2018-02-23, 02:29
Medlem
EghtLeggeds avatar
När jag ser videon som beskriver vad det är som Elisabeth Massi Fritz faktiskt har gjort fel så är det inte mycket jag kan se. De lägger ner mycket energi på att säga hur hemskt det är men inte vad det är som hon faktiskt har gjort fel.

Man får komma ihåg att inte alla människor i Sverige tycker att hedersförtryck är fel.
En inte så liten minoritet, dessvärre, ser Elisabeth Massi Fritz som ett hot och skulle inte låta bli att hota hennes arbetskollegor.
Citera
2018-02-23, 02:33
Medlem
V-rocks avatar
När man läser den här tråden slås man över hur dåligt pålästa alla skadeglada hatare i tråden är.

Varför ett sånt hat mot en kvinna som gjort flera bra juridiska insatser?

Läst om hennes insatser i tex styckmordet i Boden, Arboga ( för bara nån sida skrev ett geni att hon försvarat gärningsmannen när hon företrädde mamman till den vidriga "människan" till kärring som låg bakom allt...) eller nu senast med halv människorna som utförde gruppvåltäkten i Fittja?

Varför gråter så många av lycka i tråden? Är genuint undrande.
Citera
2018-02-23, 02:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Bra att du tog upp detta. Om det är som du säger ska vi naturligtvis vara på vår vakt så att vi inte blir Aschbergs springpojkar och hantlangare.

Jag hoppas även på det personliga planet att det inte finns mycket av sanning i påståendena Massi Fritz är en av få yrkesverksamma kvinnor jag verkligen högaktat och sett upp till.

Herregud, snacka om att du har dåligt omdöme

Jag tycker att det är bra att advokatens rätta jag belyses, hon verkar ju vara en förtryckare av stora mått, hade hon varit man hade rubrikerna vart gigantiska men nu råkar hon vara kvinna med allt vad det innebär i form av kvinnorabatter.

Kvinnans värsta fiende är kvinnan själv.
Citera
2018-02-23, 02:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
När man läser den här tråden slås man över hur dåligt pålästa alla skadeglada hatare i tråden är.

Läst om hennes insatser i tex styckmordet i Boden, Arboga ( för bara nån sida skrev ett geni att hon försvarat gärningsmannen när hon företrädde mamman till den vidriga "människan" till kärring som låg bakom allt...) eller nu senast med halv människorna som utförde gruppvåltäkten i Fittja?

Friades inte männen som var anklagade för gruppvåldtäkten i Fittja? Hur kan du då hävda att dom utförde denna? Du verkar ju vara lika lost som det påstådda offrets målsägandebiträde vars rätta jag hela Sverige får ta del av nu. Hennes insats i Fittja-målet är förresten inget att hurra över.

Eller menar du att bara för att hon är kvinna så får ingen rikta kritik mot henne eller glädjas när hennes fall är nära förestående? Välkommen in till verkligheten där det inte görs någon åtskillnad mellan könen
Citera
2018-02-23, 03:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Friades inte männen som var anklagade för gruppvåldtäkten i Fittja? Hur kan du då hävda att dom utförde denna? Du verkar ju vara lika lost som det påstådda offrets målsägandebiträde vars rätta jag hela Sverige får ta del av nu. Hennes insats i Fittja-målet är förresten inget att hurra över.

Nej. Detta är inte klart ännu. Blir ju en till rättegång:

Citat:
"Målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz, som företräder kvinnan som anmält fem män för gruppvåldtäkt i Fittja, överklagar tingsrättens friande dom. Utslaget i Södertörns tingsrätt har redan tidigare överklagats av åklagaren."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/friande-dom-i-fittja-malet-overklagas-av-massi-fritz/

Både Elisabeth Massi Fritz och åklagaren har överklagat domen.

Förövrigt så överensstämmer inte alltid verkligheten med vad domstolar kommer fram till. Eller vad tror du: Mördade Christer Pettersson Palme eller inte?
Citera
2018-02-23, 04:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det har varit känt länge detta för herr Viktor Banke också. På fråga varför inte han gjort något så blir han närmast svarslös. Man kan tydligt se att Viktor Banke tillhör Robert Aschbergs fotsoldater.

Att Elisabeth Massi Fritz kan vara tuff verkar ha varit känt länge, både inom branschen och av andra. Så att de drevar mot henne just nu beror inte på att de plötsligt upptäckt detta utan det finns helt andra skäl bakom. Men vilka är skälen?

En del har varit inne på att skälet kan vara detta:

Citat:
Brottmålsadvokat: "Majoriteten av misstänkta jag möter har utländsk bakgrund”

http://www.friatider.se/brottm-lsadvokat-majoriteten-av-misst-nkta-jag-m-ter-har-utl-ndsk-bakgrund
Citat:
”Min arbetsdag i tingsrätten i en gruppvåldtäkt är slut. Våldtäktsanmälningarna ökar och på mitt bord har jag många våldtäkter och gruppvåldtäkter. Majoriteten av de misstänkta jag möter i dessa mål har utländsk bakgrund. Jag vet inte om det är en slump att just jag har dessa mål? Min kollega ringde därför till Brå för att få tag på en rättvis statistik i syfte att arbeta med information och kunskapsspridning. Hur siffran ser ut vet jag inte. Brå har inte heller en siffra, för en sådan statistik finns inte? Trodde jag hörde fel”.

https://samtiden.nu/2017/10/stjarnadvokat-forfarad-bra-och-gruppvaldtakter/

Precis som Peter Springare bryter Elisabeth Massi Fritz därmed mot "värdegrunden" och blir då en legitim måltavla för rasistjägaren nummer 1 i Sverige: Robert Aschberg.

Att gruppvåldtäkter begås av icke-svenskar har uppmärksammats mycket den senaste tiden, och moderatpolitikern Ann Heberlein ska skriva en bok om detta. Och Peter Springare uppmärksammades nyligen rejält för sina uttalanden om gruppvåldtäkter och kultur. Tillsammans med Elisabeth Massi Fritz skulle de bli en slagkraftig trio, om de gjorde gemensam sak här, t.ex inför valet.

Men vad händer om man karaktärsmördar Elisabeth Massi Fritz i god tid innan valet och kanske även får henne utsparkad ur Advokatsamfundet? Då blir hon kraftigt försvagad.

Anne Ramberg var väldigt oense med Elisabeth Massi Fritz i samband med domslutet i tingsrätten i Fittja-målet:

Citat:
Toppjuristen slår tillbaka – försvarar Fittjadomen

"Elisabeth Massi Fritz själv är en av de som kritiserat domen hårdast. Hon kallar den för "en skam för vårt rättssystem"."

"Det har från vissa håll hävdats att tingsrättens dom skulle utgöra en skam för det svenska rättssystemet. Det är ett inkorrekt påstående som på felaktiga och orättfärdiga grunder riskerar att skada tilltron till domstolarna", skriver Anne Ramberg. "De som nu med högt tonfall argumenterar för att grundläggande rättsprinciper ska överges bör besinna alternativen."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/toppjuristen-slar-tillbaka-forsvarar-fittjadomen/

Kände Anne Ramberg att det är dags att försöka eliminera Elisabeth Massi Fritz på något sätt, och kontaktade Aschberg? Förutom ovanstående så hade hon förstås Elisabeths uttalanden om gruppvåldtäkter och etnicitet i minnet också. Elisabeth Massi Fritz har börjat bli ett problem, som måste bort.
Citera
2018-02-23, 04:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Detta är inte klart ännu. Blir ju en till rättegång:

Både Elisabeth Massi Fritz och åklagaren har överklagat domen.

Förövrigt så överensstämmer inte alltid verkligheten med vad domstolar kommer fram till. Eller vad tror du: Mördade Christer Pettersson Palme eller inte?

Oavsett, det är vad domstolarna kommer fram till, som avgör om en advokat är duktig eller inte. Beror givetvis vilka fall advokaten tar också, men men..

Kvinnan som EMF skrev i intyget hade både sexualproblem, alkoholproblem samt saknade redbarhet (ärlighet) hade även Sveriges före detta justitieminister och Sveriges före detta JO som arbetsgivare som intygade om att det var tokfel det som EMF hade skrivit i sitt intyg om kvinnan. Iofs. är dessa två jurister några jag alls inte litar på, men ändå: Det går inte att förneka att de två är rätt tunga namn..
Citera
2018-02-23, 04:34
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Eller menar du att bara för att hon är kvinna så får ingen rikta kritik mot henne eller glädjas när hennes fall är nära förestående? Välkommen in till verkligheten där det inte görs någon åtskillnad mellan könen

Fittjamålet är inte slutarbetat...

Jag har inte nämnt ett ord om att hon inte skulle få kritiseras på grund av sitt kön, det är dina tvångstankar. Att du är så besatt av kön och kvinnor förklarar i alla fall ditt vurmande om våldtäktsmän.

Du är lika beläst och ute och snurrar som dom i tråden som tror Syrianer är en synonym på folk från Syrien.
Citera
2018-02-23, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock

De är lågpannade idioter, kort uttryckt. Sen har vi de som ser henne som ett reellt hot i kampen om medial och politisk makt (problemformuleringsperspektiv exempelvis), om dessa personer skriver i tråden skall jag låta vara osagt.

En sak är dock klar, det finns uppenbarligen vissa, icke desto mindre inflytelserika personer, som anser att EMF sitter på fel stol.
Senast redigerad av P-o-beln 2018-02-23 kl. 05:54.
Citera
2018-02-23, 06:14
Medlem
dementeds avatar
En medioker jurist med stort behov av att synas i media och låg moral. Hon är mot sexuella övergrepp, ja jösses vilken modig och kontroversiell ståndpunkt.
Fint att hon avslöjas som den bluff till människa hon alltid varit.
Citera
2018-02-23, 06:32
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demented
En medioker jurist med stort behov av att synas i media och låg moral. Hon är mot sexuella övergrepp, ja jösses vilken modig och kontroversiell ståndpunkt.
Fint att hon avslöjas som den bluff till människa hon alltid varit.
Landsfadern GW kommenterade henne angående Fittja målet som "inte Guds gåva till juridiken". Där gick startskottet för det välförtjänta drevet mot henne.
Citera
2018-02-23, 07:17
Medlem
Citat:
Orimliga krav på debitering, uppmaningar att ta mer betalt och bakläxa från domstolarna på var fjärde räkning.

Det avslöjar 200 sekunders granskning av stjärnadvokaten Elisabeth Massi Fritz.

– Det blev en form av överdebitering, säger en tidigare anställd i programmet.

Viafrees och Aftonbladets granskande tv-program kunde i går avslöja 16 tidigare anställda juristers hårda kritik mot sin förra arbetsgivare advokaten Elisabeth Massi Fritz.
Nu berättar de om orimliga krav på att dra in pengar till företaget.
200 sekunder kan bland annat visa mejl som Elisabeth Massi Fritz skickat till sina anställda i augusti 2009.
– De timmarna hon ville att juristerna skulle debitera, det är helt orimligt, säger Anna Wahlström som arbetade hos Elisabeth Massi Fritz då mejlet skickades.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zL8O3K/anstallda-uppmanades-att-debitera-mera-det-ar-helt-orimligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in