2014-09-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomkruksvaktaren
Tjena, jag söker en låt som påminner om Darude - Sandstorm men de e bara trummor i den.
Det låter typ som bongotrummor och den var väldigt populär för några år en.

Låter extremt likt den här delen:
http://youtu.be/P7ew2l0NC_I?t=52s
Någon som kan hjälpa mig?

Antar att det är Safri Duo - Played-A-Live(The Bongo Song). Men den kom 2001, kanske finns någon annan som är nyare som du menar?
Citera
2014-09-17, 17:41
Medlem
Iloveludas avatar
Behöver hjälp att hitta artist och låt titel på 2 låtar från 80 talet. Båda är inbakade i en megamix. Nr1 är den första låten i klippet. Den andra är den som börjar vid ca 20 min 30 sec. Om någon vet vore det kanon

https://www.youtube.com/watch?v=QKmbYUUSakE
Citera
2014-09-17, 18:03
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Behöver hjälp att hitta artist och låt titel på 2 låtar från 80 talet. Båda är inbakade i en megamix. Nr1 är den första låten i klippet. Den andra är den som börjar vid ca 20 min 30 sec. Om någon vet vore det kanon

https://www.youtube.com/watch?v=QKmbYUUSakE

Låtlistan finns i beskrivningen.
Citera
2014-09-17, 18:08
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Låtlistan finns i beskrivningen.
Ja jävlar det missade jag. Tack för påpekandet.
Citera
2014-09-17, 18:08
Medlem
blomkruksvaktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabbo
Antar att det är Safri Duo - Played-A-Live(The Bongo Song). Men den kom 2001, kanske finns någon annan som är nyare som du menar?

Det var exakt den jag sökte, Tack!
Citera
2014-09-18, 15:01
Medlem
Vad inne på en Statoil mack varav en kille spelade en SJUKT bra låt, frågade vad den hette och han sa något i stil med "Hmm alltså det är från filmen Divergent(?) som alla spelar, men det är en remix men kommer inte ihåg vilken".

Jag har googlat osv men hittar inte något som påminner om den, eller så sviker mitt minne mig, GAH!

Vet någon möjligen? Den var rätt elektronisk om man ska säga. LIte semitrippy.
Citera
2014-09-18, 17:48
Medlem
AuticaMinores avatar
Söker en låt som jag minns från en reklamfilm som visades vid tidigt 90-tal.

I denna reklamsnutt så skildras en ung man som provar ut olika utstyrslar till kvällens dejt samtidigt som han fåfängt står och åmar sig framför spegeln och dansar lite lätt till den låt jag är ute efter.

Detta drar ut på tiden och hans flickvän som sitter och väntar på restaurangen blir sur och ställer in dejten i ett argt telefonsamtal.
Det slutar med att han sitter och äter middag ensam och speglar sitt ansikte i brödrosten.

Själva låten tror jag föddes någon gång under 50-60-talet för jag minns den som väldigt glad och käck på det där oskuldsfulla sättet poplåtar framfördes på den tiden. En riktig taktstampare som förövrigt sjöngs av en eller flera män. En hel del wailande förekom också och det var detta som jag gillade att sjunga med i.

Jag vill väldigt gärna höra låten igen så var snäll och hjälp mig hitta den.
Citera
2014-09-18, 17:50
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Vad inne på en Statoil mack varav en kille spelade en SJUKT bra låt, frågade vad den hette och han sa något i stil med "Hmm alltså det är från filmen Divergent(?) som alla spelar, men det är en remix men kommer inte ihåg vilken".

Jag har googlat osv men hittar inte något som påminner om den, eller så sviker mitt minne mig, GAH!

Vet någon möjligen? Den var rätt elektronisk om man ska säga. LIte semitrippy.
Kanske?
Citera
2014-09-18, 18:27
Medlem
Jag hörde någon låt för ett tag sen, kommer inte ihåg så mycket, men dom sjöng typ "natti natti natti natti" något om nån bastu och att röka hasch.
Citera
2014-09-18, 20:39
Medlem
Kan någon rock-kunnig snälla hjälpa mig innan jag blir psykiskt instabil.

Jag letar efter en låt, stilen är papa roach-aktig, men jag kommer inte ihåg NÅGOT av lyricsen utan bara vad låten handlar om ungefär.

Dom sjunger något om att någon är en person (som dom älskar I guess) är deras enda motgift/cure/whatever, typ "jag är beroende och du är den enda som kan stilla min abstinens" något i den stilen, jag håller på att slita mitt hår för jag kan fan inte komma på hur texten går och vad bandet heter, det är en rätt känd låt.

Någon som har några idéer?
Citera
2014-09-19, 10:44
Medlem
lampross avatar
Jag söker en låt av Pat Metheney Group. Antagligen från 1980-talet.

Jag har bara hört en snutt av den. Men den går: Pam... pa-dam... pa-dam...

Väldigt långsamt och majestätitiskt, patosfyllda syntackord i moll.

Den kan påminna i stil om Off Ramp-låtarna Barcarole och The Bat II. Och om de instrumentala partierna på "Falcon and the Snowman". Jag har lyssnat igenom hela den och inte hittat den, ja jag har browsat 100 PMG-låtar på Tuben men kammat noll.

Anyone, please...?
Citera
2014-09-19, 10:48
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Söker en låt som jag minns från en reklamfilm som visades vid tidigt 90-tal.

I denna reklamsnutt så skildras en ung man som provar ut olika utstyrslar till kvällens dejt samtidigt som han fåfängt står och åmar sig framför spegeln och dansar lite lätt till den låt jag är ute efter.

Detta drar ut på tiden och hans flickvän som sitter och väntar på restaurangen blir sur och ställer in dejten i ett argt telefonsamtal.
Det slutar med att han sitter och äter middag ensam och speglar sitt ansikte i brödrosten.

Själva låten tror jag föddes någon gång under 50-60-talet för jag minns den som väldigt glad och käck på det där oskuldsfulla sättet poplåtar framfördes på den tiden. En riktig taktstampare som förövrigt sjöngs av en eller flera män. En hel del wailande förekom också och det var detta som jag gillade att sjunga med i.

Jag vill väldigt gärna höra låten igen så var snäll och hjälp mig hitta den.
Jo den minns man ju. Låten heter "I Wonder Why", framförd av Dion and the Belmonts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in