Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Citat:
Ursprungligen postat av
deBKatzenbach
Operation Chaos: The Vietnam Deserters Who Fought the CIA, the Brainwashers, and Each Other
Jag har läst sidorna i Google preview och tycker att det var intressant till en början, med ett nytt perspektiv på LaRouche-rörelsen, men att kvaliteten på materialet försämrades snabbt mot slutet.
Hur fortsätter boken? Får man veta något intressant om LaRouche, EAP och ADC? Får man veta något om det omtalade institutet för hjärntvätt som ska ha funnits i Stockholm?
Jag kan dessvärre ännu inte säga något. Trots beställning av snabbleverans har boken inte dykt upp än

. Men snart så...
Min förhoppning är först och främst att författaren tränger lite längre in i materialet, bortom googlingar och (numera) öppna källor. Och det tror också att han gör, i och med att stoffet bland annat består av nyligen genomförda intervjuer med dem som faktiskt var med. Jag lär återkomma.
Tror jag att MOP får sin lösning i boken? Absolut inte! Men kanske blir det efter läsning lättare att i några fall avgöra vilka bitar som hör ihop med vilka. Och det är kanske gott nog?