2018-02-25, 23:08
Medlem
Återigen, en dum brud, utan lyxförpackning. Ser ut som ett slagsmål i mexiko i fejjan.
Två trasiga jordglober som pattar och lite slentrianiskt manshat medan hon svarvar sin slida med en slipmaskin och kallar det manssubstitut.

Gift med en smågalen småländsk moonshiner.
Citera
2018-02-26, 11:06
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukihuvudet2017
Tycker bara det är ett evinnerligt gnällde på damens Instagram. Sitter och klagar över gallstensanfall, migrän, åka kommunalt, skrikig och jobbig unge mm... Listan kan göras lång och man scrollar bara förbi henne. Hon påstår att hon inte får några pengar på sitt bloggande och lägger ofta ut sitt mobilnr så folk kan stötta henne med bidrag för hon tillför ju så mycket i kampen som hon skriver om.... Jidder jidder bla bla.... Samma tugg aldrig något nytt... Sen lyckas hon göra lite prints på sina tavlor som hon målar och försöker sälja för att få in pengar. Det stör många läsare att dom bidrar med pengar och hon köper sig en ny dator, nya stora dyra växter och att hon sparar pengar till en bröstoperation. När folk påpekar att brösten skulle bli mindre om hon bantade lite så går hon i taket...
Framförallt klagandet på barnen stör mig. Hur ska det kännas för dem att senare läsa om hur jobbiga de var? Särskilt när hon tjatade till sig den senaste ungen och vill ha fler. Hon har själv valt det liksom. Dessutom hade hon kanske haft det lugnare hemma om hon inte kört med "gör vad ni vill fri uppfostran".
Citera
2018-02-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Framförallt klagandet på barnen stör mig. Hur ska det kännas för dem att senare läsa om hur jobbiga de var? Särskilt när hon tjatade till sig den senaste ungen och vill ha fler. Hon har själv valt det liksom. Dessutom hade hon kanske haft det lugnare hemma om hon inte kört med "gör vad ni vill fri uppfostran".

Hon orkar ju inte med dem eftersom hon gör allt själv och inte ens har dagis för minstingen! Om hon hade gjort som andra svenska kvinnor och yrkesarbetat och låtit mannen ta sin del av ansvaret så hade hon haft roligare med sina barn för hon hade haft ett mindre enformigt liv.

Det roliga är att hon predikar feminism och samtidigt lever totalt ojämställt, jag känner nog ingen som lever så gammaldags som hon, med en "old style" familjefar som åker till arbetet och försörjer familjen, och kvinnan som inte arbetar alls utan går hemma och tar allt ansvar för barnen. Det är otroligt komiskt att hon, den mest ojämställda kvinna jag vet om, i ord kallar sig feminist. Hon är ju i alla sina handlingar fullständigt reaktionär.
Citera
2018-02-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det roliga är att hon predikar feminism och samtidigt lever totalt ojämställt, jag känner nog ingen som lever så gammaldags som hon, med en "old style" familjefar som åker till arbetet och försörjer familjen, och kvinnan som inte arbetar alls utan går hemma och tar allt ansvar för barnen. Det är otroligt komiskt att hon, den mest ojämställda kvinna jag vet om, i ord kallar sig feminist. Hon är ju i alla sina handlingar fullständigt reaktionär.

En tanke som slår mig är: vad kommer att hända om 20-40 år när LDs barn (främst dottern som jag tänker på) skaffar egna barn? Kommer LD att acceptera att de väljer en livsstil enligt gällande normer då eller kommer hon att tjata på dem att de måste vara hemma med barnen?
Citera
2018-02-27, 07:02
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon orkar ju inte med dem eftersom hon gör allt själv och inte ens har dagis för minstingen! Om hon hade gjort som andra svenska kvinnor och yrkesarbetat och låtit mannen ta sin del av ansvaret så hade hon haft roligare med sina barn för hon hade haft ett mindre enformigt liv.

Jag tror mer att det handlar om brist på ordning och disciplin, vilket är vanligt att man har svårt med om man har adhd. Att minstingen inte går på dagis ser jag enbart som något positivt. Sedan är hon inte ensam om att leva så, jag tycker att det blivit något vanligare bland yngre till och med, men det rimmar illa med mycket av vad hon predikar.
Citera
2018-02-27, 10:38
Medlem
Inget av det hon skriver hänger ihop.

Ena dagen skriver hon om sitt besök på Yasuragi Hasseludden, beklagar sig över att där fanns män, de är fula.

Nästa dag skriver hon om att man inte får kommentera folks kroppar.

Citera
2018-02-27, 12:01
Medlem
Alexander Bard intervjuades i SR i söndags. Hans kommentar om Metoo var ungefär att kvinnor ska akta sig j-igt noga för att dra igång en lynchmobb, för när lynchmobben vänder sig mot kvinnorna själva kommer de inte att kunna hantera det. Möjligen är det här debaclet ett exempel på det: LD försöker att starta någon slags nät-inkvisition där befolkningen godtyckligt delas in i "goda" och "onda"... bara för att upptäcka att det blir väääldigt kallt när man plötsligt har råkat hamna på den "onda" sidan, och lynchmobben vädrar blod.

En väldigt intressant illustration av att revolutionens dynamik gäller även digitalt. I slutändan blir det helt omöjligt att navigera i den extremt komplexa identitetspolitiska offer-hierarkin (det blir naturligtvis inte lättare av att flertalet tongivande debattörer är personer med olika neuropsykiatriska funktionshinder). Och så kommer kristallnatten ...

F.ö tycker jag att trenden med tjocka feminister som lägger ut nakenbilder är ganska trevlig. Bigger is better
Citera
2018-02-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Alexander Bard intervjuades i SR i söndags. Hans kommentar om Metoo var ungefär att kvinnor ska akta sig j-igt noga för att dra igång en lynchmobb, för när lynchmobben vänder sig mot kvinnorna själva kommer de inte att kunna hantera det. Möjligen är det här debaclet ett exempel på det: LD försöker att starta någon slags nät-inkvisition där befolkningen godtyckligt delas in i "goda" och "onda"... bara för att upptäcka att det blir väääldigt kallt när man plötsligt har råkat hamna på den "onda" sidan, och lynchmobben vädrar blod.

En väldigt intressant illustration av att revolutionens dynamik gäller även digitalt. I slutändan blir det helt omöjligt att navigera i den extremt komplexa identitetspolitiska offer-hierarkin (det blir naturligtvis inte lättare av att flertalet tongivande debattörer är personer med olika neuropsykiatriska funktionshinder). Och så kommer kristallnatten ...

F.ö tycker jag att trenden med tjocka feminister som lägger ut nakenbilder är ganska trevlig. Bigger is better

Ja det är precis så. Nu har skiten träffat fläkten så att säga, därav hennes numera helt bleka blogg där hon snart inte vågar beröra några andra ämnen alls än vikt, eftersom där känner hon att hon har tolkningsföreträde tack vare sin fetma.
Alla drev berör henne såklart mer än de skulle med människor som har ett liv utanför internet, men eftersom hon bara är aktiv på internet och inte har några sysslor irl förutom laga mat och sånt, så bränns det mer för personer som hon, som helt ”försvinner” om de inte är on line.
Citera
2018-02-27, 13:13
Medlem
Ser man på, en ovanlig dos av självinsikt. Undrar vad som ligger bakom den.
Citera
2018-02-27, 13:29
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvilingdeckarna
Varför har hon stulit en manlig seriemördares namn?
Jag kommer ihåg när hon kallade Tupac för våldtäktsman och ville att alla svenska klädföretag skulle sluta sälja kläder med honom som motiv. Men det går bra att ha bevisade seriemördare som förebilder tydligen...
Citera
2018-02-27, 13:38
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Jag kommer ihåg när hon kallade Tupac för våldtäktsman och ville att alla svenska klädföretag skulle sluta sälja kläder med honom som motiv. Men det går bra att ha bevisade seriemördare som förebilder tydligen...

Har hon verkligen tagit namnet från Jeffrey Dahmer ?
Citera
2018-02-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har hon verkligen tagit namnet från Jeffrey Dahmer ?

Ja det har hon, hon har skrivit att hon har en fetisch för seriemördare och att hon brevväxlat med flera amerikanska seriemördare, kanske även Jeffrey Dahmer, det minns jag inte men det går väl att googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in