2018-02-21, 09:47
Medlem
Axbrinks avatar
Hej!
Hörde en låt på jysk för några dagar sedan som jag inte lyckades shazaama. Antar att den är ganska ny, en tjej som sjöng. Några rader (som nog inte hängde ihop) var: When the fire is over, when all is said and done.
I can see your face for the first time.
Ill be the last one.
Echoes through my mind.

Vill minnas att refrängen gick nått i stil med: I can see for the first time, I will be the last one standing.

Tips mottages tacksamt!
Citera
2018-02-21, 15:42
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
För länge sen (troligtvis när Napster var grejen) så lyckades jag komma över ett gäng låtar på svenska av den ryska poeten Vladimir Vysotskij. Men vem den svenska tolkaren är, har jag aldrig under dessa snart 20 år, lyckats ta reda på. Det enda jag vet är att det verkar vara två män av finlandssvensk börd.
Jag lyckades hitta deras tolkning av Ninka på youtube. Vilken jag länkar till här nedan. Jag hoppas att någon kan hjälpa mig, för jag vill kolla om det finns mer.

https://youtu.be/eH4c11wOPw8

Tack på förhand
=@=> Arto Rintamäki & Dick Holmström, och mer finns i den listan. Skivan heter Sången som brast.

Rätt lätt goggling.

Redigerat: Bra skit, det där.
Citera
2018-02-21, 16:12
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
=@=> Arto Rintamäki & Dick Holmström, och mer finns i den listan. Skivan heter Sången som brast.

Rätt lätt goggling.

Redigerat: Bra skit, det där.
STORT TACK för hjälpen!
Känns annars bara som om mest hamnade på Fria Proteatern när man sökte på Vysotskij på svenska.
Citera
2018-02-22, 14:47
Medlem
Hoylers avatar
Söker vad som låter att vara en house-låt, i ganska högt tempo.

"the love you give to me, is good for me - is good for me - is good for me, the love.."

har sökt, sökt och sökt igen, men funnit absolut nada. Någon som har en idé?
Citera
2018-02-22, 21:52
Medlem
Hörde en låt på gymmet idag men var så satans trött så hann inte uppfatta så mkt av texten tyvärr.
Enda jag kommer av texten är "vårdar ömt" och nånting om landet.
Sångerskan och låten påminde väldigt mycket om nått från Hel men antar att sån musik inte liras i offentliga miljöer så borde vara nån annan
Citera
2018-02-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewei
Söker en låt som spelas mycket på nattklubbarna just nu (iallafall på nationerna i Lund). Är en grej att så fort refrängen startar så ska alla börja springa åt ett håll på dansgolvet (=kaos). Den går typ naaa nanananaaa nanananaaaa nanana (och sen typ en mening med text som jag verkligen inte kunnat tyda) naaa nanananaaa nanananaaa nanana

Är medveten om att det inte är mycket att gå på i textväg, tänkte kanske mer om någon var bekant med fenomenet på dansgolvet

Tänkte direkt på The Storm med Hoffmaestro, den är ju dock rätt gammal men känns väldigt studentikos på något sätt
Citera
2018-02-23, 12:52
Medlem
JayGatsbys avatar
Vet någon vad det klassiska stycket som spelas i den nya Comhemreklamen heter?
Det där en isprinsessa åker på ett golv i ett slott, men sen "vaknar" hon upp och tittar på The Crown i en soffa med en väninna.
Citera
2018-02-23, 14:27
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vet någon vad det klassiska stycket som spelas i den nya Comhemreklamen heter?
Det där en isprinsessa åker på ett golv i ett slott, men sen "vaknar" hon upp och tittar på The Crown i en soffa med en väninna.
Claude Debussys Clair de lune.
Citera
2018-02-23, 17:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Claude Debussys Clair de lune.
Ah, så heter den. Tack!
Citera
2018-02-23, 22:00
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Någon som vet vad låten i Kick Ass 2 heter, när "Mother Russia"-damen mördar massa snutar? Ca 01:07:00 in i filmen.
Citera
2018-02-24, 05:40
Medlem
InternetFriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewei
Söker en låt som spelas mycket på nattklubbarna just nu (iallafall på nationerna i Lund). Är en grej att så fort refrängen startar så ska alla börja springa åt ett håll på dansgolvet (=kaos). Den går typ naaa nanananaaa nanananaaaa nanana (och sen typ en mening med text som jag verkligen inte kunnat tyda) naaa nanananaaa nanananaaa nanana

Är medveten om att det inte är mycket att gå på i textväg, tänkte kanske mer om någon var bekant med fenomenet på dansgolvet

Tror att det är fel, men kan det vara denna låt? https://www.youtube.com/watch?v=p3l7fgvrEKM
En parodi på den låten har dock blivit populär inom fotbollsvärlden på sistone, nämligen denna https://www.youtube.com/watch?v=--VCkcak9Ps
Citera
2018-02-24, 05:45
Avslutad
Den här blir svår, söker efter en låt med tokrolig skratt i refrängen. Tror att den är från mitten av 80-talet då jag hade den sparad en gång i tiden. Låten är typ vanlig rap-pop någonting och som sagt så är refrängen en galen samplad skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in