2018-02-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var mig veterligt inte skriven där på hotell Gustav Vasa men hon var faktiskt skriven hos arkitekten, hans bostad var den enda någorlunda fasta adress Catrine hade det sista halvåret.

Varför utelämnar du såna viktiga fakta gång på gång?

Hon var inte skriven hos honom, idiot.
Citera
2018-02-25, 22:17
Medlem
Ettsjutrettons avatar
I september 1986 har en kriminell man vid namn Tommy Asklöf permission från ett av sina många fängelsestraff. På besök i Köpenhamn blir han mycket svårt misshandlad. Två poliser för honom till sjukhuset. Asklöf tror senare att det är poliserna som misshandlat honom men kan inte minnas något.
Från sjukhuset ringer han sin advokat i Sverige och ber honom att komma. Asklöf säger sig veta vem som mördat Olof Palme och påstår även att det finns ett samband mellan det mordet och mordet på Catrine da Costa. Advokaten beger sig till Köpenhamn men Asklöf avlider innan han hunnit berätta något närmare.

Är det någon som vet hur denna koppling mellan da Costa och Palme ev skulle sett ut?
Citera
2018-02-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
I september 1986 har en kriminell man vid namn Tommy Asklöf permission från ett av sina många fängelsestraff. På besök i Köpenhamn blir han mycket svårt misshandlad. Två poliser för honom till sjukhuset. Asklöf tror senare att det är poliserna som misshandlat honom men kan inte minnas något.
Från sjukhuset ringer han sin advokat i Sverige och ber honom att komma. Asklöf säger sig veta vem som mördat Olof Palme och påstår även att det finns ett samband mellan det mordet och mordet på Catrine da Costa. Advokaten beger sig till Köpenhamn men Asklöf avlider innan han hunnit berätta något närmare.

Är det någon som vet hur denna koppling mellan da Costa och Palme ev skulle sett ut?

Aldrig hört talas om så kan inte bidra med något, de kopplingar som lyfts fram av diverse debattörer har ju varit väldigt fantasifulla. I teorin finns det ju ett samband mellan Vinoff och både da Costa och Olof Palme då han blev förhörd i båda fallen. För den som vill läsa artiklarna om Vinoff och Palme finns lite här:

https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/03/29/palme-oh-catrine/
Citera
2018-02-25, 23:42
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Aldrig hört talas om så kan inte bidra med något, de kopplingar som lyfts fram av diverse debattörer har ju varit väldigt fantasifulla. I teorin finns det ju ett samband mellan Vinoff och både da Costa och Olof Palme då han blev förhörd i båda fallen. För den som vill läsa artiklarna om Vinoff och Palme finns lite här:

https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/03/29/palme-oh-catrine/
På denna länk finns litet information: http://abe.freeshell.org/palme/node33.html
Citat:
Svårt misshandlad ringde Tommy Asklöf från Sundbysjukhuset i Köpenhamn till sin advokat i Stockholm, Bengt Sjönander. ''Kom hit! Jag vet vem som mördade Olof Palme'', var hans dramatiska budskap från sjuksängen. ''Det är därför de har misshandlat mig!''
...
Tommy Asklöf avled innan han hann berätta vad han visste om Palmemordet.
''Han antydde dock att det finns ett samband mellan mordet på Olof Palme och styckmordet på den prostituerade Catrine da Costa i Stockholm sommaren 1984, men vilket samband sade han inte'',
säger advokat Bengt Sjönander.
...

Asklöf var, enligt "dödboken", född i Kristianstad 1952 och står som avliden 22 september 1986.

En annan vag koppling (mellan fallen Palme och da Costa) jag nu erinrade mig om är privatspanaren Ingvar Heimer, f 1943. Han avled efter att ha ådragit sig svåra skallskador vid Vårby t-banestation. Fallet avskrevs som en olycka. Vid sin död lär han ha sovit med Per Lindebergs bok Döden är en man under huvudkudden.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2018-02-25 kl. 23:49.
Citera
2018-02-25, 23:50
Medlem
Citat:
Hon var mig veterligt inte skriven där på hotell Gustav Vasa men hon var faktiskt skriven hos arkitekten, hans bostad var den enda någorlunda fasta adress Catrine hade det sista halvåret.

Varför utelämnar du såna viktiga fakta gång på gång?

Nej hon var nog inte officiellt skriven där, men hon uppgav Anckers adress som sin bostad till soc i slutet av februari 1984, hon beskrev arkitekten som "en kamrats far" för soc.
Senast redigerad av echoesofglory 2018-02-25 kl. 23:56.
Citera
2018-02-26, 00:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Catrine var alls inte skriven hos Anchers. Varför ljuger du? Till soc. kärringarna hade hon däremot meddelat, att hon event. kunde nås via Anchers adr. på Ö.malm.

Ok men hon var REGISTRERAD hos Anckers i soc. papper och hon tillbringade en hel del tid där men Eremona påstod tidigare att hotell Gustav Vasa var den enda någorlunda fasta adress Catrine hade men det stämmer ju inte, varför rättar inte du Eremona när hen ljuger?

Catrine satte inte heller sin fot på hotell Gustav Vasa sen hon återvänt till Stockholm i slutet på maj utan hon sökte sig till en fast punkt som istället var "arkitekten", borde inte det peka på att han istället var den någorlunda fasta adressen dit Catrine sökte sig för att låna pengar, vila, tvätta sig, få bilskjuts av, fixa med sitt?

Det kanske viktigaste av allt är att Catrine verkar försvinna efter sitt sista besök hos denne arkitekt, hon försvann knappast i anslutning till ett besök eller övernattning på hotell Gustav Vasa, eller hur?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-02-26 kl. 00:45.
Citera
2018-02-26, 00:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nej hon var nog inte officiellt skriven där, men hon uppgav Anckers adress som sin bostad till soc i slutet av februari 1984, hon beskrev arkitekten som "en kamrats far" för soc.

Sant, tack för påminnelsen men på sätt och vis så var hon ändå skriven där men i soc. papper då.

Det var ju tack vare denna koppling som polisen upptäckte arkitekten för utan hans namn och adress hos soc. så hade man nog kanske aldrig fått reda på att Catrine faktiskt bodde, umgicks och övernattade (i juni -84) hos honom?

Vem vet vilken vändning fallet hade kunnat ta då?
Citera
2018-02-26, 08:34
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Dina inlägg är inte heller fråga om någon raketforskning men vi kan nog enas om att CdC blev styckad av en person både verkade ha vetskap om hur man döljer dödsorsaken och samtidigt visste hur man undviker att lämna några avgörande spår efter sig, eller hur? Sammantaget pekar det hela på en kallt beräknande, kalkylerande gärningsman som visste hur en slipsten ska dras, inte sant? Ingen raketforskare alltså men inte heller någon nedgången lågpannad missbrukare.
Dags för mig att i pedagogiskt syfte resonera fel:
  1. Alla som är kallt beräknande och kalkylerande löper mindre risk för att åka fast.
  2. Alla som kommer undan är kallt beräknande och kalkylerande.
Citera
2018-02-26, 10:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Den här tråden har sedan länge varit förorenad av osunda tankegångar, vad spelar en mikroskopisk opinionsundersökning för roll? Att CdC:s kropp kan ha blivit tömd på blod strax efter döden är bara en teori men den bör inte förkastas med argumentet att det är få läsare i tråden idag som tror på kannibaler?
Naturligtvis skall ingen teori förkastas bara för att det är få som tror på den. Men vad jag har förstått är det bara du och författaren Lars Borgnäs som fortfarande tror på de här skrönorna från 80-talet, och då menar jag att det är ohederligt av dig att här i tråden försöka ge ett intryck av att även andra (t.o.m. professionella utredare som har arbetat med fallet) skulle tro på dravlet.

I stället för att bara tramsa som ett barn kan du väl försöka bemöta det aktuella inlägget:
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Senast redigerad av Draifos 2018-02-26 kl. 10:46.
Citera
2018-02-26, 16:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Naturligtvis skall ingen teori förkastas bara för att det är få som tror på den. Men vad jag har förstått är det bara du och författaren Lars Borgnäs som fortfarande tror på de här skrönorna från 80-talet, och då menar jag att det är ohederligt av dig att här i tråden försöka ge ett intryck av att även andra (t.o.m. professionella utredare som har arbetat med fallet) skulle tro på dravlet.

Men vad har en eventuell tömning av blod (CdC:s kropp) i realiteten att göra med några skrönor från 80-talet?

Organen och kroppsdelarna som återfanns var fortfarande bleka och blodfattiga och detta måste det ju finnas en anledning till för om inte CdC blev bragd om livet med våld av skarpa föremål som förorsakade en stor blodförlust så måste det rimligtvis finnas en annan förklaring?

Och det är just där en i teorin möjlig tömning av blod kommer in i bilden för det går som sagt inte att utesluta att GM kan ha utfört denna manöver innan själva nedmonteringen ägde rum?

Allt är givetvis bara en teori men som du själv påpekar så går det inte att förkasta denna bara för att det är få personer som tror på detta eller för att denna teori inte drivs av dig, Eremona eller någon annan, eller hur?
Citera
2018-02-26, 16:47
Medlem
Draifoss avatar
Läs vad jag skriver Lawnmoverman2011. Jag menar alltså att det är ohederligt av dig och Lars Borgnäs att hela tiden försöka ge ett intryck av att även andra (t.o.m. professionella utredare som har arbetat med fallet) skulle tro på de här skrönorna från 80-talet.

I stället för att tramsa och smita undan kan du väl citera och svara på det aktuella inlägget:
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Senast redigerad av Draifos 2018-02-26 kl. 17:03.
Citera
2018-02-27, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag menar alltså att det är ohederligt av dig och Lars Borgnäs att hela tiden försöka ge ett intryck av att även andra (t.o.m. professionella utredare som har arbetat med fallet) skulle tro på de här skrönorna från 80-talet.

Vilka är dom här skrönorna du tänker på? Det finns faktiskt professionella yrkesmän som engagerat sig i detta fall som inte alls har varit avigt inställda till tex seriemördarteorin?

Här har du exempelvis en rättsläkare som engagerat i fallet CdC, kanske var denne herre inne på rätt spår? Vad anser du?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in