2018-02-24, 15:05
Medlem
PK överklagade.

För den som är intresserad av PK vs Skatteverket

Kammarrätten i Göteborg
2009-07-02
Mål nr 2284-2285-08

ÖVERKLAGAT AVGÖRANDE
Länsrätten i Göteborgs dom den 30 januari 2008 i mål nr 9348-06,
9352-06, 5970-07 och 8706-07
Citera
2018-02-24, 15:10
Medlem
Bizmarcks avatar
Jag tror att Uggla är glad i sprit, och detta får honom emellanåt att tappa besinningen totalt, vilket endast är till Kilefors fördel.
Kilefors är säkerligen renlevnadsmänniska och nykterist och skulle aldrig ”underlåta” sig att tappa fokus i sina sinnen. Kanske ett halvt glas svindyrt rödvin till fredagsmyset ihop med den betydligt äldre frun.
Jörnåker verkar lite vek, trots sin rejäla kroppshydda. Han hade nog helst dragit sig ur för länge sedan, men Uggla styr honom som en marionettdocka.
Citera
2018-02-24, 15:32
Medlem
Bizmarcks avatar
För övrigt tror jag att Ugglas favoriträtt är traditionellt serverad råbiff, medan Kilefors helst äter fisk och skaldjur. Jörnåker älskar pizza och hamburgare, men skäms lite över detta. På grillen lägger han istället oxfilé.
Citera
2018-02-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
För övrigt tror jag att Ugglas favoriträtt är traditionellt serverad råbiff, medan Kilefors helst äter fisk och skaldjur. Jörnåker älskar pizza och hamburgare, men skäms lite över detta. På grillen lägger han istället oxfilé.

Kilefors är vegetarian enligt hemlösa.se.

https://m.facebook.com/pangnyheter/p...33334043572801
Citera
2018-02-24, 16:18
Medlem
submariners avatar
Citat:
Kilefors är säkerligen renlevnadsmänniska och nykterist och skulle aldrig ”underlåta” sig att tappa fokus i sina sinnen. Kanske ett halvt glas svindyrt rödvin till fredagsmyset ihop med den betydligt äldre frun.

Hej,

Om jag inte är fel ute är frun Christine fyra år äldre och ser ganska bra ut på det där sättet tjejer som jobbar med marknadsföring ofta gör.

Arthur D Little`s hemsida - konsultfirman Kilefors jobbar för - står följande att läsa om honom:

His professional focus is on strategy & organization, advice to private equity and industrial investors pre- and post-transaction (e.g. due diligence, valuation, strategy, change management, post-merger integration), and governance issues faced by corporations, investors, governments and multilateral organizations.
Citera
2018-02-24, 16:44
Medlem
Det kan ju vara så att alla tre är rena rättshaverister. Dock ger både Uggla och spännkillen ett bra intryck i TV tycker jag. Petter Kilefors är kall, hänvisar till barnen och är överlag så strategisk att han verkar obehaglig. Det är inte heller långsökt att en psykopat skulle repa sin egen bil osv. Varför sitter han i fönstret och tar kort förresten?

Det kan ju även vara så att Petter är en tjurskalle av stora mått, men fullt frisk där Uggla och spännkillen är de psyksjuka, med vikt mot Uggla där spännkillen bara hänger på. Där de faktiskt repat bilen och utsätter Petter för psykisk terror så han ska flytta.

Hur som helst så verkar det ju ändå inte klokt gällande sakfrågan att en enskild person i en förening genom ett vattenskada kan låta föreningen stå för en stor ombyggnation och genom det frilägga en massa yta.

Nu har jag inte läst någon dom utan går på det som framkommit i tv.
Citera
2018-02-24, 17:06
Medlem
Citat:
Kilefors är säkerligen renlevnadsmänniska och nykterist och skulle aldrig ”underlåta” sig att tappa fokus i sina sinnen.
Du menar som när han slog ner Uggla och stod böjd över honom med galen blick?!
Citera
2018-02-24, 17:11
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Jävlar vilket roligt avsnitt av domstolen. Funderar över de inblandades frivilliga medverkan... Petter är alltså så pass störd att han tror folk som ser programmet kommer övertygas att han har rätt och övriga grannar är hemska? Uggla och Curt tror att bara för att Petter är psykopat så kommer folk se mellan fingrarna med deras enorma rättshaveri och småsinthet? Båda parter är helt blåsta och det kommer inte lösa sig förrän någon har ihjäl den andra eller dör av gammal ålder för det här är människor som aldrig ger sig oavsett.

Undrar även om Petter är jugoslav med taget efternamn? Väldigt jugoslaviskt beteende att aldrig glömma något, någonsin och bråka med allt och alla. Balkankriget på mindre skala helt enkelt.

Född i Sverige (Karlskrona), föräldrarna födda i Sverige med. Pappan jobbade som säljledare hos en bilförsäljare:

http://www.sydostran.se/karlskrona/m...-ahlbergs-bil/

Varför Ugga och Jörnåker skulle vara rättshaverister förstår jag inte? Givetvis måste man anmäla när en medlem av BRF:n svindlar (den lilla) föreningen på 10 miljoner.
Citera
2018-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Jörnåker verkar lite vek, trots sin rejäla kroppshydda. Han hade nog helst dragit sig ur för länge sedan, men Uggla styr honom som en marionettdocka.

Delar denna analys. Jörnåker verkar ha hamnat i kläm mellan två starka viljor. Och eftersom han är Ugglas vän kan han inte hoppa av innan Uggla själv gör det.
Citera
2018-02-24, 17:44
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du menar som när han slog ner Uggla och stod böjd över honom med galen blick?!

Uggla ramlade väl över en cykel på fyllan? Och Kilefors tog bara tillbaka sin telefon, klart att han var lite irriterad samtidigt.
Citera
2018-02-24, 17:54
Medlem
Dom här 3 grabbarna uggla petter curt har extremt mkt pengar många många miljoner var. Curt och uggla äger sina bolag med mångmiljon vinster petter är delägare och har extremt hög lön flera miljoner om året så detta drabbar ingen fattig låt dom hålla på dom tycker detta är kul en uppvisning i makt.
Citera
2018-02-24, 18:09
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gato
Jag kan inte undgå att fascineras av denna totalt urspårade konflikt. All slags rationalitet och förstånd har försvunnit (vilket båda parter medger). Ekonomiska resurser i kombination med narcissistiska personlighetsdrag och påhejande jurister - blir en väldigt giftig cocktail. Speciellt i det svenska Brf- lagstiftningsträsket.

Svårt att avgöra egentligen vem som har rätt eller fel. Kan till viss del känna sympati för ägaren till br i gula villan. Det är tydligt att Uggla tidigare varit ”herre på täppan” i denna förening - uppbackad av muskelberget Curre som wingman.

Nu kom det in en ny Alfahanne med ett helt bissart rättvisepatos och en sällan skådad envishet, som helt enkelt rubbade hierarkin. Jag kan föreställa mig hur de första ”gnistorna” gick till som ledde dem in i krig.

I normala fall löses ju liknande konflikter genom att någon helt enkelt lägger sig direkt. Oavsett om det är rätt eller fel.

En fråga jag funderat över. Hur reagerar barnen på detta tror ni? Speciellt barnet som bor i det utgrävda källarutrymmet? Blir de traumatiserade eller kommer de att gå stärkta ur denna konflikt? Kommer de att lära sig att man aldrig skall backa från något eller någon?

Någon som vet ifall det kommer en uppföljning?

Tror knappast Petter bryr sig om det - och med tanke på att hans ena son står och hejar på på bilden där Uggla ligger vid cykeln och Petter står ovanför så är åtminstone han på väg att bli lika störd som Petter:

https://www.pixeltopic.com/image/nzjfddlvxderis/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in