2018-02-26, 22:52
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Tror du dom bryr sig om att enstaka rasister "kräver" att de ska kunna uppvisa sin identitet?

Det är gränspolisen som kräver pass. Inte rasisterna.
2018-02-26, 22:58
Medlem
MrKingmeistahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det är gränspolisen som kräver pass. Inte rasisterna.
Vad är skillnaden?
2018-02-26, 23:02
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Vad är skillnaden?

Gränspolisen är anställd av staten. Rasister kan vara vem som helst.
2018-02-26, 23:28
Medlem
TraXzmans avatar
Vem fan bryr sig ? Sen är det ju inte aktuellt med nån adventskalender.. skicka hem hela bunten plus hälften som redan kommit. Jävla tjatande dag in och dag ut om dessa invandrare som det är nåt viktigt alls att ha, och det stämmer ju inte. Kunde inte bry mig mindre förutom att dom belastar samhället så det knackar och brakar i stommarna. Men ingen tar till spaden praktiskt å spotta i händerna gör nåt åt detta invasionskaos utan har båda händerna i byxfickorna

Man löser alldrig flyktingfrågan med invandring utan man löser det med utvandring och hjälp där dom faktiskt bor ..åk hem
2018-02-26, 23:40
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Jag håller med om att nån av bilderna såg flyktingen aningen äldre ut än 15 år, kanske t.om. 17-18.
Glöm inte bort att dessa krigsskadade barn har levt under stress en mycket lång tid, och stress gör att människor åldras fortare.

Du skämtar va? Säg att du skämtar och skojjar med oss!
2018-02-26, 23:42
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Vem fan bryr sig ? Sen är det ju inte aktuellt med nån adventskalender.. skicka hem hela bunten plus hälften som redan kommit. Jävla tjatande dag in och dag ut om dessa invandrare som det är nåt viktigt alls att ha, och det stämmer ju inte. Kunde inte bry mig mindre förutom att dom belastar samhället så det knackar och brakar i stommarna. Men ingen tar till spaden praktiskt å spotta i händerna gör nåt åt detta invasionskaos utan har båda händerna i byxfickorna

Man löser alldrig flyktingfrågan med invandring utan man löser det med utvandring och hjälp där dom faktiskt bor ..åk hem

Jag instämmer till fullo ärade Flashbackmedlem.
2018-02-27, 01:41
Medlem
Citat:
Ni tror inte att barnen är ålderstestade eller att dom har ett pass som styrker deras ålder? Foliehatts-idio*er.

Sen kanske det finns nån promille som fuskar med åldern men vad spelar det för roll i det stora hela?
Folk fuskar med allting världen över. Är bara rasister som gör en höna av en fjäder i detta sammanhanget.
Det har stor betydelse när man placerar män som är 35 år med tjejer som är 13 år eller för den delen även pojkar i samma ålder.
2018-02-27, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
De barn man ser som har kommit tillsammans med familjen eller fötts i Sverige ser oftast inte ut att ha åldrats i förtid. Det måste vara något med att fly ensam som gör att barnen åldras fortare.

Eller så ljuger många ensamkommande om sin ålder för att få stanna och få fler förmåner?

Har en fråga, åldras de afghanska kvinnorna i 17-års åldern lika snabbt som männen eller måste dom också fly genom en rad säkra länder för att åldras snabbare?
2018-02-27, 02:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tror du dom bryr sig om att enstaka rasister "kräver" att de ska kunna uppvisa sin identitet?

Med din logik så ska inte ens hitresta terrorister behöva uppvisa sin identitet, du måste vara galen på riktigt som tar denna gigantiska ensamkommandebluff i försvar.
2018-02-27, 06:12
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ni tror inte att barnen är ålderstestade eller att dom har ett pass som styrker deras ålder? Foliehatts-idio*er.

Sen kanske det finns nån promille som fuskar med åldern men vad spelar det för roll i det stora hela?
Folk fuskar med allting världen över. Är bara rasister som gör en höna av en fjäder i detta sammanhanget.

Lol som vanligt följer du inte med i debatten och framstår som den kretin du är. Tog en sekund att få fram en källa. Männen är inte ålderstestade nej ålderstester infördes på frivillig basis för något år sen.

https://www.svd.se/manga-flyende-saknar-id-handlingar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...g-om-sin-alder

https://www.expressen.se/nyheter/bar...t-40-ar-gamla/

https://www.rmv.se/aktuellt/medicins...ed-31-augusti/

Sök jobb hos Aftonbladet debatt.
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-02-27 kl. 06:15.
2018-02-27, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eller så ljuger många ensamkommande om sin ålder för att få stanna och få fler förmåner?

Har en fråga, åldras de afghanska kvinnorna i 17-års åldern lika snabbt som männen eller måste dom också fly genom en rad säkra länder för att åldras snabbare?

Jag tolkar hans inlägg som att de ljuger just för att få stanna.
Han svarade på mitt inlägg, var ej värt att svara på det med ett "haha".
2018-02-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag tolkar hans inlägg som att de ljuger just för att få stanna.
Han svarade på mitt inlägg, var ej värt att svara på det med ett "haha".

Har du några bevis för att barnen ljuger om sin ålder för att få stanna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in