Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Det är ju rätt självklart att OP mördades av politiska skäl. Han var ju i slutet rätt ihärdig med att försöka få till ett slut med den för Sverige ekonomiskt sett viktiga vapenhandeln med vissa länder.
Om det så var utländsk inblandning eller om det fanns mäktiga svenska intressen av att "släcka honom" (som CP hade sagt) vill jag ha osagt.
Men att Christer Pettersson skulle ha varit den skyldige känns ju rätt långsökt. Uppdrag gransknings dokumentärserie har ju än så länge (har sett 4 av 6 delar på svt play) inte gjort att misstanken av CP har stärkts i alla fall.
Kanske ska jag inte som "novis" blanda mig i denna jättetråd, och det jag vill spekulera i har säkert redan ventilerats i några av de tusentals inläggen.
I min värld kan det mkt väl ha varit CP som höll i puffran.
Dock inte på eget bevåg, inte alls.
Däremot som ett beställningsjobb. I en mörk liten gränd på kvällen. Där fick CP en kasse pengar till sitt missbruk. En revolver och en liten plan hur det ska gå till. Och när uppdraget blev utfört så väntade en ny kasse pengar som slutbetalning.
Ser inget konstigt i att CP - med tanke på hans, hmmm, diagnos - hela tiden lyckades blåljuga.