2018-02-21, 22:06
Medlem
ziracorns avatar
Märklig intervju med chefen för utredningen, Krister Peterson.
"Fallet ABSOLUT uppklarat snart, eller i alla fall inom 10 år...!?"
Går karln på amfet...!?

Sen skulle ju alla delar va tillgängliga på SVT PLAY, hittar bara 4 av 6.

Del 4 är skitbra för övrigt.
Jan G/Robert Asshole gör bort sig totalt!!!!!
Senast redigerad av ziracorn 2018-02-21 kl. 22:08.
Citera
2018-02-21, 22:11
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dagens chef för Palmemordutredningen verkar vara en nolla. Fått ett jobb som han ska ha till sin pension.
Inger inte respekt.

Håller fullkomligt med. Den tanke jag fick i huvet när han stod och åbäkade sig i Aktuellt var att höga vederböranden behagar driva med svenska folket då dom tillsätter en ny kloss med samma namn som en tidigare misstänkt. Dom tyckte säkert det var skitroligt. Dom hånar oss som söker sanning och som har bekostat hela skiten.

Jag tänkte "han kommer fortsätta att ljuga för att skydda mördaren som alla tidigare spaningsledare har gjort". Han kommer att spela dum ända fram, till pension om 10 år. Han sa det själv. Det där måste vara fina jobbet. Lugnt och avvaktande decennium efter decennium. Skitstövlar allesammans som håller vakt kring lögnerna och låtsas utreda.
Citera
2018-02-21, 22:12
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Det är ju rätt självklart att OP mördades av politiska skäl. Han var ju i slutet rätt ihärdig med att försöka få till ett slut med den för Sverige ekonomiskt sett viktiga vapenhandeln med vissa länder.

Om det så var utländsk inblandning eller om det fanns mäktiga svenska intressen av att "släcka honom" (som CP hade sagt) vill jag ha osagt.

Men att Christer Pettersson skulle ha varit den skyldige känns ju rätt långsökt. Uppdrag gransknings dokumentärserie har ju än så länge (har sett 4 av 6 delar på svt play) inte gjort att misstanken av CP har stärkts i alla fall.
Senast redigerad av Bajjamannen87 2018-02-21 kl. 22:15.
Citera
2018-02-21, 22:24
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det är ju rätt självklart att OP mördades av politiska skäl. Han var ju i slutet rätt ihärdig med att försöka få till ett slut med den för Sverige ekonomiskt sett viktiga vapenhandeln med vissa länder.

Om det så var utländsk inblandning eller om det fanns mäktiga svenska intressen av att "släcka honom" (som CP hade sagt) vill jag ha osagt.

Men att Christer Pettersson skulle ha varit den skyldige känns ju rätt långsökt. Uppdrag gransknings dokumentärserie har ju än så länge (har sett 4 av 6 delar på svt play) inte gjort att misstanken av CP har stärkts i alla fall.

Man måste nog väga in att OP mördades i en tid då man fortfarande hälsade på varandra med hitlerhälsning på Norrmalms polisstation då man gick förbi varandra i korridorerna. Palmehatet var utbrett i högergrupperna. I Gamla stans källare höll högersekter politiska möten med samma typ av hälsningsceremonier.

En avdankad polis var chef för Telias radiodivision som beviljade comradiotillstånd. Därför alla walkie-talkieobservationer på gatorna runt mordplatsen vid tidpunkten för skjutningen.
Citera
2018-02-21, 22:31
Medlem
Citat:

Kanske ska jag inte som "novis" blanda mig i denna jättetråd, och det jag vill spekulera i har säkert redan ventilerats i några av de tusentals inläggen.

I min värld kan det mkt väl ha varit CP som höll i puffran.
Dock inte på eget bevåg, inte alls.
Däremot som ett beställningsjobb. I en mörk liten gränd på kvällen. Där fick CP en kasse pengar till sitt missbruk. En revolver och en liten plan hur det ska gå till. Och när uppdraget blev utfört så väntade en ny kasse pengar som slutbetalning.
Ser inget konstigt i att CP - med tanke på hans, hmmm, diagnos - hela tiden lyckades blåljuga.
Citera
2018-02-21, 22:39
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kanske ska jag inte som "novis" blanda mig i denna jättetråd, och det jag vill spekulera i har säkert redan ventilerats i några av de tusentals inläggen.

I min värld kan det mkt väl ha varit CP som höll i puffran.
Dock inte på eget bevåg, inte alls.
Däremot som ett beställningsjobb. I en mörk liten gränd på kvällen. Där fick CP en kasse pengar till sitt missbruk. En revolver och en liten plan hur det ska gå till. Och när uppdraget blev utfört så väntade en ny kasse pengar som slutbetalning.
Ser inget konstigt i att CP - med tanke på hans, hmmm, diagnos - hela tiden lyckades blåljuga.

Och redan dagen efter mordet gå tillbaka till alkis/pundarlivet i Rotebro på halkiga isvägar!!! Och vem skulle betalat HONOM!? C´mon...
Citera
2018-02-21, 22:41
Medlem
JSelwyns avatar
Såg de fyra första avsnitten gjorda av Uppdrag Granskning om Christer Pettersson.
Detta har säkert behandlats tidigare...men så länge ingen kan placera CP någonstans mellan Grand och den person som ståendes vid Dekorima fönstret, så blir det svårt att övertygas om att det verkligen var CP. Dessutom har vi vittnet vid en av byggbodarna som säger att det inte var CP som sprang förbi honom.
Tycker också att det faller på sin rimlighet att CP verkligen for fram där på Sveavägen/Tegnérgatan och Tunnelgatan utan att ha blivit sedd av någon med tanke på att han vid den här tiden var så gott som påverkad 24*7. CP torde ju ha väckt viss uppmärksamhet oavsett om det nu var han eller inte. Vidare. Roger Östlund säger att han såg CP vid Grand (eller dess närhet) men det senaste som vi fått reda på där är att RÖ tagit fel dag (storyn om polackerna lär ha hänt 1 a 2 dagar tidigare), samt att varken flygledaren eller vaktmästaren på Grand kommer ihåg RÖ från den kvällen.
Kioskägaren nämner också att han såg en Man som följde efter paret men han uppfattade honom som någon livvakt (SÄPO etc) och det kan man ju knappast påstå att CP var i så gott skick så att någon kunde tro att han jobbade på SÄPO.
Det enda som jag kan tänka mig talar för CP, är motivet som han skulle åtgärda å bombmannen Lars Tingströms vägnar.
Avslutningsvis. CP var den han var och jag tycker att han förklarar rätt bra vem han är i inledningen av rättegången. Längre än så har vi inte kommit.
Citera
2018-02-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Och redan dagen efter mordet gå tillbaka till alkis/pundarlivet i Rotebro på halkiga isvägar!!! Och vem skulle betalat HONOM!? C´mon...

Den STORA knäckfrågan. Sen behöver man nog inte locka en trashindivid som CP med en kasse pengar. Räcker nog med en mindre påse. Eller varför inte lite goa droger...
Men visst. Bara en teori..... Som så många andra.

Jag menar han är ju helt perfekt att värva för uppdaraget. Asså, vem fan skulle tro på honom om han började dilla att det var en ryss från KGB eller en jänkare från CIA som han träffade i en gränd...
Senast redigerad av MrStreamer 2018-02-21 kl. 22:50.
Citera
2018-02-21, 22:54
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Kvällens avslöjanden i UG visar bara vad många av oss misstänkt hela tiden: genom lögner och manipulationer skulle Krister Pettersson sättas fast för mordet för att minska trycket på ett hårt pressat Rättssverige som började tröttna på att ljuga hela tiden. Det misslyckades gruvligt och inte ens med nya lögner kunde Rättssverige få ett avslut på den kritik dom fortfarande gjort sej så förtjänta av.

Rättegången något år tidigare beträffande styckmordet på Catrin da Costa där två läkare skulle naglas fast vid skampålen utan att konkreta bevis kunde presenteras var en stor, jävla generalrepetition inför åtalet mot Pettersson. Det lyckades till hälften för en av de oärligaste rättstjänare som Sverige nånsin har skådat: åklagare Anders Helin. Inte ens med ett ihärdigt ljugande och bevisförfalskning gick denne åklagare iland med sin huvuduppgift. Snacka om att koka soppa på en spik. Pettersson blev inget bondeoffer. Det är polismakten man har skyddat hela tiden och fortfarande gör.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet

Visst är det så det tror jag nog de flesta svenskar vet även om det inte talas så mycket om det. Det är nog fortfarande för svårt att ta in detta helt. Att det i trygga demokratiska Sverige kan ske att delar av ordningsmakten avrättar den högsta politiska ledaren alltså.
Citera
2018-02-21, 23:11
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Det vidrigaste med UG-dokumentären var ju att se alla kändisar som var tvärsäkra på CP's skuld. Guillou är ju genomvidrig i sin person, och sedan att han inte ens skulle kunna ta till sig nya detaljer från utredningen utan att kalla det för slarvfel etc är ju bara signifikativt för hans megalomani; han k a n ju inte ha fel i något han bestämt sig för. Hur någon frivilligt kan leva med en sådan person är för mig obegripligt.

Silbersky menar vidare att en "vanlig" person utan stor mediebevakning och med samma bevis skulle ha dömts för mord. Mycket märkligt påstående måste jag säga.

Aschleberg orkar jag inte ens spy galla över.
Citera
2018-02-21, 23:17
Medlem
Tarstans avatar
Felpost
Citera
2018-02-21, 23:31
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Det vidrigaste med UG-dokumentären var ju att se alla kändisar som var tvärsäkra på CP's skuld. Guillou är ju genomvidrig i sin person, och sedan att han inte ens skulle kunna ta till sig nya detaljer från utredningen utan att kalla det för slarvfel etc är ju bara signifikativt för hans megalomani; han k a n ju inte ha fel i något han bestämt sig för. Hur någon frivilligt kan leva med en sådan person är för mig obegripligt.

Silbersky menar vidare att en "vanlig" person utan stor mediebevakning och med samma bevis skulle ha dömts för mord. Mycket märkligt påstående måste jag säga.

Aschleberg orkar jag inte ens spy galla över.

CP om någon var väl en helt vanlig person o mer därtill...eller som om det var Lillemor som sa, att ingen i den kretsen har så högt förtroendekapital.

Så jag tycker att hovrätten visade mer på att vi alla är lika inför lagen.

Silberskys påstående ter sig väldigt märkligt...minst sagt. Hur skall man komma undan som en "vanlig" person när man står anklagad för att ha mördat landets statsminister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in