2018-02-24, 19:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Varför skulle det vara möjligt att få upp maginnehåll?

Förblir inte magmunnen stängd även efter döden?

Maginnehållet skall sedan tillbaka upp genom smal matstrupe...

HLR gör ju på bröstkorgen och mellangärdet...skall man komma åt mage/tarmar är man inte rätt ute med HLR.

Det stod tydligen i FPUen
Citera
2018-02-24, 23:44
Medlem
CharlieRs avatar
Jag har domen på omhändertagandet av de övriga barnen. Jag är dock en tant som inte fattar minifil och sådant, så någon annan kanske kan få upp den där om jag skickar över den? Framgår med all tydlighet att båda föräldrarna är olämpliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Förvaltningsrätten, domskäl
NW tillstår inte att hon har några brister som förälder och uppger sig inte ha någon oro över att barnen vistas med AW så länge som han inte är dömd för något brott. Hon förnekar även att hon skulle ha lämnat barnen ensamma med AW den 20 september 2017 eftersom hon talat med deras gemensamma vän om att hålla uppsikt över barnen när hon var ute och köpte mediciner. NW kom dock inte tillbaka under de 45 minuter som nämnden väntade på henne och hon var inte heller på plats när nämnden senare kom tillbaka med polisen för att verkställa omhändertagandet. NW har härigenom visat att hon saknar insikt eller förståelse för att hon inte fick lämna barnen tillsammans med AW så länge förundersökning pågår. Hon har därför brustit i sin skyldighet att skydda barnen.

Sammanfattningsvis ger utredningen i målet stöd för att det föreligger sådana brister i både AW och NW omsorg om Joli*e och Alw*n att det finns en påtaglig risk för att deras hälsa och utveckling skadas i hemmet. Nämndens vårdplan är att barnen ska placeras i ett familjehem för att få sina grundläggande omsorgs- och känslomässiga behov tillgodosedda. Förvaltningsrätten anser, i likhet med nämnden, att behövlig vård av barnen är en placering i familjehem. AW och NW samtycker inte till vård i familjehem då de båda anser att barnen ska bo med NW så länge förundersökning pågår . Vården måste därför ske med stöd av LVU och nämndens ansökan ska därför bifallas. Domen gäller omedelbart i denna del.
Citera
2018-02-24, 23:47
Medlem
Dark Intentionss avatar
Varför skulle det inte vara möjligt att få upp maginnehåll? Om man utför HLR och gör inblåsningarna för snabbt kan luften åka ner i magsäcken och när den sen åker tillbaka följer maginnehåll med upp. Det borde inte spela någon roll om personen är levande eller död? Struplocket borde väl kunna röra sig vid snabb hård inblåsning även post mortem? Jag kan ha fel dock.
Citera
2018-02-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag har domen på omhändertagandet av de övriga barnen. Jag är dock en tant som inte fattar minifil och sådant, så någon annan kanske kan få upp den där om jag skickar över den? Framgår med all tydlighet att båda föräldrarna är olämpliga.

Det är bara att gå in här och klicka på "Ladda upp" sedan kopierar du länken du får och klistrar in den i ett inlägg här.

https://minfil.org/
Citera
2018-02-25, 16:48
Medlem
Edit

Citat:
Tjaa. Vad ska man säga? Alltså det måste finnas fler som VETAT om missbruket. Mamman måste ju ha vetat, inte bara efter dödsfallet utan innan? Hon fortsätter neka att hon visste, konstigt.

Varför var soc där? Den 20 de september? För att hämta barnen? Och då går NW därifrån? Kan nån hjälpa mig med tidslinjen här? Är detta samma tillfälle som det är hotfulla personer där?
Senast redigerad av Tbone-girl 2018-02-25 kl. 16:51.
Citera
2018-02-25, 17:08
Medlem
Citat:
Skicka hit den så fixar jag
Citera
2018-02-25, 17:26
Medlem
Nikhitas avatar
Jag lyckas inte öppna länken till FUP. Finns den kvar?
Citera
2018-02-25, 18:15
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Jag lyckas inte öppna länken till FUP. Finns den kvar?
Den finns kvar, de verkar vara strul hos minfil, ingen fup jag testat idag går att få hem.
Citera
2018-02-25, 18:19
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Tjaa. Vad ska man säga? Alltså det måste finnas fler som VETAT om missbruket. Mamman måste ju ha vetat, inte bara efter dödsfallet utan innan? Hon fortsätter neka att hon visste, konstigt.

Varför var soc där? Den 20 de september? För att hämta barnen? Och då går NW därifrån? Kan nån hjälpa mig med tidslinjen här? Är detta samma tillfälle som det är hotfulla personer där?

Självklart visste hon om det, hon pundare säkert själv.
Kolla nya killen hon har, som även nämns i bilstöldsfupen som vittne, Alex*nder Rosdahl.
Han är också en knarkare.
Hur kommer det sig att mamman väljer en till pundare kring barnen när hon vet hur illa det gick med pappan.
Lika barn leka bäst, eller vad säger man?
Senast redigerad av Stupido86 2018-02-25 kl. 19:03.
Citera
2018-02-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Självklart visste hon om det, hon pundare säkert själv.
Kolla nya killen hon har, som även nämns i bilstöldsfupen som vittne, Alex*nder Rosdahl.
Han är också en knarkare.
Hur kommer det sig att mamman väljer en till pundare kring barnen när hon vet hur illa det gick med pappan.
Lika barn leka bäst, eller vad säger man?
De är trasiga allihop. Väntar på rättegången nu bara.
Citera
2018-02-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Skicka hit den så fixar jag

Jag antar att du inte fick domen skickad till dig av CharlieR?
Citera
2018-02-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Jag antar att du inte fick domen skickad till dig av CharlieR?
Nix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in