2018-02-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Skönt att de äntligen verkar va klara! Jag har väntat i nästan 3 år!
Jag förmodar att du tänker på Svartenbrandt. Har du någonsin förklarat om du anser
honom vara en GM av typen ensam galning enligt gärningsmannaprofilen eller en av
en konspiration inhyrd kompetent GM?
Citera
2018-02-25, 21:25
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu har Palmeutredningen haft ungefär två år på sig sedan de sa att de skulle undersöka
wt-observationerna på mordkvällen.
Så jag antar man bör ha kommit fram till en uppfattning om dessa under förutsättning att dessa gick att utreda.
Jag undrar om allmänheten kommer att få veta något om detta eller om det till sist kommer att försvinna i glömska?
Jag tycker att om det var saker som var mycket känsliga 1986 borde dessa i varje fall vara mindre känsliga 2018.

Det var väl Dag Andersson som började nysta i det där och han är ju inte kvar längre i utredningen. Så de kan ju mycket väl har släppt bollen efter det.
Citera
2018-02-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Jag förmodar att du tänker på Svartenbrandt. Har du någonsin förklarat om du anser
honom vara en GM av typen ensam galning enligt gärningsmannaprofilen eller en av

Ensam galning. Skulle det va något annat är det ännu mer vansinnigt.
Citera
2018-02-25, 22:19
Avstängd
Citat:
Kan inte tro det eftersom det är kollat och blev väl avfört?
Ja, det är det jag undrar. Är det kollat och avfört?
Citera
2018-02-25, 23:50
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Operation Chaos: The Vietnam Deserters Who Fought the CIA, the Brainwashers, and Each Other
Jag har läst sidorna i Google preview och tycker att det var intressant till en början, med ett nytt perspektiv på LaRouche-rörelsen, men att kvaliteten på materialet försämrades snabbt mot slutet.

Hur fortsätter boken? Får man veta något intressant om LaRouche, EAP och ADC? Får man veta något om det omtalade institutet för hjärntvätt som ska ha funnits i Stockholm?

Jag kan dessvärre ännu inte säga något. Trots beställning av snabbleverans har boken inte dykt upp än . Men snart så...

Min förhoppning är först och främst att författaren tränger lite längre in i materialet, bortom googlingar och (numera) öppna källor. Och det tror också att han gör, i och med att stoffet bland annat består av nyligen genomförda intervjuer med dem som faktiskt var med. Jag lär återkomma.

Tror jag att MOP får sin lösning i boken? Absolut inte! Men kanske blir det efter läsning lättare att i några fall avgöra vilka bitar som hör ihop med vilka. Och det är kanske gott nog?
Citera
2018-02-26, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo

Or maybe it is just someone they never heard of before...
Citera
2018-02-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, det är det jag undrar. Är det kollat och avfört?

De blev ju förhörda iaf.
https://www.expressen.se/nyheter/sapoman-pekar-ut-olof-palme-mordare/
Citera
2018-02-26, 07:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ensam galning. Skulle det va något annat är det ännu mer vansinnigt.
Så som en rad ensamma galningar valdes ut i förväg och sedan falskeligen misstänkta och anklagade genom media och myndigheter förstår man att vansinnet ligger på allra högsta nivå.
Citera
2018-02-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Så som en rad ensamma galningar valdes ut i förväg och sedan falskeligen misstänkta och anklagade genom media och myndigheter förstår man att vansinnet ligger på allra högsta nivå.

Det finns väl bara 2? Viktor Gunnarsson o Christer Pettersson. Svarten lät de vara för läkaren sa att han var sjuk o det var läkaren som polisen pratade med NIO gånger enl tidningsartikel från då! Men sedan piggnade Svarten till i slutet på maj -86 o rånade igen o ville bli skjuten av polis. Han hade då ljugit att han skulle besöka sin mors födelsedag fast hon inte fyllde år då! Kort version.
Varför häktades inte Svarten när de andra 2 blev häktade??
Citera
2018-02-26, 08:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Jag får väl ta till mig teknikens under

Jag gör det med bra lurar, kåpor, via externt ljudkort

Det sägs 2.55. in i klippet. Kvinnans röst är separerad och det kommer in just när Peter A säger:

..........."jag kör honom till Sabbatsberg på ett par minuter bara, skottskadad man"......... Kvinna säger

............"det är Olof"............Peter igen......"Kvickt"......

Det är tydligt när man väl hör det. Tveklöst......"Det är Olof"....

https://www.youtube.com/watch?v=lYjDDeTe2iY
Citera
2018-02-26, 09:53
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Det finns väl bara 2? Viktor Gunnarsson o Christer Pettersson. Svarten lät de vara för läkaren sa att han var sjuk o det var läkaren som polisen pratade med NIO gånger enl tidningsartikel från då! Men sedan piggnade Svarten till i slutet på maj -86 o rånade igen o ville bli skjuten av polis. Han hade då ljugit att han skulle besöka sin mors födelsedag fast hon inte fyllde år då! Kort version.
Varför häktades inte Svarten när de andra 2 blev häktade??
Redan i mitt grannskap råkade jag träffa 2 till som i sin tur varit i kontakt med ytterligare figurer oskyldigt misstänkta för aktiv roll i MOP. Ausonius blev riktigt galen och betedde sig fem år senare så som det hemliga psykstyret påverkat honom till. Ivan v Birchan kämpar fortfarande för att göra sig trovärdig kring bitar han faktiskt varit utsatt för.
Svarten stod ännu längre bak i kön av psykiskt förberedda och tänkbart tillräckligt förvirrade för att kunna ta skulden som gm. Då hans memoarer uppenbarligen blev refucerade kring den avgörande tidpunkten kunde han ändå hållas i beredskap åt Guillou att koka ihop en ny historia kring när Svarten väl blivit avlivad.
Citera
2018-02-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Redan i mitt grannskap råkade jag träffa 2 till som i sin tur varit i kontakt med ytterligare figurer oskyldigt misstänkta för aktiv roll i MOP. Ausonius blev riktigt galen och betedde sig fem år senare så som det hemliga psykstyret påverkat honom till. Ivan v Birchan kämpar fortfarande för att göra sig trovärdig kring bitar han faktiskt varit utsatt för.
Svarten stod ännu längre bak i kön av psykiskt förberedda och tänkbart tillräckligt förvirrade för att kunna ta skulden som gm. Då hans memoarer uppenbarligen blev refucerade kring den avgörande tidpunkten kunde han ändå hållas i beredskap åt Guillou att koka ihop en ny historia kring när Svarten väl blivit avlivad.

Gör inte saker för invecklade. Jag har såklart inte tagit det med Svarten rakt ur luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in