2018-02-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det stämmer säkert.
Jag tror å andra sidan inte att någon av dem var frisk.

Någon var inte "riktigt frisk", vad det nu står för. Vem vet vi inte eller på vilket sätt än mindre varför.
Citera
2018-02-24, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Någon var inte "riktigt frisk", vad det nu står för. Vem vet vi inte eller på vilket sätt än mindre varför.

Jag menar att givet att polisens preliminära uppgifter stämmer, talar för att ingen av föräldrarna var friska.
Citera
2018-02-24, 23:31
Medlem
zemfiras avatar
Kommer det att komma en FUP?
Citera
2018-02-24, 23:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag tror inte OH spelat teater. Det stämmer synnerligen illa med hela hans personlighet. Nej.
Helt överens.
Citat:
Vem var HB?
Om henne vet vi snudd på inget. Hon var hjälpsam mot andra på jobbet, meddelar hennes chef på Skatteverket.
Men han verkar ha undvikit att svara på frågan om det fanns några varningstecken.
Citera
2018-02-24, 23:41
Medlem
Citat:
Jag menar att givet att polisens preliminära uppgifter stämmer, talar för att ingen av föräldrarna var friska.

Tror det avgörs av vad polisen slutligen fastställer om vad som faktiskt hänt, men även vilken allvarlig fysisk sjukdom som drabbat barnen.

Åtminstone har det betydelse för mig.

Men idag är alla döda hur som.

Frid önskar jag alla!
Citera
2018-02-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Helt överens.Men han verkar ha undvikit att svara på frågan om det fanns några varningstecken.

Det outtalade blir snarast tvärtom därmed.
Citera
2018-02-24, 23:51
Medlem
Det här är en annan bild sv OH än den som förmedlas från hans arbetsplats samt lite om Hanna. VeronicaMaja blev avfärdad av många här, för mig var hen trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
Jag var bekant till familjen och från vad jag såg med mina egna ögon så är Oskar väldigt kontrollerande mot hans barn och fru! Agnes och Moa fick inte gå och leka i lekparken, umgås med vänner, vistas ute så mycket utan det var bara hemma som gällde och det var innan flickorna fick sjukdomen. Hanna var oerhört godhjärtat kvinna som alltid hade ett leende på läpparna. Man kan se det som Oskar var mannen som styr och ställer och Hanna var kvinnan som följde med i strömmen. Jag flyttade från Bjärred för 1 år sedan men den familjen och speciellt Oskar minns jag oerhört stark!

Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
När jag sist träffade Hanna (Innan jag flyttade från Bjärred) Så hade hon vita konstiga handskar på händerna. När jag frågade om vad det är som hänt så sa hon att hon hade fått någon konstig hudirritation. Hon var väldigt ledsen över det och jag frågade henne om hon fått någon medicin eller om hon kanske hade eksem? Då fick jag svaret att hon inte behöver någon medicin för sjukdomen äter upp henne från inombords, då jag var stressad för att jag skulle hämta upp min dotter från skolan så sa jag till henne att krya på dig och hoppas det blir bättre snart. Träffade på Oskar några dagar efter och frågade om Hannas händer blivit någon bättre och då sa han att hon har MRSA och det är tröttsamt då hon inte kan använda händerna så mycket och att han är den som sköter det mesta.
Citera
2018-02-24, 23:52
Bannlyst
Citat:

Ja, frånvaron av varningstecken är helt klart en anmärkningsvärd faktor i denna historia.
Citera
2018-02-25, 00:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, och då blir också OH:s farhågor förklarliga - liksom rektorns prat om en familj i kris som plågades av sina omständigheter. Pappan var den som stod för kontakterna med skolan, och rektorn menade att problemen fanns "inne i familjen". - Döttrarna, däremot, hade skolan aldrig haft några bekymmer med; det var glada, söta tjejer som gått på skolan sedan de varit små. Orsaken till familjens kris borde därmed kunna härledas till något som ej bara har berott på barnens "ofattbara" sjukdom.
Citera
2018-02-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ja, frånvaron av varningstecken är helt klart en anmärkningsvärd faktor i denna historia.

Helt klart. Men nu var det så att HBs chef inte sa flaska när den frågan ställdes. H*n kunde uttalat sig. Men avstod. Sade vare sig Bu eller Bä.

Det kan man tolka hur som. Jag tolkar det som att det fanns dylika. Varningstecken.

EDIT. H*n kunde reflexmässigt sagt Nej. Det gjorde h*n inte. Då återstår svaret Ja, men det innebär att arbetsgivaren skulle vidtagit åtgärder.

Då undviker h*n frågan helt.
Senast redigerad av Remark 2018-02-25 kl. 00:34.
Citera
2018-02-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Kommer det att komma en FUP?

Nej.
Citera
2018-02-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tvärtom, inte alls problem med avklarade studier eller arbete. Ofta högpresterande. Folie á deux uppträder dessutom ofta i medelåldern eller ännu högre upp i åldrarna. Litteraturen ger exempel på läkare och forskare som trots den sedermera diagnosen Folie á deux klarat av sina jobb länge.

Nej du har fel. Schizofreni är en mycket svår psykisk sjukdom, kanske den svåraste. Bryter ofta ut i 20-25 års ålder och innebär svårt lidande trots medicinering. För tidig död är väldigt vanligt. De flesta har svårt med det basala i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in