2018-02-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det här är kanske att skapa falska rykten och några mer indikationer på att det stämmer har jag inte hittat.
Men alldeles i början när de hade hittats och gatunamn angavs googlade jag på HB och fann en Facebook sida med döttrarna och ytterligare foto på en ung ljushårig kvinna i 20-25 års åldern som hälsade till sin mor HB. Därefter försvann hela Facebooksidan.

Kan HB fått en dotter 1995 och varit hemma med dottern och därför inte ha några arbetsuppgifter från denna period?

Intressant. Hälsade hon till ”min mor” eller kan det ha stått att hon hälsade ”till mor”? Det kan ge olika betydelse.

Det finns ingen med samma efternamn som är född runt de åren. Hon skulle kunna vara gift nu. Alternativt bortadopterad då men då borde inte glappet vara så långt som 3-4 år i cv.
Citera
2018-02-25, 20:00
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Tyvärr måste man in på det lokala Skatteverket där de var skrivna eller där föräldrarna fortfarande är skrivna. Vet inte om det går med avlidna och vet inte heller var HBs föräldrar är skrivna.
Någon dödsannons har inte publicerats enligt sökningar.
Möjligen att man skulle kunna forska i det avlidna spädbarnet KH och därigenom få fram uppgifter om släkten. I barnets fall finns ju data få födelse och dödsdag samt begravningsplats.

HB:s far bor i Båstad, HB:s biologiska mor bor i Västra Frölunda.
Citera
2018-02-25, 20:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Intressant. Hälsade hon till ”min mor” eller kan det ha stått att hon hälsade ”till mor”? Det kan ge olika betydelse.

Det finns ingen med samma efternamn som är född runt de åren. Hon skulle kunna vara gift nu. Alternativt bortadopterad då men då borde inte glappet vara så långt som 3-4 år i cv.

Det stod något i stil med "vad fin du är mamma" till någon publicerad bild.
Det kan ju vara ett barn HB fick med en annan man när hon var i 25-års åldern före OH.Då kan dottern ha sin fars efternamn. Eller som sagt vara gift idag.
Eller så var jag helt enkelt inne på någon annans facebooksida som också togs bort i samma veva.

Det är onekligen väldigt svårt att släppa tankarna på den här familjens öde. De var rätt lika många av oss i alla fall utåt sett med villa, Volvo o barn. Kämpade med skola och jobb, livspusslet. Och så plötsligt händer en total katastrof. Gungorna och bilarna liksom växthuset med skottkärran står kvar på tomten men huset är tomt. Dagarna går vidare och A och M med föräldrar finns helt enkelt inte mer. Det är en totalt utradering av allt de byggt upp, alla vaknätter med småbarn, all lycka, all oro, alla karriärsteg och alla framtidsdrömmar hos flickorna.

Och kvar står vi helt utomstående och frågar oss varför. 🌸
De var helt enkelt för skötsamma och omvittnat trevliga med glada flickor för att det ska vara lätt att bara avfärda som något som drabbar den som sig i leken ger, likt gängkriminalitet och överdoser.
Citera
2018-02-25, 20:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nu har vi ju inte mentalsjukhus längre, men hon kan ha varit sjuk, fött barn, haft en helt annan familj. Någon som kan kolla med skatteverket i morgon om hon hade fler barn, varit gift tidigare?
På 1990-talet fanns de väl kvar ändå?
Nå, det var ju bara ett hugskott. Intressantare då med en tidigare familj. Det kan mycket väl stämma och skulle lätt kunna förklara luckan i cv:t.
Om hon såg bra ut, vilket har omvittnats, kan hon ha varit rent av skitsnygg i ungdomen och fått barn tidigt med någon rik knös som försörjde henne.
Citat:
Det här är kanske att skapa falska rykten och några mer indikationer på att det stämmer har jag inte hittat.
Men alldeles i början när de hade hittats och gatunamn angavs googlade jag på HB och fann en Facebook sida med döttrarna och ytterligare foto på en ung ljushårig kvinna i 20-25 års åldern som hälsade till sin mor HB. Därefter försvann hela Facebooksidan.

Kan HB fått en dotter 1995 och varit hemma med dottern och därför inte ha några arbetsuppgifter från denna period?
Ja, om du säger detta så varför inte. Spännande! Jag tror det är offentligt vilka barn man får och med vem, åtminstone borde det vara. Så det ska nog gå att luska fram för den som vet vilka kanaler man ska använda. Skatteverket antagligen, de är väl där folkbokföringen finns numera. Kanske Landsarkivet i Göteborg också kan ha uppgifterna, de är ju över 20-25 år gamla nu.
Citera
2018-02-25, 20:14
Medlem
Citat:
Det stod något i stil med "vad fin du är mamma" till någon publicerad bild.
Det kan ju vara ett barn HB fick med en annan man när hon var i 25-års åldern före OH.Då kan dottern ha sin fars efternamn. Eller som sagt vara gift idag.
Eller så var jag helt enkelt inne på någon annans facebooksida som också togs bort i samma veva.

Det är onekligen väldigt svårt att släppa tankarna på den här familjens öde. De var rätt lika många av oss i alla fall utåt sett med villa, Volvo o barn. Kämpade med skola och jobb, livspusslet. Och så plötsligt händer en total katastrof. Gungorna och bilarna liksom växthuset med skottkärran står kvar på tomten men huset är tomt. Dagarna går vidare och A och M med föräldrar finns helt enkelt inte mer. Det är en totalt utradering av allt de byggt upp, alla vaknätter med småbarn, all lycka, all oro, alla karriärsteg och alla framtidsdrömmar hos flickorna.

Och kvar står vi helt utomstående och frågar oss varför. 🌸
De var helt enkelt för skötsamma och omvittnat trevliga med glada flickor för att det ska vara lätt att bara avfärda som något som drabbar den som sig i leken ger, likt gängkriminalitet och överdoser.

Tack.
Ja, jag håller med, detta har verkligen berört oss djupt. Det är så ofattbart så det känns som det måste finnas en lika ofattbar förklaring på frågan ”varför”. Någon stor sten som ingen i tråden ännu vänt på.
Citera
2018-02-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Konstigt inga av dessa bilder har bevarats på internet i så fall
Jag känner inte heller igen att vi haft denna diskussion om profil ”fullproppad med bilder på sig själv.” Däremot att någon verkligen hade en riktig bild på HB, men vägrade dela den av hänsyn?
Senast redigerad av Rakhoger 2018-02-25 kl. 20:37.
Citera
2018-02-25, 20:16
Medlem
SeanAverys avatar
Nu var det nån månad sen jag var här och undrar bara om det kommit fram något mer om mamman? Bild?

Ja jag är lat och orkar inte leta
Citera
2018-02-25, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Nu var det nån månad sen jag var här och undrar bara om det kommit fram något mer om mamman? Bild?

Ja jag är lat och orkar inte leta

Nope.
Inte här i tråden, nope.
Citera
2018-02-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Den luckan är ju lite märklig, då hade hon ju inga barn heller. Finns det några uppgifter om vad hon gjorde mellan 1995 och 1999? Pluggade annat, jobbade med annat?

Citat:
Jag anade att hennes cv inte skulle vara spikrakt, tack för infon. Fyra års glapp, lång tid. Vad gjorde hon då? Intressant att hon inte satt ting direkt efter utbildningen. Hur lång tid behövde hon för utbildningen?

Att gå från EY till Skatteverket är ett nedköp, som någon skrev tidigare. Ingen naturlig eller lyckad utveckling för någon som är, eller påstås vara, fokuserad och målinriktad.

Kan du publicera hela hennes cv från linkedin? Hur länge jobbade hon på EY?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet inte hur det funkar där, men det var mitt under hennes anställning hos EY som hon satt tingsnotarie. Tjänstledigt kanske? Och de fyra åren som saknas efter utbildningen kan hon kanske ha tillbringat med resor och sånt kanske. Men lite märkligt är det med den där luckan.

Citat:
Då är det rejäla glapp i hennes yrkesutövning och ett väldigt märkligt "val", eller om det inte var frivilligt. Funkade det inte på EY, kom hon tillbaka efter tinget? Publicera gärna hennes cv så kan vi kika närmare på allt.
Skulle möjligen psykisk sjukdom/ohälsa kunna vara en förklaring?
Citera
2018-02-25, 20:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Jag känner inte heller igen att vi haft denna diskussion om profil ”fullproppad med bilder på sig själv.” Däremot att någon verkligen hade en riktig bild på HB, men vägrade dela den av någon sorts hänsyn?
Personen ville inte dela bilden förrän hen fått bekräftat att det verkligen var HB på den. Hänsynstagandet gällde att inte hänga ut en oskyldig kvinna med bild.
Citera
2018-02-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Skulle möjligen psykisk sjukdom/ohälsa kunna vara en förklaring?

Ingen aning, fältet fritt för spekulationer. Hon träffade kanske OH innan hon fick jobbet på EY? Han var rätt ny där, hade en person som stöttade honom in dit också. Fast han inte kunde något om moms.
Citera
2018-02-25, 20:29
Bannlyst
Är det nån som har nån koll på granskningar/utredningar av kommun och landsting?
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-25 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in