2018-02-21, 00:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surprised
Hur skulle det fungera att ta med sig enn nintendo 3DS? Det går att koppla upp till internet via den, men det går ju inte direkt att göra något förutom att ladda ner spel. Hur pass noga kollar dem igenom den här typen av inställningar i ett sånt spel?

Den kommer att strippas.

Ingen återkomst till Internet är tillåten alls.
Citera
2018-02-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Blir oftast ingen åtgärd på rapporter med kan tilläggas om de inte sker upprepade gånger och då blir de oftast knall till annan anstalt och inget mer

Lika så om man skiter i ”jobbet” så får man rapport ,lika om du själv får stryk tex får man rapport eller om man är i samma rum som dem där något sker

Sitta på isol tills utredningen är klar och en transport kan ta tid beroende på var man ska .

Jag sitter hellre en på en 2a än att sitta på öppen för fyfan va det finns golare på öppna för oftast folk som har en månad eller så och första gångare som beter sig som rövhål

Öppen anstalt har sin charm men jag håller med om klientelet.

Knall är ruskigt segt men det händer ju att man kommer till en bättre kåk även om det inte känns speciellt lovande när man är förbannad och sitter på isol.

Många med tvivelaktiga papper även på slutna/rikskåkar också tyvärr, det sägs att det ska vara bättre och på vissa sätt är det men det går inte att hålla samma koll idag som förr.
Citera
2018-02-21, 13:09
Medlem
surpriseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Den kommer att strippas.

Ingen återkomst till Internet är tillåten alls.

Känns som att anstalterna borde se över sin wifi-kryptering om dem tror att man kan hacka sig in med en fucking spelkonsoll. Allt har ju wifi i sig idag så vad fan ska man göra?
Citera
2018-02-21, 13:18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Känns som att anstalterna borde se över sin wifi-kryptering om dem tror att man kan hacka sig in med en fucking spelkonsoll. Allt har ju wifi i sig idag så vad fan ska man göra?

Det finns väldigt ofta andra nätverk i närheten och inte bara anstaltens egna.
Citera
2018-02-21, 13:23
Medlem
surpriseds avatar
Citat:
Det finns väldigt ofta andra nätverk i närheten och inte bara anstaltens egna.

Om man skulle ta och löda av wifi-chippet på den, skulle dem godkänna det då? Måste ha något att sysselsätta mig med om man inte ens får sitta lite vid internet då och då och kolla på föreläsningar.
Citera
2018-02-21, 13:26
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Om man skulle ta och löda av wifi-chippet på den, skulle dem godkänna det då? Måste ha något att sysselsätta mig med om man inte ens får sitta lite vid internet då och då och kolla på föreläsningar.

Det tror jag inte godkänns med ring och kolla med KV.
Citera
2018-02-21, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Öppen anstalt har sin charm men jag håller med om klientelet.

Knall är ruskigt segt men det händer ju att man kommer till en bättre kåk även om det inte känns speciellt lovande när man är förbannad och sitter på isol.

Många med tvivelaktiga papper även på slutna/rikskåkar också tyvärr, det sägs att det ska vara bättre och på vissa sätt är det men det går inte att hålla samma koll idag som förr.

Din psykos fortsätter ser jag.

Du har aldrig suttit på en anstalt. Inte ens en öppen

Nej. Det finns ingen med tvivelaktiga papper på klass 1.

Och den lilla tid någon lyckas ta sig in. Så blir dom utslängda. Och det är uteslutet så det går till.

Det kommer fram ganska snabbt. Och kvv vill inte riskera något. Så dom personer med tvivelaktiga papper, blir placerade på ett "bra"
ställe direkt.

Men du kanske kan berätta vilken färg det är inne på en avdelning på hall?
Citera
2018-02-21, 23:30
Bannlyst
Citat:

Nej. Det kommer inte godkännas!

Du kommer märka när du är där. Dom skiter i dom flesta "regler"

En CD skiva kan ta runt 2 veckor att hämta från förrådet. Som tar 5-10 min att hämta.

Allt som ger någon sorts fördel till en intagen hamnar alltid längst bort.

Jag ger dig ett bra råd nu. Låt dig inte bli förbannad för små saker där inne. Din tid där inne blir bara mer jobbig.
Citera
2018-02-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran91
Ska inställa mig idag. Dömd till 2 års tid på en klass 2:a

Kommer rapportera i denna tråd dagen jag blir fri :-)

Besviken att du aldrig återkom, hade varit intressant att höra
Citera
2018-02-22, 10:43
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Din psykos fortsätter ser jag.

Du har aldrig suttit på en anstalt. Inte ens en öppen

Och den lilla tid någon lyckas ta sig in. Så blir dom utslängda. Och det är uteslutet så det går till.

Det kommer fram ganska snabbt. Och kvv vill inte riskera något. Så dom personer med tvivelaktiga papper, blir placerade på ett "bra"
ställe direkt.

Men du kanske kan berätta vilken färg det är inne på en avdelning på hall?

OffT:
Lägg ner med Mesoverto. Man blir bara trött.

Hon vet inget och bara rapar upp saker som har hittats på nätet och när tösen blir inträngd i ett hörn så blir det personliga påhopp, för att sedan försvinna från tråden ett tag tills röken har lagt sig och sen börja igen.

OnT:
Även på Klass 2 så var det ingen större efterfrågan på några papper.

Jag har aldrig blivit tillfrågad och vet heller ingen som har blivit tillfrågad.
Citera
2018-02-22, 11:11
Bannlyst
Citat:
OffT:
Lägg ner med Mesoverto. Man blir bara trött.

Hon vet inget och bara rapar upp saker som har hittats på nätet och när tösen blir inträngd i ett hörn så blir det personliga påhopp, för att sedan försvinna från tråden ett tag tills röken har lagt sig och sen börja igen.

OnT:

Jag har aldrig blivit tillfrågad och vet heller ingen som har blivit tillfrågad.

Jag vet det redan. Det är så uppenbart att fjanten inte vet något på riktigt.

Nej det är inte så att alla behöver visa sina papper. Men finns det någon misstanke så kommer någon på utsidan hjälpa till att kolla upp saken.

Saker sprids snabbt. Får en golbög ett fängelse straff. Så kommer det spridas.

Och nästan alla som har golat eller gjort andra dumma saker. Sätter sig själva på isol.

Knappast att en golbög kan valsa runt på någon klass 1a.
Citera
2018-02-22, 12:38
Medlem
Citat:
Jaså, nu när man inte längre får ta in papper så är det knappast så att alla kollas.

Finns avdelningar på flera av rikskåkarna där det kommer in korttidare eller när de är i slutet på voltan och påstår du att man checkar av bra så ljuger du.
Citat:
OnT:

Precis, efterfrågan är inte så stor att man kan påstå att man har koll på hela kåken. Jag vet ingen heller som blev tillfrågad.

Det är ju för fan hälften(rätt många iaf) av de som klassas som tunga som nån gång har spöat sin brud.
Citat:
Jag vet det redan. Det är så uppenbart att fjanten inte vet något på riktigt.

Nej det är inte så att alla behöver visa sina papper. Men finns det någon misstanke så kommer någon på utsidan hjälpa till att kolla upp saken.

Saker sprids snabbt. Får en golbög ett fängelse straff. Så kommer det spridas.

Och nästan alla som har golat eller gjort andra dumma saker. Sätter sig själva på isol.

Knappast att en golbög kan valsa runt på någon klass 1a.

Okej, ett ex, varför kunde 3ddy Veg4s, Möll3rs gamla livvakt gå på banan med den jävla historiken? För ingen vågade eller ville kolla honom.

Sitter Maur1tz som golade AN i Jonas Falk-härvan på skyddad? Nä, just det. Alla vet det, eller folk kanske är dumma i huvudet. Men golningen är solklar men han sitter lugnt med andra.

Snacka inte skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in