2018-02-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Drar mig till minnes att Jeffery Dahmer gav upp ett vrål från avgrundsdjupet av sitt innersta, när polisen hade gripit honom och skulle ta in honom i polisbilen. Direkt efter var han som vanligt igen. Poliserna beskrev det som att det var som att han, för en kort stund fick en äkta och djup insikt i vad han hade gjort. Men det var ju bara deras tolkning, vad som verkligen hände inuti Jeffery Dahmer vet bara han själv.
Alla har ju ett barn inom sig nånstans.
Citera
2018-02-23, 08:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
[/b]

Jo, men det är klart han tänkte. Hans nya honungsfälla, besökscellen, står snart klar. Han har ingen tid att förlora, lika bra att börja jaga med en gång. Hans "bait" är detaljerna rundt mordet, dom han inte slepper vid rettegången och sina egna snyfthistorier om hur missförstådd han är och hur taskig uppväxt han har haft. Om inte nyfikna kvinnor passar säg, kommer dom förr eller senare ligga på rygg i denna nya fellan. Då skulle han väl gossat seg Madsen. Lyckas han setta barn på dom blir det som att vinna första priset i stora lotteriet. Han kommer manipulera sönder dom. Normala kvinnor, (som inte är utbildade innom vård,polisyrket etc) är allt för känslostyrda för att umgås en manipulerande psykopat som Madsen. Enn värre är dessa godhetstyranner.
Jag ser för mig nån hjärntvettad kattkärring stå och messa: "Even om Pelle har gjort något fel är han också en människa, han har också känslor. Han behöver närhet och stöd han också."
Håller med.
Undrar bara en sak. Vad är en "kattkärring"?
Senast redigerad av magiciadehex 2018-02-23 kl. 08:24.
Citera
2018-02-23, 08:30
Medlem
Citat:
Drar mig till minnes att Jeffery Dahmer gav upp ett vrål från avgrundsdjupet av sitt innersta, när polisen hade gripit honom och skulle ta in honom i polisbilen. Direkt efter var han som vanligt igen. Poliserna beskrev det som att det var som att han, för en kort stund fick en äkta och djup insikt i vad han hade gjort. Men det var ju bara deras tolkning, vad som verkligen hände inuti Jeffery Dahmer vet bara han själv.

Usch. En plågad fan var han.

Senare uttryckte han iaf nån sorts ånger, eller kanske bara chock, inför vad han gjort.

Madsen befinner sig antagligen längre ner, i en psykiatrisk undervegetation, where the slime lives...

Jag tror inte han känner skam alls.

Hans enda broms är nog feghet.

Jag tror inte han bangar för barn eller djur heller...
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-02-23 kl. 08:31. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-02-23, 08:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Allt han någonsin sagt äller skrivit har varit ljug och manipulation, med tiden blir han allt duktigare.
Hans ljugande blir et självspelande piano, han går på autopilot. Alternativet, att att vara ärlig, hadde varit katastrofalt för honom. Hans indre är en helvetets avgrund och detta måste döljas. Jag förstår att vanligt,hederligt folk har svårt att fatta räckvidden av denna ondska. Förr eller senare vil dom börja normalisera honom,om inte annat enn för sin egen mentala överlevelse. Psykopater är som nån sorts aliens(terminators ) , vi har inte en sjans mot dom.
Narcissisten/Psykopaten blir expert på att läsa av andra människor, ser hur de reagerar, känner osv. Även om han själv inte kan känna såna känslor som de känner så vet han hur dessa människor skall tas för att manipuleras och styras på bästa sätt. Inlärt beteende. Han scannar av dem på en sekund.

Jag tror inte att någon av hans gamla vänner/kollegor osv kommer att försöka att normalisera honom.
De flesta i hans omgivning rannsakar nog sig själva som inte sett detta helvete komma.
Speciellt de som kanske, kanske anat lite oråd men inte vågat säga något, som av förklarliga skäl ej velat t.ex få ett verktyg i skallen eller en verbal avrättning.
Det svåra med ett sånt ultrapsyk som han visade sig vara, det är att såna som han ofta har en lång historia av att alltid vara lite udda, egna, speciella, säregna osv.
Då har nog omgivningen tyvärr mer tolerans för konstigheter som kommit från honom.
"Han är ju som han är", inget att ta allvarligt på, typ.
Citera
2018-02-23, 09:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Asså fan vad ni ska lägga i massa. Fatta att han försöker verka djup. Jag såg intervju med honom långt innan detta fallet, och jag minns att jag tyckte han var "cringe" och genomskådlig (visste inte att han hade just knivbeserkimpulser) pga. hans pretto skådespel. Han är en självförsälskad smått pinsam psykopat som hade slut på pengar och ville ha uppmärksamhet, spänning och en säng i häktet. Jag säger inte detta för att jag känner avsmak. Men så är det. Ni läser in för mycket i honom för att ni vill ha att det ska vara något särskilt och monströst. En sorts jalousi. Att hon inte blev dödat av något alldagligt som en snyltande, normal-IQ spegelrunkare som över sig på amerikanska fraser och säger högt repliker för sig själv som han sen kan dra "spontant" till sina små events. Jag säger inte detta för att jag är upprörd. Jag slår själv ut hyffsad inom spektret. Vi ser varandra direkt, och Peter hade verkligen ingen bra mask s.a.s. Och jag kan säga att Peter inte har så mycket innehåll som ni beskriver. Han är lite sentimental och gillar känslan av undergångsmusik, Mozarts Requiem. Den stämningen han förbinner med dödsögonblicket (när han pratar om den - IRL är det en annan sak). Det mindsettet kan han vara i om man låter han prata "djupt", och det tycker han beror på att han ser något bakom fenomenen i världen (mycket speciel känner han sig). Det beror på ett härligt dopaminrush när han får gång i skådespelet fram för publik, som en liten lina cola.

Det ni tar för att vara djuphet är skådespel där han imiterar stereotyper han sett i film. På riktigt alltså, det är så det är. Det finns ingen baktanker med att plantera kaos osv. Ni är helt borta i denna tråd, 100%. Jag hatar att kolla på när folk inte ser igenom sånt här.
Har inte uppfattat att någon skribent här anser att PM har något "djup", förutom ungefär 1-2 undantag här då, max.
Ja visst stämmer det att han är en självförälskad pinsam narcissist och psykopat, ständigt med tafatta, desperata försök att få pengar och uppmärksamhet. Känslomässigt störd av sin uppväxt vilket förstärkts av asperger med de sociala svårigheter det innebär.

Normal IQ-spegelrunkare, visst - men hans runkfantasier ter sig synnerligen ovanliga och sällsynt brutala. Hans tankar i bloggen m.m visar inte på en intressant, intellektuell och reflekterande människa, tvärtom - är ganska banalt det han skriver.
Men, han ser ju sig själv som "Store Peter" och tycker nog att det han skriver är djupt som satan.
Det jag reagerat över är när han skrev om dödsinsikt och när han skrev om "perfekta brottet", scenen när han kom med luftballong med poliser jagandes. MEN, att det blev intressant är ju endast för att man har facit i hand nu till vad han var kapabel till.
Visst, han "härmar" andra när han tror att han ska vara cool och bete sig på visst sätt.

På många sätt är han en patetisk, sorglig figur - en riktig looser.
Så långt stämmer din beskrivning bra - hur han var när han kallades "Raket-Madsen".

Nu blev han istället "Tortyr-Madsen" eller "Styckmords-Madsen" och då är det lite annat att utgå ifrån. Det är inget normalt mord begånget av en random spegelrunkare.
Det är ett bestialiskt sexualsadistiskt styckmord där offret misshandlats grovt med tortyr av grymmaste, vidrigaste art - besinningslöst.
Därefter har kroppen styckats i flera delar.
Primitiv, rå ondska framkallad av hans djupaste drifter. Hans sadistfantasi. Sånt han runkat till.
Där övergick han till att vara något annat än bara den knäppe, självfixerade Madsen utan djup.

Landstigningsfilmen visar en välmående, ivrigt pratande Madsen. Nöjd att vara i händelsernas centrum och beklagar sig över sin ubåt som sjönk. Kim? Vem är det liksom, henne har jag släppt av.
Nu kan vi prata mer om mig och förlusten av ubåten, är ju lite sorgligt faktiskt.
Han hade nog velat ha ett större mediepådrag men detta fick väl duga.

Hur nöjd som helst efter att ha fått förverkliga två fantasier och drömmar.

1. Det viktigaste - att genomföra tortyr och slakt på sitt utvalda offer. - iscensätta sin fantasi.
2. Uppmärksamheten av polisen och media efter "olyckan" med ubåten. Och ingen misstänker väl kändisen Madsen? Perfekta brottet ju.

Självfallet ingick inte misstankar och häktning i beräkningarna, han skulle ju undkomma de korkade poliserna - den "store" Madsen.

Platt fall.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-02-23 kl. 09:52.
Citera
2018-02-23, 09:53
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Du missar något viktigt. Madsen är en extraordinär sexualsadistisk styckmördare som njuter av maktutövning på ett extraordinärt sätt. Det är vad folk här diskuterar, inte hans ordinära sidor.

Det jag mener är att även denna sidan är mycket mer tråkig, psykologiskt sett, än vad ni gör den. Han är psykopat. Ni tror att han måste ha någon helt sjuk drift. Ni fattar tydligen inte hur lätt det är att ta en kniv och sticka den i någon. Ni fattar inte heller att inte alla bryr sig om konsekvenser, eller tycker att livsförändringar är hemska. Det rör sig inte om några djupa, sexualsadistiska drifter, det rör sig om en psykopat som ville ha lite spännande och vulgär action. Tror jag. Sexualsadister har dessutom vanligvis empatisk förmåga. De är inte psykopater. Peter är en psykopat.
Citera
2018-02-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Håller med.
Undrar bara en sak. Vad är en "kattkärring"?

En kärring med en katt. Gissar jag..
Citera
2018-02-23, 10:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det jag mener är att även denna sidan är mycket mer tråkig, psykologiskt sett, än vad ni gör den. Han är psykopat. Ni tror att han måste ha någon helt sjuk drift. Ni fattar tydligen inte hur lätt det är att ta en kniv och sticka den i någon. Ni fattar inte heller att inte alla bryr sig om konsekvenser, eller tycker att livsförändringar är hemska. Det rör sig inte om några djupa, sexualsadistiska drifter, det rör sig om en psykopat som ville ha lite spännande och vulgär action. Tror jag. Sexualsadister har dessutom vanligvis empatisk förmåga. De är inte psykopater. Peter är en psykopat.
Sexualsadister är också psykopater och i total avsaknad av empatisk förmåga.
De onda handlingar som en psykopat eventuellt gör sig skyldig till utförs inte alltid som ett uttryck för en ond vilja, kanske snarare som en konsekvens av likgiltighet. Rättspsykiatern Michael Stone har utvecklat en skala med vilken han anser sig kunna mäta olika typer av mördares grad av ondska. Stones skala löper i 22 steg. De som dödat i självförsvar utan att uppvisa psykopatiska drag motsvarar steg ett medan de psykopatiska sexualsadistiska mördarna med tortyr som drivande motiv motsvarar den högsta graden av ondska. Om det här kan man läsa b.la i Ann Heberleins intressanta bok: "En liten bok om ondska".

Tillägg: PM lär ha flera störningar som förstärkts av varandra i en olycklig kombo under speciella förutsättningar. Narcissist, psykopat, sexualsadist, asperger, tvångstankar osv. En riktigt äcklig coctail av empatistördhet, självbeundran, hämnbegär, sadism och kvinnoförakt. Tippar jag på.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-02-23 kl. 10:17.
Citera
2018-02-23, 10:07
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Jag tror nog att PM har ett brett spektrum med flera diagnoser.Jag tror han är både sexualsadist och psykopat och säkert något mer. När du säger ni , menar du då alla andra i tråden utom du?
Citera
2018-02-23, 10:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En kärring med en katt. Gissar jag..
Bra gissning. Det var också min tanke, såklart. Undrade om "kattkärring" var slang eller uttryck för en specifik personlighetstyp hos kvinnor.
Citera
2018-02-23, 10:24
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Men nu har du nog missförstått lite. Det är mig veterligt hittills ingen här i tråden som har trott att PM har något ”djup”, snarare tvärtom. Däremot ”spelar” Byfånen djup och poetisk. Men att PM är en duktig manipulatör när Det sätter den sidan till, kan vi väl ändå inte ta ifrån Fanskapet. Fjollen lyckades ju t ex få med många människor i sina töntiga projekt, höll föredrag och showade inför publik. Och jodå, baktankar hade väl Det exempelvis när Det bjöd med Kim till en intervju..

Jag kanske uttryckte mig dåligt. Det jag syftade på är att folk tillskriver honom en massa övermänskliga egenskaper. Att han typ förhäxar kvinnor med sin ormtunga och stalker dem som en jaguar. Brottet är över gränsen och sanslöst, men ni fattar tydligen inte hur lätt det är att begå om man är egocentrisk, överfladisk, empatilös, uttråkad och saknar en syssla i framtiden. Ni fattar inte att det antagligen bara var lite roligt att lura henne, och att själva dådet egentligen bara handlar om att ta en kniv och sticka till. Ett barn klarar av det rent mekaniskt. Och det ÄR rent mekaniskt. Ni måste få honom till ett monster med stark drift för att ni inte fattar att gränslösheten hos en psykopat gör det trivielt att överskrida gränser.
Citera
2018-02-23, 10:26
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tror nog att PM har ett brett spektrum med flera diagnoser.Jag tror han är både sexualsadist och psykopat och säkert något mer. När du säger ni , menar du då alla andra i tråden utom du?

Nej, det är bara ett trögt sätt att skriva på från min sida. Jag syftar på den jag skriver till samt evt. folk som är eniga med just den personen, eller som uttryckt samma åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in