2018-02-27, 11:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, det är konsekvenserna av personlighetsstörningen som är avgörande. Endast förekomsten av personlighetsstörning räcker inte, oavsett om den är "grov".
Din förklaring gör bara det hela luddigare. Utveckla gärna.

Eller du kanske inte vill diskutera detta, för att du har sprungit omkring på universitetet?
Citera
2018-02-27, 11:46
Medlem
SmygarBerits avatar
Dessa alternativa gärningsmän som miffot försöker hänvisa till a la Billy fagerström style; finns det några som helst tecken på att det kan varit andra på platsen? Andra skoavtryck? Annat DNA?
Eller är det bara fettots egna historia som han kom på efter sin detaljerade beskrivning om hur han irrat runt med bilen som han krampaktigt håller sig fast vid?!
Citera
2018-02-27, 11:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Dessa alternativa gärningsmän som miffot försöker hänvisa till a la Billy fagerström style; finns det några som helst tecken på att det kan varit andra på platsen? Andra skoavtryck? Annat DNA?
Eller är det bara fettots egna historia som han kom på efter sin detaljerade beskrivning om hur han irrat runt med bilen som han krampaktigt håller sig fast vid?!
Ja. En hel del, står i FUP.
Citera
2018-02-27, 11:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det var absolut inte en skicklig utredning. De hade hans namn redan tidigt i utredningen!

Han var en av tre personer, som åkt mellan Mantorp och Borensberg den eftermiddagen.

Jag misstänker att den dåliga utredningen beror på att det har varit två kvinnor som varit förundersökningsledare. Först Nemec Nörd och sedan Gestrin. Kvinnor använder sig inte av logik utan är känslostyrda och självupptagna, vilket resulterade i att Edvin greps flera månader efteråt. De hade kunnat gripa honom mycket tidigare, om det varit en man som varit förundersökningsledare.

Mycket förbluffande. Han är inte dum i huvudet, beskrivs även som smart. Hade han planerat att mörda folk så hade han gjort annorlunda, tror jag. Tycker allt slarv tyder på att det kan finnas fler GM, vi får se på torsdag.

Avsugningar av Edvin ska inte underskattas, det finns folk som tänder på allt möjligt.
Han kanske vill sitta i fängelse? Vem vet..

Är verkligen ett erkännande ett krav för att få tidsbestämt straff? Hatar att skriva detta men, har du någon källa att hänvisa till?

Det där var ju inget svar, men jag hade ju å andra sidan inte frågat...
Citera
2018-02-27, 11:49
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:

Tycker jag läst mig till att de hittat bara Edvins skor som de återfann på hans altan. Har du sett ngt annat?
Citera
2018-02-27, 11:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det var absolut inte en skicklig utredning. De hade hans namn redan tidigt i utredningen!

Han var en av tre personer, som åkt mellan Mantorp och Borensberg den eftermiddagen.

Jag misstänker att den dåliga utredningen beror på att det har varit två kvinnor som varit förundersökningsledare. Först Nemec Nörd och sedan Gestrin. Kvinnor använder sig inte av logik utan är känslostyrda och självupptagna, vilket resulterade i att Edvin greps flera månader efteråt. De hade kunnat gripa honom mycket tidigare, om det varit en man som varit förundersökningsledare.

Mycket förbluffande. Han är inte dum i huvudet, beskrivs även som smart. Hade han planerat att mörda folk så hade han gjort annorlunda, tror jag. Tycker allt slarv tyder på att det kan finnas fler GM, vi får se på torsdag.

Avsugningar av Edvin ska inte underskattas, det finns folk som tänder på allt möjligt.

Är verkligen ett erkännande ett krav för att få tidsbestämt straff? Hatar att skriva detta men, har du någon källa att hänvisa till?

Exakt när hade man E****:s namn i utredningen enligt dina hypoteser ?
Var det före eller efter att man hade kollat upp tejpköpen ?
Du är inte bara rasist du är visst precis som E**** lite av en feminist också ?
Det är en utmärkt genomförd utredning och tydligen svider det i arslet på dig
att den har skötts av två kvinnor som presterat på ett bra sätt .
Som sagt , de som beskriver E**** som smart är lika dumma själva i så fall .
Mitt tips är att han befinner sig fortfarande på en 10-årings nivå .
Citera
2018-02-27, 11:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Alla jurister nuförtiden har haft hemkunskap i skolan och vet att man måste ta ut bullen, vända på den och knacka för att kunna veta om den är färdig. 😀
Citera
2018-02-27, 11:57
Medlem
5549s avatar
Citat:
Som vadå?
Citera
2018-02-27, 12:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Tycker jag läst mig till att de hittat bara Edvins skor som de återfann på hans altan. Har du sett ngt annat?

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Som vadå?
Orkar inte leta fram det. Men googla så hittar ni vad åklagaren har sagt. Hon påstår att det finns oidentifierat DNA på mordplatsen, samt skoavtryck om jag minns rätt. Detta tycker hon inte är anmärkningsvärt heller, men det stöder Edvins historia.
Citera
2018-02-27, 12:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Nämn några tecken som till 100 % bevisar att det har varit flera GM .
Varför ger du inte upp och inser att E**** har gjort alltihop själv .
Du det där med förbluffande du skrev , tror du verkligen att E**** är smart ?
Och hur skulle E**** ha gjort för att inte åka fast i så fall ?
Citera
2018-02-27, 12:07
Medlem
SmygarBerits avatar
Nu när jag kollar igenom förhören med Edvin så säger polisen såhär, på sidan 439:

"Men då frågar jag igen. Det finns DNA efter dig, det finns fingeravtryck, det finns skospår på olika platser i huset och på en av de döda personerna. Den här andra personen som du säger var med, varför har den inte avsatt någonting när du nästan går och strör spår omkring dig?"

Så det verkar ju inte finnas några andra spår efter alternativ gärningsman förutom det Edvin själv fabulerat ihop.
Citera
2018-02-27, 12:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Orkar inte leta fram det. Men googla så hittar ni vad åklagaren har sagt. Hon påstår att det finns oidentifierat DNA på mordplatsen, samt skoavtryck om jag minns rätt. Detta tycker hon inte är anmärkningsvärt heller, men det stöder Edvins historia.

Finns inga okända skoavtryck förutom E****:s i huset .
Alla andra skoavtryck i huset som finns är från skor som tillhörde paret
Lekander , från anhöriga eller från ambulans och polispersonal .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in