Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Det framgår att du är en mobbare med dina oneliners, där du helt ignorerar att föra en diskussion. Läs mitt inlägg som innehåller ny information i stället. Den klippta kartongen, det är du Remark. Du är inte bättre än någon annan i tråden, dina åsikter inte heller. Inte heller din kunskap. Du är precis lika dum som alla andra. Om du nu tycker att andra är det!
Vad ska din kommentar leda till anser du? Nu diskuterar jag detta fall och tror att Hanna kan ha lidit av osjälvständig personlighetsstörning. Synpunkt på det?
Du anser att Hanna har minst 4 av följande symptom:
* Försöker få andra att ta stora beslut åt denne
* Värderar önskningar från den personen är beroende av som viktigare än sina egna, och försöker överdrivet uppfylla dennes önskningar
* Vägrar i allmänhet kräva någonting alls från de som personen är beroende av
* Känner sig hjälplös eller obekväm om personen är ensam, eftersom de upplever att de inte kan klara sig själva
* Starka rädslor för att bli lämnad ensam, till följd av personens uppfattning om att personen inte kan klara sig själv
* Klarar inte av att ta vardagliga beslut om personen inte mottagit omfattande råd från andra
Jag har svårt att se att en person som genomgått en lång juristutbildning och arbetat på E&Y samt nu på Skatteverket skulle lida av denna sällsynta (0,5-0,6%) personlighetsstörning. Det stämmer helt enkelt inte.
I min värld.
Förstår dock att den skulle förstärka din bild av OH.