2018-02-23, 14:46
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Blir han av med sina SÄPO vakter om han inte längre får sitta i Riksdagen?
I så fall blir det kanske inte så mycket krogbesök för honom i framtiden, i alla fall inte på de krogar han brukar svira på. Han får nog hålla sig till stor-stark på lokala pizzerian i framtiden i så fall.
Citera
2018-02-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Både ja och nej på den frågan . SD bestämmer ju själva att de vill plocka bort Ekeroth om nu valberedningens förslag går igenom. Det är ju upp till varje parti att besluta om hur taktisk man vill vara och oavsett vägval så kommer det alltid att finnas synpunkter på det. Under snart 15 års tid har SD utvecklats till att bli mer "rumsrena" och det har varit ett medvetet val. Bland partiarbetare och politiker har man försökt städa bort rasismen och utvecklas från ett främlingspolitiskt parti till ett starkt invandringskritiskt sådant. Att få bort Ekeroth är bara ytterligare ett steg på vägen även om det inte går i takt med med de lite mer hårdföra kärnväljarna.

Jag har väl ingen egentlig åsikt om hur SD bör och ska göra, men jag ser till verkligheten. För många är dess anpassningspolitik som att sälja ut sin själ. Men utan att anpassa sin politik och retorik som partiet gjort under lång tid hade partiet kanske inte ens suttit i riksdagen eller möjligen varit ett sex-procentsparti. Det är genom att tilltala väljare från andra partier som är starkt invandringskritiska men inte vill kännas vid den mer hårdföra rasistiska retoriken som SD blivit så stora som man är idag. Och även om många ogillar det så kan vi säkert enas om att det finns inget som gjort så mycket för svensk invandringspolitik som att SD kommit in i riksdagen, blivit stora i opinionsmätningarna och fått fram sitt budskap på ett sätt som gjort att andra partier inte längre kan blunda för frågan. Lag och ordning samt en realistisk invandringspolitik kommer att bli de stora valfrågorna och SD vill diskutera sjukvårdspolitik. Den politiska debatten är upp och ner, det kan vi nog skriva under på?
Det kan lika väl vara så att hade SD inte så desperat anpassat sig själva och det politiska programmet till de rådande förhållandena hade man kanske kunnat anses lika relevant nu när SD börjar framstå (utåt) som profillöst, när de resterande partierna har ungefär samma syn som SD i ett antal frågor, och då förstås inte minst inom invandringsfrågan. Sen handlar resten om att ha tillräcklig kompetens och karisma inom partiet som kan marknadsföra politiken (underbyggda av välstrukturerade förslag). Det är på det sista man främst inte nått så långt man hade kunnat hoppats.
Citera
2018-02-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Blir han av med sina SÄPO vakter om han inte längre får sitta i Riksdagen?
I så fall blir det kanske inte så mycket krogbesök för honom i framtiden, i alla fall inte på de krogar han brukar svira på. Han får nog hålla sig till stor-stark på lokala pizzerian i framtiden i så fall.
Det blir nog Ungern för honom, sitta och dricka öl med Erik Almqvist? Det kunde vara värre..
Citera
2018-02-23, 16:48
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det blir nog Ungern för honom, sitta och dricka öl med Erik Almqvist? Det kunde vara värre..
Ja om han skulle bli av med sina SÄPO vakter så är det nog lika bra för honom att han flyttar från landet skulle jag tro, och inte mig emot.
Citera
2018-02-23, 18:30
Medlem
Citat:
I Ungern utan personligt skydd lär det bli tufft för honom. Det är i stort sett samma Kent Ekeroth där som här. Flygresan dit förändrar inte Ekeroths personlighet. Och så var de det här med alkohol och Kent - ingen bra kombination.

Ekeroth +Ungern +alkohol -peronligt skydd =sjukstugan
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-02-23 kl. 18:32.
Citera
2018-02-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Med risk för att frågan ställts tidigare: kan man på något sätt personrösta in Kent i Riksdagen och isåfall hur?

Jag ogillar en del av Kents tramserier i Stockholms nattliv, men i Riksdagen har han varit en av SD:s hårdast arbetande företrädare och lagt fram flest motioner. Han känns som om han verkligen behövs, och förhoppningsvis kan han växa ur sitt ungdomliga tramsande på nattklubbar.

#keepkent

#kentforparliament

Jag hade aldrig beblandat mig med kommunister eller att lägga pengar där kommunister och muslimer jobbar utan jag hade bjudit in folk och nätverkat hemma hos mig. Det ger mycket mer och man slipper se eller höra de med allra lägst intelligens som lever på skattebetalarna.

Jag håller med dig att han jobbar hårt och det är inget inövat manus som rabblas upp som Åkesson gör, och det är inga fördröjningar på svaren eller manussvar som rabblas upp när Kent svarar men då är det att de som jobbar hårt och skapar inte kommer någonvart utan det är på dravel man kommer någonstans. Åkesson har ju ingen examen och det är därför han bev politiker, det var hans bästa utväg medan Kent har en examen (det är en utmaning att ta en examen) och Kent blev politiker för att han vill förändra landet. Det är skillnaden. Om det går personröstar jag på Kent annars röstar jag på något annat sätt. Jag hade ialla fall brytit mig loss och skapat ett eget parti ialla fall på lokalnivå om det går med så kort frist för jag antar att man manipulerat allt så att det gynnar stora partier.
Citera
2018-02-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
I Ungern utan personligt skydd lär det bli tufft för honom. Det är i stort sett samma Kent Ekeroth där som här. Flygresan dit förändrar inte Ekeroths personlighet. Och så var de det här med alkohol och Kent - ingen bra kombination.

Ekeroth +Ungern +alkohol -peronligt skydd =sjukstugan

Jag tror du aldrig varit i Ungern. Ingen där bryr sig om man inte är en zigenare som har alldeles för höga tankar om en själv. De få muslimer med tält som finns där är så snabba i vändningarna att man ser dem ena stunden och den andra är de borta. Man kan röra sig fritt som människa utan att man blir påhoppad eller trakasserad av någon och kvinnor kommer fram och frågar saker spontant om vägen eller var närmaste matbutik är. Jag tycker om områden när det är så hög intelligens innanför pannbenet att man kan dra egna slutsatser och agera eller att man det är så ledigt att man inte tar beslut utifrån om det är man eller kvinna. Naturligtvis går man inte fram till någon med missbruksproblem oavsett vad det handlar om.

Så länge du inte gör korkade saker så kan man röra sig fritt och man behöver inget beskydd i Ungern. Det är ingen som kommer fram till en och muckar med en för det finns något som heter lagar och polisen där är snabbt på plats och man åker dit rejält om man gjort något idiotiskt. Det är därför jag aldrig stött på något när jag varit där. Däremot när jag varit i stockholm eller malmö måste jag alltid freda mig och kommunister och socialsall tror inte att man kommer att rnga polisen. När man gör det märks deras låga intelligens eller psyksjuka på en gång.
Citera
2018-02-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moistnugget
Jag tror du aldrig varit i Ungern. Ingen där bryr sig om man inte är en zigenare som har alldeles för höga tankar om en själv. De få muslimer med tält som finns där är så snabba i vändningarna att man ser dem ena stunden och den andra är de borta. Man kan röra sig fritt som människa utan att man blir påhoppad eller trakasserad av någon och kvinnor kommer fram och frågar saker spontant om vägen eller var närmaste matbutik är. Jag tycker om områden när det är så hög intelligens innanför pannbenet att man kan dra egna slutsatser och agera eller att man det är så ledigt att man inte tar beslut utifrån om det är man eller kvinna. Naturligtvis går man inte fram till någon med missbruksproblem oavsett vad det handlar om.

Så länge du inte gör korkade saker så kan man röra sig fritt och man behöver inget beskydd i Ungern. Det är ingen som kommer fram till en och muckar med en för det finns något som heter lagar och polisen där är snabbt på plats och man åker dit rejält om man gjort något idiotiskt. Det är därför jag aldrig stött på något när jag varit där. Däremot när jag varit i stockholm eller malmö måste jag alltid freda mig och kommunister och socialsall tror inte att man kommer att rnga polisen. När man gör det märks deras låga intelligens eller psyksjuka på en gång.
Jag har varit Ungern.
Om inte du har uppmärksammat, Ekeroth på krogen och alkohol.
Sök på goggle, eller förresten:

"Fyra gånger som Kent Ekeroth hamnat i bråk"
"...Ekeroth återigen i bråk utanför en krog"
https://www.expressen.se/nyheter/fyra-ganger-som-kent-ekeroth-hamnat-i-brak/

Min tanke var:
Ekeroth +krog +alkohol -peronligt skydd =sjukstugan

Landet ifråga är inte betydelsefullt i sammanhanget.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-02-23 kl. 19:21.
Citera
2018-02-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Ja om han skulle bli av med sina SÄPO vakter så är det nog lika bra för honom att han flyttar från landet skulle jag tro, och inte mig emot.
Nu ju inte ungern fyllt av hjändöttvänster/liberalpatrask och liknande på samma sätt som i Sverige, så jag att säkert att det skulle fungera utmärkt i Ungern. Funkar säkert i Sverige också, men sent på krogen kanske inte är bästa stället att befinna sig på, av ovanstående anledningar. Skulle dock något hända blir han ju ändå martyr, så det vore ju kontraproduktivt för vänsterpatrasket.
Citera
2018-02-23, 19:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
SD är i skrivande stund det näst största partiet i Sverige, trots denna "hets" som du beskriver det. Tror snarare att många uppskattar lite hårdare tag mot islamister och diverse tokiga muslimer som inte har här att göra, vilket förövrigt anses som det största hotet mot vår säkerthet av SÄPO samt vårt försvar.

SD är det tredje största partiet, som du kan se här:

www.status.st

Just nu går det inte så bra för SD, men sannolikt får de i alla fall fler röster än i förra valet.

Vad gäller islamofobi, så är det nog den främsta orsaken varför många som är kritiska mot invandring drar sig för att rösta på SD. Så att dumpa Ekeroth är definitivt något som partiet kommer att tjäna på.
Citera
2018-02-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Jag har varit Ungern.
Om du inte har uppmärkssammat Ekeroth på krogen och alkohol.
Sök på på goggle, eller förresten:

"Fyra gånger som Kent Ekeroth hamnat i bråk"
"...Ekeroth återigen i bråk utanför en krog"
https://www.expressen.se/nyheter/fyra-ganger-som-kent-ekeroth-hamnat-i-brak/

Min tanke var:
Ekeroth +krog +alkohol -peronligt skydd =sjukstugan

Landet ifråga är inte betydelsefullt i sammanhanget.
Jag har också varit i Ungern. Här i Sverige har han ju blivit antingen verbalt eller fysiskt antastad innan något skett (vad jag vet), och det lär han ju slippa i Ungern.
Citera
2018-02-23, 19:18
Medlem
Citat:
Jag har också varit i Ungern. Här i Sverige har han ju blivit antingen verbalt eller fysiskt antastad innan något skett (vad jag vet), och det lär han ju slippa i Ungern.
Ja Kent är offer, enligt dig.
Har du gått i feminsternas skola, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in