Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Usch, Ja. Men att även gå med på att ta livet av barnen, planera detta, går väl ändå förbi att bara vara "medlöpare"? Hon måste ju haft ett eget motiv också...? Var hon rädd att barnen skulle bli lämnade ensamma med OH om hon själv dog av? Försäkra sig om att så inte blev fallet?
Tror inte HB ville dö, utan mer backa tiden.
Tror OH och HB var likvärdiga när de träffades. Han drogs till en driven och målinriktad äkta hälft. Av de två bar en på en personlighetsstörning som kanske inte ägaren ens kände till, men dennes drivkraft. AH föddes och med henne krav om mat, värme och kärlek. Här tror HB var den som avsatte den tiden. Så fortsatte det, tills HB fick bröstcancer. Den lite mer introverta AH hade sin oro för sin sjuka mamma inom sig, troligen med separationsångest. Nu visade sig OH som den beslutsamme om vård och det allmänna görandet. Han avvek dock inte från planen, målen. Inte heller AH:s mål som han hade stakat ut. Åren går, familjen flyttar och HB byter jobb till ett mer anonymt sådant, medan OH blir alltmer synlig i sitt. Han blir den lyckade och med det att han har rätt. Döttrarna uppvisar dock inga talanger för det han stakat ut, utan tröttnar på kraven. AH börjar må dåligt i sina tillkortakommanden, som också OH påpekar kommer från lathet och lättja. Barnens aktiviteter dras in alltefter de inte uppvisar toppresultat. Barnen är stressade, mest AH som oftare har ont i magen, trött och orkeslös, huvudvärk.. Hon måste vara sjuk! OH letar och googlar hennes symtom, medan AH djupare går in i sig själv, drar sig undan. MH sprudlar fortfarande när hon får chansen, men tillrättavisas i det oändliga. Även hon lägger energin på fel ämnen. Vad är det för fel på min familj? Ser de inte hur lyckad jag är? Detta är ingen familj att skryta med, ens visa upp. Därefter växer agget mot sin familj starkare och starkare. Presterar de inga resultat i skolan behöver de heller inte vara där, dock tror jag MH offrades för sin djupt deprimerade och sönderstressade syster. Trasslet i härvan blir allt större, skolan tvekar, men OH kan tala för sig. Vad som sen utlöste morden vill jag gärna ha reda på.