Citat:
Ursprungligen postat av
daawg
Hejsan!
Nu är det ca 50 dagar kvar och ska lägga om lite i mitt pluggschema för att få ut så mycket att allt studerande som möjligt.
Men jag har två st frågor som jag skulle vilja ha feedback på.
1. På min lista över saker att förbättra finns att öka min problemlösningsförmåga.
Det jag undrar är om någon har några tips på hur man övar denna på bästa sätt? Jag har en matte 4 och en matte 3b bok hemma som jag funderade på om man skulle göra något svårt tal på från och till, men vilket kapitel isåfall? Värt att nämna så har jag även HPGuiden så kanske är bättre att bara nöta deras uppgifter?
2. Med så pass "nära" provet som det är nu. Hur tycker ni fördelningen borde se ut tidsmässigt mellan KVANT och VERB? 50/50? 60/40? 70/30?
Denna frågan med tanke på att det är svårare att öva upp sin läsförmåga och att jag har mer poäng att hämta på KVANT.
Jag förstår att båda dessa frågorna är högst individuella men det är alltid bra att få lite andra åsikter på saker och ting, lätt att man annars fortsätter på insnöad väg.
Tack på förhand!
Det beror lite på hur dina preliminära kunskaper ser ut, men i och med att du är bättre på VERB än KVANT så skulle jag köra typ 80-90% kvant och 10-20% VERB. Det är betydligt lättare att höja sig på KVANT under en kort tidsperiod kontra VERB. Tills nästa prov borde du hinna göra alla uppgifter på hpguiden.
Du bör dock fortfarande plugga endel ELF + LÄS. Se till att göra alla gamla provs verbala delar, det går att förbättra sig på kort tid även på LÄS. Jag själv gick från 15->18 (/20) på ELF på bara några veckors plugg.