2018-02-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Okej men varför styckade han kroppen? Hade väl varit bättre om han hade behållit kroppen hel och överlämnat den till polisen & sagt att hon dog av gasförgiftning?
Det hade ju inte gått - han hade ju strimlat henne i vaginan. Och det var en del av tortyren. Eller missförstår jag dig?
Citera
2018-02-25, 15:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den stora frågan är väl snarare varför polisen som sägs vara så otroligt duktiga inte har kontaktat henne.

Ja du, något konstigt är det, faktiskt.
Citera
2018-02-25, 15:39
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Deid*e sa att om det varit hon som blivit dödad, så hade hon inte blivit saknad på etganska snabbtt par veckor. Lite märkligt att Madsen valde ut en tjej som skulle bli saknad . Undrar hur han tänkte där? Att hans utsaga att han släppt av henne skulle tas som sanning utan att nån reagerade eller....?

Jo, men hadde han bara fått några timmar/ et dygn til, kunde han i lugn och ro tvettat/steriliserat ubåten och då är det inte säkert att dom vid en snabb koll av ubåten hadde fattat mistanke och arresterat honom. Kom också ihåg att historien om att han satte i land henne hadde fått mera tyngd om hon hadde "åkt med hela vägen hem".
Citera
2018-02-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men hadde han bara fått några timmar/ et dygn til, kunde han i lugn och ro tvettat/steriliserat ubåten och då är det inte säkert att dom vid en snabb koll av ubåten hadde fattat mistanke och arresterat honom. Kom också ihåg att historien om att han satte i land henne hadde fått mera tyngd om hon hadde "åkt med hela vägen hem".
Jag tror defintivt inte att polisen gör en "snabb koll" på en plats där de letar efter ev spår efter en försvunnen. De nagelfar rejält. Så minsta blodfläck i en mutter hade upptäckts. Men han tänkte kanske inte så den gode Madsen. Troligen underskattade han polisen rejält, och överskattade sig själv. Men det ingår nog i hans personlighet - störst och bäst.
Citera
2018-02-25, 16:05
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag tror defintivt inte att polisen gör en "snabb koll" på en plats där de letar efter ev spår efter en försvunnen. De nagelfar rejält. Så minsta blodfläck i en mutter hade upptäckts. Men han tänkte kanske inte så den gode Madsen. Troligen underskattade han polisen rejält, och överskattade sig själv. Men det ingår nog i hans personlighet - störst och bäst.

Jo, men det håller jag med om, hadde dom kört en rejäl undersökning av ubåten hadde dom säkert hittat något. Men endå, kanske inte nog för att dömma honom. Kom också ihåg att då hadde Madsen varit nydusjad och utan spår av bensplinter och DNA. Hadde så torson inte flutit i land, och dom inte hittat resten av kroppen, ja då hadde det blivit svårt att setta dit honom. Tror jag.
Citera
2018-02-25, 16:10
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/m680lq/michael-sov-i-madsens-ubaat-tre-dager-foer-wall-forsvant

Mulig dere har lest
Citera
2018-02-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men det håller jag med om, hadde dom kört en rejäl undersökning av ubåten hadde dom säkert hittat något. Men endå, kanske inte nog för att dömma honom. Kom också ihåg att då hadde Madsen varit nydusjad och utan spår av bensplinter och DNA. Hadde så torson inte flutit i land, och dom inte hittat resten av kroppen, ja då hadde det blivit svårt att setta dit honom. Tror jag.
Många OM där Men absolut finns det en hel del som lade sig tillrätta för polisen.
Citera
2018-02-25, 17:11
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Många OM där Men absolut finns det en hel del som lade sig tillrätta för polisen.

He,he jo, men från Madsens "point of view" såg nog det hela mycket enkelt ut. Inga problem, "just do it", liksom. Men nu är ju Madsen världens största klantskalle, så det sket säg. Allt han sa och gjorde blev ju fel.
Citera
2018-02-25, 17:46
Medlem
Han bjöd henne säkert på.lite vin.sen slet han av henne blusen....hoppas han ruttnar i fängelset
Citera
2018-02-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Han bjöd henne säkert på.lite vin.sen slet han av henne blusen....hoppas han ruttnar i fängelset
Tror inte jag. Jag tror han övermannade henne direkt när de dykt. Och band henne vid stegen. Det var DÄR han ville ha henne. Levande - bunden - full av rädsla. Inga förförelsekonster i form av vin. Framförallt när han själv knappt använde alkohol.
Citera
2018-02-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Okej men varför styckade han kroppen? Hade väl varit bättre om han hade behållit kroppen hel och överlämnat den till polisen & sagt att hon dog av gasförgiftning?
Du förstår nog att Madsen ljuger. Han skyller på att han fick panik. Noll trovärdighet. Om det verkligen gått till som PM påstår hade han ju kastat sig på radion och tillkallat hjälp. Inte ens en tok vill väl bli misstänkt för styckmord om en passagerare avlidit till följd av en olyckshändelse. Inte heller sitta i fängelse pga griftefridsbrott om man är oskyldig till personens död. Men PM vet att han måste bli överbevisad så därför håller han fast vid sin pinsamt korkade lögn.
Citera
2018-02-25, 20:20
Medlem
Citat:
Tror inte jag. Jag tror han övermannade henne direkt när de dykt. Och band henne vid stegen. Det var DÄR han ville ha henne. Levande - bunden - full av rädsla. Inga förförelsekonster i form av vin. Framförallt när han själv knappt använde alkohol.

Precis vad jag tror också. Möjligen hade hon tid att skriva sina SMS, dem tror jag nämligen att hon skrev, och inte Madsen.

Sen band han henne som du sa, och medan hon var utom sig skräckslagen, vändes hans ögon runt och hon fick se den Madsen som vissa andra sett skymten av, och så grymtade han väl något i stil med "Nu vil du og jeg have lidt sjov.."

Fiktivt ja, men inte helt otroligt. Fy fasiken vilken vidrig jävel vi har att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in