2018-02-23, 20:21
Medlem
Koodas avatar
Folk har använt dessa växer som helande och spirituella tusentals före vår tideräknings. På senare år har människor börjat förbjuda dessa växer, allt från blommor till lianer i djungeln. Allt som kan ge dig ett rus. Varför är det så farligt att vara påverkad av svampar, när det är helt ok att klunka i sig en flaska vodka på en timme. Man blir ganska påverkad av det också
Citera
2018-02-23, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Min uppfattning är att det är olagligt på grund av okunskap och på grund av policyn att hellre förbjuda än tillåta okända rusmedel i detta land. Men också på grund av riskerna för unga och dumma personers hälsa och eventuellt ökade kostnader för polis och sjukvård om det skulle vara lagligt.

I det här landet är vi väldigt duktiga på att vara måna om dem som beter sig ansvarslöst. Att åberopa eget ansvar för egna handlingar anses ofta som lite fult.

Svenska politiker är inkränktande skitstövlar som anser att de ska detaljstyra 'medborgarnas' liv på äkta sovjetmanér. För en frihetlig person finns det naturligtvis inga godtagbara lagar mot offerlösa brott överhuvudtaget.

De flesta svenskar förtjänar precis det skitsamhälle som vi har, men det är ju tråkigt för oss som inte ser oss som slavar under imbeciller som svetsarn.
Citera
2018-02-23, 21:07
Medlem
Lazies avatar
Rørande svampens laglighet så har jag en mycket intressant sak att dela.

I unga dagar ær det en møjlighet att jag kanske kunde ha någon gång, gett någon någonstans någon eller några gram røka. I och med att ja møtte folk på det sættet och plockade lite svamp samtidigt såg jag en møjlighet.
Summa summarum, fick vackert besøk ett par gånger. Desværre eller lyckligtvis, lite beroende på hur man ser på saken, hittades det intet av cannabis harts. Dæremot påtræffades det en gång ett gott stycke svamp. I sorterade enheter. Gissar på att de va nog runt 15-20 brukardoser.

In på pissprov och vanliga ruljansen. Blev faktiskt slæppt direkt då dom som næmnt innan inte hittade det dom trodde sig kunna finna. Under førhør så lekar ja sjælvklart dum och låtsas som att jag inte førstår att det ær olagligt eftersom jag plockat svampen ute i svenska naturen, något jag också næmner nær dom hittar det under søket.
Vet inte om jag har tur eller om dom inte vill att detta skal upp i rætten och bli tongivande dom før nær man argumenterar att man hittat det ute i naturen, vilt, vilket ær precis vad man gjort, så kan det med all rimlighet inte vara olagligt. Ja, sælja och gøra ekonomisk vinst, dær kan jag møjligen se en fællande dom men inte ens det ville dom førsøka sig på trots dom uppenbara bevisen. Dagsbøter før innehav var tydligen inte på tapeten. Mycket mærkligt.

Åklagaren lade ner hela fallet och jag ær lika førvånad idag som då. Så længe du inte erkænner ekonomisk vinst så verkar dom låsta...eller? Någon som åkt dit før svamp? Erfarenheter?
Senast redigerad av Lazie 2018-02-23 kl. 21:35.
Citera
2018-02-24, 12:16
Medlem
Pantheraduss avatar
Är det inte så rent allmänt att hallucinogener kan orsaka flera olyckor, samt skador för personen i fråga...?
Så för samhällets bästa, så försöker vi förhindra detta, via lagen... Lagen bygger väl på erfarenhet?
Citera
2018-02-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Är det inte så rent allmänt att hallucinogener kan orsaka flera olyckor, samt skador för personen i fråga...?
Så för samhällets bästa, så försöker vi förhindra detta, via lagen... Lagen bygger väl på erfarenhet?
Lagen är byggd på moral, men den är egentligen moraliskt förkastlig utan dess like.

Såhär står det på regeringens hemsida:

"Svensk narkotikapolitik – en narkotikapolitik baserad på mänskliga rättigheter och jämlik hälsa"

Båda påstående är en direkt lögn, som mycket annat i det Svenska narkotikapolitiska fiaskot.

Sverige har fått massor med kritik för våran narkopolitik som INTE uppfyller villkoren för dom mänskliga rättigheterna.

EDIT: https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/vetenskap/fn-sveriges-narkotikapolitik-lever-inte-upp-till-manskliga-rattigheter
Senast redigerad av AndersJohanssen 2018-02-24 kl. 13:31.
Citera
2018-02-24, 13:39
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Lagen är byggd på moral, men den är egentligen moraliskt förkastlig utan dess like.

Såhär står det på regeringens hemsida:

"Svensk narkotikapolitik – en narkotikapolitik baserad på mänskliga rättigheter och jämlik hälsa"

Båda påstående är en direkt lögn, som mycket annat i det Svenska narkotikapolitiska fiaskot.

Sverige har fått massor med kritik för våran narkopolitik som INTE uppfyller villkoren för dom mänskliga rättigheterna.

EDIT: https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/vetenskap/fn-sveriges-narkotikapolitik-lever-inte-upp-till-manskliga-rattigheter
Så sant som det är sagt.

Även W.H.O (World Health Organisation) uppmanar till avkriminalisering av narkotika.

http://www.independent.co.uk/news/health/united-nations-world-health-organisation-drugs-decriminalised-a7818726.html

När ska våra moraltanter i Rosenbad fatta vinken?
Citera
2018-02-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Så sant som det är sagt.

Även W.H.O (World Health Organisation) uppmanar till avkriminalisering av narkotika.

http://www.independent.co.uk/news/health/united-nations-world-health-organisation-drugs-decriminalised-a7818726.html

När ska våra moraltanter i Rosenbad fatta vinken?
Att W.H.O knäpper fingrarna på våra styrande sved nog på människor som tror sig veta bäst.

Det vi behöver få in i riksdagen är en stark opposition som kan utmana dessa gamla dinosaurier. Jag tror att Piratpartiet kan, om dom släpps in nästa val röra om rejält i grytan.

Just nu är det ingen som utmanar politikerna, dom sitter där nöjda med sina feta löner och rabblar gammalt mantra som tex: Sanningen är att våran narkotikapolitik är väldigt framgångsrik, jämför man med andra länder så är det relativt få ungdomar som prövar droger här.

Ja men det dör flest människor i hela EU, som Beatrice Ask sade en gång: folk dör kanske inte man kan bli ganska såsiga i huvudet.

https://youtu.be/ySCVhJiK2Xw

Bonus: William Petzäll sätter kärringen på plats.

https://youtu.be/t2q9yFquHas
Citera
2018-02-24, 17:20
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Att W.H.O knäpper fingrarna på våra styrande sved nog på människor som tror sig veta bäst.

Det vi behöver få in i riksdagen är en stark opposition som kan utmana dessa gamla dinosaurier. Jag tror att Piratpartiet kan, om dom släpps in nästa val röra om rejält i grytan.

Just nu är det ingen som utmanar politikerna, dom sitter där nöjda med sina feta löner och rabblar gammalt mantra som tex: Sanningen är att våran narkotikapolitik är väldigt framgångsrik, jämför man med andra länder så är det relativt få ungdomar som prövar droger här.

Ja men det dör flest människor i hela EU, som Beatrice Ask sade en gång: folk dör kanske inte man kan bli ganska såsiga i huvudet.

https://youtu.be/ySCVhJiK2Xw

Bonus: William Petzäll sätter kärringen på plats.

https://youtu.be/t2q9yFquHas
Det där klippet med Beatrice Ask var bland det sjukaste jag hört. Detta stärker mina misstankar om att merparten av Sveriges politiker har någon form av psykopatisk störning.

Ja, vi behöver verkligen nytt blod i riksdagshuset. Piratpartiet lär dock aldrig hamna där, så vi får helt enkelt vänta på att de gamla fossilerna i de etablerade riksdagspartierna dör ut.
Citera
2019-02-21, 18:23
Medlem
BigFatCones avatar
Sammanfogade två trådar med snarlik frågeställning.

Mvh,
Moderator
Citera
2019-02-22, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Varför är det inte lagligt med magiska svampar ?
Det är ju den minst farliga drogen så varför är det olagligt ?

http://wiki.magiskamolekyler.org/Argument_mot_psykedeliska_droger

Lagar är inte stiftade efter förnuft eller vad som är rimligt. Lagar är till för att hålla människor i schack.
Citera
2019-02-25, 03:50
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Om lagarna byggde på erfarenhet så skulle det inte existera förbud mot någon drog.

Låt oss anta att det du skrev först är korrekt - hur skulle de olyckorna och skadorna magiskt försvinna bara därför att personerna som använder drogen i fråga dessutom ses som kriminella? Med lite logik drar man ju tvärtom rakt motsats slutsats - att riskerna ökar.
Citera
2019-02-26, 16:06
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:

Om tredje ögat skulle öppnas hos en majoritet skulle deras vanskapta modell till samhälle få sig en rejäl törn, så vad gäller just att se och öppna effektiva portaler i dig själv passar inte in i en kapitalistisk våldtäcksmodell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in