Citat:
Ursprungligen postat av
trumnel
verkar som att dom endast är intresserade av besök hos psykiatrin. ja alla som söker från och med i år blir totalförsvarspliktiga! din sista fråga är jag osäker på, svårt att säga.
Nej igen. Dem är inte endast intressarad av besök på psykiatrin. Dem är intresserad av ditt allmäntillstånd. En individ som är högallergisk mot gräs är lika bortplockad som en individ som besökt psykiatrin för suicidala tankar. Som jag frågade innan är jag nyfiken på var du får dina källor ifrån och om du har mönstrat? Svara här eller på PM.
Citat:
Ursprungligen postat av
trumnel
gäller det samma med arbetsförmedlingen? hur ser kopplingen ut mellan rekryteringsmyndigheten och arbetsförmedlingen? har rekmynd rätt att gå in och gräva i ens anställningar, ringa företagen, kolla ens aktiviteter i jobb och utvecklingsgarantin m.m? hade varit lättare å vara en 18 åring nu. slippa tänka på cv't -.-
försäkringskassan förstår jag att dom inhämtar uppgifter av, om man har aktivitetsersättning och är skadad eller har en diagnos, men det står ingenting om aktivitetsstödet. aktivitetsstödet får man när man deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program hos arbetsförmedlingen. händer ofta att folk blandar ihop aktivitetsersättningen och aktivitetsstödet.
om någon har lite koll får ni gärna förklara, läser jag kap.3 uppgiftshantering i lagen om totalförsvarsplikt så nämns inget av detta iallafall.
Rekryteringsmyndigheten lägger inte någon större tyngd på det du precis frågade om, du skall ta med ditt CV till mönstringen. Psykologen kommer att läsa igenom det innan du får gå in. Därefter kommer ni att diskutera ditt liv, kortfattat. Psykologen kommer att ställa frågor och gräva i ditt förflutna, försöka hitta svaga punkter och trycka på dessa för att se hur du reagerar.
Dem kommer inte att kontakta arbetsförmedlingen eller gräva där. Vad mig veta ringer dem inte ens referenserna som står på ditt cv.
Det känns som att ni har gjort en melon av ett frö. Ta det lugnt. Det görs inga narkotikaprov, pisstester eller journalutdrag regelbundet. Detta görs endast när dem har måttligt till goda misstankar.
Nej vad mig veterligen har dem inte kontakt med försäkringskassan. samma sak gäller där. Finns det inga misstankar om det, är det inget dem lägger tid på.
Det dem begär ut, alltid, är ditt belastningsregister, du ger ditt muntligt godkännande att dem får lov att hämta det. Det är det. Sluta vara så nojig nu.