Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det har varit känt länge detta för herr Viktor Banke också. På fråga varför inte han gjort något så blir han närmast svarslös. Man kan tydligt se att Viktor Banke tillhör Robert Aschbergs fotsoldater.
Att
Elisabeth Massi Fritz kan vara tuff verkar ha varit känt länge, både inom branschen och av andra. Så att de drevar mot henne
just nu beror inte på att de plötsligt upptäckt detta utan det finns helt andra skäl bakom. Men vilka är skälen?
En del har varit inne på att skälet kan vara detta:
Citat:
”Min arbetsdag i tingsrätten i en gruppvåldtäkt är slut. Våldtäktsanmälningarna ökar och på mitt bord har jag många våldtäkter och gruppvåldtäkter. Majoriteten av de misstänkta jag möter i dessa mål har utländsk bakgrund. Jag vet inte om det är en slump att just jag har dessa mål? Min kollega ringde därför till Brå för att få tag på en rättvis statistik i syfte att arbeta med information och kunskapsspridning. Hur siffran ser ut vet jag inte. Brå har inte heller en siffra, för en sådan statistik finns inte? Trodde jag hörde fel”.
https://samtiden.nu/2017/10/stjarnadvokat-forfarad-bra-och-gruppvaldtakter/
Precis som Peter Springare bryter Elisabeth Massi Fritz därmed mot "värdegrunden" och blir då en legitim måltavla för rasistjägaren nummer 1 i Sverige:
Robert Aschberg.
Att gruppvåldtäkter begås av icke-svenskar har uppmärksammats mycket den senaste tiden, och moderatpolitikern Ann Heberlein ska skriva en bok om detta. Och Peter Springare uppmärksammades nyligen rejält för sina uttalanden om gruppvåldtäkter och kultur. Tillsammans med Elisabeth Massi Fritz skulle de bli en slagkraftig trio, om de gjorde gemensam sak här, t.ex inför valet.
Men vad händer om man karaktärsmördar Elisabeth Massi Fritz i god tid innan valet och kanske även får henne utsparkad ur Advokatsamfundet? Då blir hon kraftigt försvagad.
Anne Ramberg var väldigt oense med Elisabeth Massi Fritz i samband med domslutet i tingsrätten i Fittja-målet:
Citat:
Toppjuristen slår tillbaka – försvarar Fittjadomen
"Elisabeth Massi Fritz själv är en av de som kritiserat domen hårdast. Hon kallar den för "en skam för vårt rättssystem"."
"Det har från vissa håll hävdats att tingsrättens dom skulle utgöra en skam för det svenska rättssystemet. Det är ett inkorrekt påstående som på felaktiga och orättfärdiga grunder riskerar att skada tilltron till domstolarna", skriver Anne Ramberg. "De som nu med högt tonfall argumenterar för att grundläggande rättsprinciper ska överges bör besinna alternativen."
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/toppjuristen-slar-tillbaka-forsvarar-fittjadomen/
Kände Anne Ramberg att det är dags att försöka eliminera Elisabeth Massi Fritz på något sätt, och kontaktade Aschberg? Förutom ovanstående så hade hon förstås Elisabeths uttalanden om gruppvåldtäkter och etnicitet i minnet också. Elisabeth Massi Fritz har börjat bli ett problem, som måste bort.