portability allows provable export to and import from different contracts or blockchains:

Enables a migration path to future blockchains as the ledger technology platform matures, acting as a key value proposition for the long-term viability of all digital currencies"

Så det går alltså att exportera kontrakt från Ethereum till Rootstocks i Bitcoin t.ex. Låter som en väldigt intressant idé. Länkar blockkedjor och ett steg på vägen till en värld där flera kedjor samexisterar och kan kommunicera med varandra. Det möjligör även migrering från en kedja till en annan.

http://blocknet.co/ Är ett också ett intressant projekt som möljigör data/värdeöverföring mellan kedjor och cross-chain dApps.

Jag håller ett öga på båda!
Senast redigerad av KastaMask 2018-03-01 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in