2018-02-27, 00:49
Medlem
Rudges avatar
Det är verkligen motbjudande att man kan se på de två flickorna som annat än offer för mord och att det är deras egna föräldrar som är mördare gör det hela ännu mer motbjudande.
Vilket värde ger det barnen i fråga?
De som allra främst ska värna om dessa unga flickor bryter mot ALLT!
Sjuka gärningsmän/kvinnor, främlingar, närstående, vem fan som helt som tar sig rätten att avsluta en annan människas liv, oavsett så förmildrar det inte omständigheterna på något vis.
På den plats flickorna skulle vara mest trygga och tillsammans med de människor som ansvarade för deras trygghet, där mördades de av de ytterst ansvariga!
Citera
2018-02-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det är verkligen motbjudande att man kan se på de två flickorna som annat än offer för mord och att det är deras egna föräldrar som är mördare gör det hela ännu mer motbjudande.
Vilket värde ger det barnen i fråga?
De som allra främst ska värna om dessa unga flickor bryter mot ALLT!
Sjuka gärningsmän/kvinnor, främlingar, närstående, vem fan som helt som tar sig rätten att avsluta en annan människas liv, oavsett så förmildrar det inte omständigheterna på något vis.
På den plats flickorna skulle vara mest trygga och tillsammans med de människor som ansvarade för deras trygghet, där mördades de av de ytterst ansvariga!

Håller med, finns absolut inget förmildrande vid barnamord, om personen inte är tillfälligt sinnesförvirrad. Vi vet inte riktigt hur det var... men det verkar inte vara så, möjligen förvirring under längre tid?

Vad gäller efterspelet är det efterlevande som måste klara av att leva med detta och då kan det vara bra att ta hänsyn till deras behov, eftersom de som är döda inte längre bryr sig om vad som sker... det är slut så att säga. Det som gm i princip glömt när hen handlade... att hen skadade sina anhöriga på det mest brutala sätt, både de som dog och de som är kvar. Kan inte föreställa mig hur vidrigt detta är för föräldrarna, om de nu inte också är kalla och tycker "lika bra". Kanske avskydde de varandra, barn och föräldrar. Man vet så lite... kanske har de i flera år försökt få kontakt med familjen, utan att lyckas.

Narcissister brukar ofta ha såriga relationer med andra, som de ju som bekant vill styra.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 00:55.
Citera
2018-02-27, 00:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Sen är frågan vad som är mest upprörande: karaktärsmord med spekulationer utan grund eller att två barn har berövats livet av sina egna beskyddare. Att barnen enligt uppgift har hittats i sina sängar "fint nedbäddade" med sina gosedjur gör de inte mindre döda. Vi vet heller inte om döden har föregåtts av konvulsioner, kräkning eller ångest. Att barnen hade aningar om att något obehagligt var i görningen kan man räkna med då det måste ha varit näst intill omöjligt för föräldrarna att bete sig normalt efter att beslutet tagits.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, tänker att föräldrarna måste ha varit iskyliga mot sina barn för att lyckas genomföra detta, den sista tiden. Dagen. Kvällen. Eller veckorna. Tror inte att det var smärtfritt att dö för barnen. Föräldrarna var i sin bubbla. Varför larmade inte barnen? Blev de fråntagna sina mobiler, hade de inte några? Nyfiken på det...

Det är focus på ovanstående jag har saknat i tråden och i det lilla som kommit ut från polisen och i media. Focus på vad mordoffren oförskyllt fick genomlida.
Man har någonstans missat vad A och M kan ha känt eller upplevt - allt ljus har riktats mot OH och HB. Hur föräldrarna kan ha lidit eller våndats och hur fina människor dessa mördare egentligen var.
Föräldrarna var inte tvungna att mörda. Det fanns en miljon andra lösningar - de valde att begå det ultimata sveket mot barnen.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-27 kl. 00:57.
Citera
2018-02-27, 00:55
Medlem
Ny här men har följt tråden.

Någon skrev förr om det va planerat,
Tror inte det då jag kollat upp bilarna o den ena besiktigas i mitten på dec.
Ville bara skriva det
Citera
2018-02-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo788
Ny här men har följt tråden.

Någon skrev förr om det va planerat,
Tror inte det då jag kollat upp bilarna o den ena besiktigas i mitten på dec.
Ville bara skriva det

Tack för infon. Frun jobbade till före jul och dottern var på skolavslutningen. Så långt var allt som vanligt, men precis innan allt drar igång igen, med skola och jobb, så sker morden. I princip någon dag innan eller två.

Ett "tråkigt besked" dök upp precis före jul. Ingen vet vad det var för något som kanske orsakade kortslutning hos minst en av föräldrarna.

Teorier:
OH fick negativt förhandsbesked om sin ansökan om professur
HB fick besked om återfall i cancer
OH+ HB fick besked från skolan om att döttrarnas hemundervisning skulle dras in/omprövas
OH+ HB fick besked från skolan om att Agnes skulle träffa en ny psykolog, som skulle utreda elevens/familjens situation

Det fetade är en teori som har visst stöd i tråden av tidigare inlägg. Kan inte hitta det nu.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 01:03.
Citera
2018-02-27, 01:09
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Håller med, finns absolut inget förmildrande vid barnamord, om personen inte är tillfälligt sinnesförvirrad. Vi vet inte riktigt hur det var... men det verkar inte vara så, möjligen förvirring under längre tid?

Vad gäller efterspelet är det efterlevande som måste klara av att leva med detta och då kan det vara bra att ta hänsyn till deras behov, eftersom de som är döda inte längre bryr sig om vad som sker... det är slut så att säga. Det som gm i princip glömt när hen handlade... att hen skadade sina anhöriga på det mest brutala sätt, både de som dog och de som är kvar. Kan inte föreställa mig hur vidrigt detta är för föräldrarna, om de nu inte också är kalla och tycker "lika bra". Kanske avskydde de varandra, barn och föräldrar. Man vet så lite... kanske har de i flera år försökt få kontakt med familjen, utan att lyckas.

Narcissister brukar ofta ha såriga relationer med andra, som de ju som bekant vill styra.
Det är sant. Det är hemskt att tänka sig att vara efterlevande i detta fall.
Skulle narcissism vara inblandat i det hela så är det ju så att när man får distans så faller ofta pusselbitarna på plats och det i sig, tillsammans med alla känslor när man börjar se utanför bubblan, är ännu en "smäll".
En av mördarna MINST, måste haft helt avsaknad av empati för även om vissa vill vända detta till empati för barnen så är ju saken den att många fler föll offer om än på olika sätt.
Jag säger MINST en då medberoende med en narcissist ofta är hjärntvättad och ej vid sina sinnes fulla bruk även om det inte behöver synas på ytan.
Citera
2018-02-27, 01:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Nu håller vi minnesceremonier och begravning även för någon som inte har en enda levande anhörig eller vän som kommer till ceremonin. Ofta pratar man om att ett folkslag tidsmässigt blivit civiliserat när de börjat ta hand om och begrava sina döda.
Vi förättar begravningsceremonin faktiskt av respekt för de döda och för att alla levande ska förstå att vi kommer att visa även dem respekt efter döden.

Vi har alla olika traditioner från olika hörn av världen. Vissa ska i jorden snabbt, vissa ska inte alls i jorden utan brännas och vissa får inte kremeras. I mitt västerländska synsätt tycker jag helt enkelt att det är osmakligt att begrava ett mordoffer bredvid sin mördare. Lika osmakligt som att inte försöka följa någons sista önskan om kremering eller begravningsplats.

Har någon lämnat efter sig instruktioner om kista, musik, rosor etc försöker man ju oftast följa det och inte göra tvärt emot. Det känns helt enkelt bättre i själen att uppfylla en avlidens önskan.
Enligt min magkänsla känns det helt enkelt inte bra att man håller gemensam ceremoni för offer och mördare. Det betyder inte att jag har rätt, men eftersom jag samtidigt upplever att man har missat focus på de mördade barnen, blir en gemensam cermoni ytterligare negligering av vad barnen egentligen råkar ut för. Det är det jag vänder mig mot.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-27 kl. 01:26.
Citera
2018-02-27, 06:08
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Tack för infon. Frun jobbade till före jul och dottern var på skolavslutningen. Så långt var allt som vanligt, men precis innan allt drar igång igen, med skola och jobb, så sker morden. I princip någon dag innan eller två.

Ett "tråkigt besked" dök upp precis före jul. Ingen vet vad det var för något som kanske orsakade kortslutning hos minst en av föräldrarna.

Teorier:
OH fick negativt förhandsbesked om sin ansökan om professur
HB fick besked om återfall i cancer
OH+ HB fick besked från skolan om att döttrarnas hemundervisning skulle dras in/omprövas
OH+ HB fick besked från skolan om att Agnes skulle träffa en ny psykolog, som skulle utreda elevens/familjens situation

Det fetade är en teori som har visst stöd i tråden av tidigare inlägg. Kan inte hitta det nu.

Vad jag förstått blev A sämre runt 3:e advent,läkarekontakt togs och A skulle utredas för ev narkolepsi.Eller ??
Citera
2018-02-27, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staygoldforever
Sammanfattning, någon?

Du får två:

Den ena sammanfattningen:
Fyra personer döda i hemsk familjetragedi. Familjen levde tillsammans och dog tillsammans. Om de gifte sig i kyrkan så gav de varandra ett löfte inför Gud. Jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt. Deras barn var väldigt sjuka och tanken att de skulle bli lämnade ensamma kvar var outhärdlig och inget barnen heller önskade.

Må de vila i frid och må deras anhöriga finna svaret på sina frågor och få ro i sina själar.

Den andra sammanfattningen:
Två barn hänsynslöst mördade av sina hemska föräldrar. Den psykiskt sjuke pappan fick besked om att han inte kunde bli professor. Barnen, som han och frun redan innan gjort inbillningssjuka för att slippa skjutsa dom till skolan, var enligt pappans sjuka sinne orsaken till detta. Det i kombination med incest och barnens kommande tonårsfrigörelse gjorde att han manipulerade sin fru till att tillsammans med honom mörda barnen och sedan ta sina liv.

Hoppas att barnen får en fin och värdig begravning medan föräldrarnas kvarlevor slängs utanför kyrkomuren i en omärkt grav. Nu tar vi reda på vad dom anhöriga heter så vi kan analysera om dom också är sjuka.

Du får själv välja. För den känslomässiga tyngden i händelsen, kombinerat med att alla är borta, gör att någon objektiv sanning aldrig kommer att finnas, vare sig via fakta eller dom.
Citera
2018-02-27, 07:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får två:

Den ena sammanfattningen:
Fyra personer döda i hemsk familjetragedi. Familjen levde tillsammans och dog tillsammans. Om de gifte sig i kyrkan så gav de varandra ett löfte inför Gud. Jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt. Deras barn var väldigt sjuka och tanken att de skulle bli lämnade ensamma kvar var outhärdlig och inget barnen heller önskade.

Må de vila i frid och må deras anhöriga finna svaret på sina frågor och få ro i sina själar.

Den andra sammanfattningen:
Två barn hänsynslöst mördade av sina hemska föräldrar. Den psykiskt sjuke pappan fick besked om att han inte kunde bli professor. Barnen, som han och frun redan innan gjort inbillningssjuka för att slippa skjutsa dom till skolan, var enligt pappans sjuka sinne orsaken till detta. Det i kombination med incest och barnens kommande tonårsfrigörelse gjorde att han manipulerade sin fru till att tillsammans med honom mörda barnen och sedan ta sina liv.

Hoppas att barnen får en fin och värdig begravning medan föräldrarnas kvarlevor slängs utanför kyrkomuren i en omärkt grav. Nu tar vi reda på vad dom anhöriga heter så vi kan analysera om dom också är sjuka.

Du får själv välja. För den känslomässiga tyngden i händelsen, kombinerat med att alla är borta, gör att någon objektiv sanning aldrig kommer att finnas, vare sig via fakta eller dom.

Det finns faktiskt sanningar som ligger mitt emellan extrempunkterna.
Det är bara den som har svårt att ta till sig att allt i världen inte är antingen svart eller vitt som bara ser det mest extrema åt endera hållet.
Citera
2018-02-27, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är bara den som har svårt att ta till sig att allt i världen inte är antingen svart eller vitt som bara ser det mest extrema åt endera hållet.

Det finns inte flera sanningar. Du är absolut inte rätt person att sätta dig på några höga hästar och framhäva dig som en stor tänkare som ser gråskalor och nyanser. Den dagen jag känner att det finns nåt jag kan ta till mig från dina extrema inlägg om HEMSKA MORD så kommer det att snöa i helvetet och lavafloderna kommer att förvandlas till is. Förstår du eller måste jag förtydliga mig?
Citera
2018-02-27, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Jag tycker Armstark lyckades väl med att beskriva ytterpunkterna på skalan vilket har ett värde.
Dessutom gillar jag att någon tar ett initiativ till sammanfattning på den här historien istället för bara fragmentariska grepp där naveln kommer i vägen för den samlade bilden. Kommer plita på en egen sammanfattning under dagen. Kanske blir den lite mer inspirerad och påverkad av intryck i tråden sedan den tidigare.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-27 kl. 07:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in