2018-02-21, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Typ funderingar... tar väl någon här istället.

Var det möjligen du som skrev någonstans att OH samlade olika sömnmedel (det stod t.o.m namn på läkemedlen) långt innan det vidriga hände ? Och har för mig att jag även i samma inlägg läste att OH och/eller frun funderat på det här länge. Isåfall, stämmer de ryktena, eller bara skvaller?

När jag läste det då, tänkte jag att ok om han hjälpte frun samla piller till ev. självmord OM cancern skulle komma tillbaka. Men sen slog det mig att det gissningsvis behövs VÄLDIGT mycket piller till en hel familj och då måste de ju börjat att hamstra långt innan och då var vad jag vet yngsta flickan frisk.
Det är en av pusselbitarna som stör mig. Hoppas någon kan ge en enkel förklaring, så kan jag lägga den biten åt sidan.

Någon här som vet hur mycket piller som behövs? Naturligtvis beror det på vad det är, men ändå. Det var fyra personer....
Jag har en äldre släkting som försökte med en burk sömnpiller för några år sen. Men trots hennes ålder och dåliga kondition lyckades de till hennes fasa få liv i henne igen. Jag fick då lära mig att det inte är så enkelt som man tror....

Nästa fundering. Alla är vi olika, men om mina barn har diagnos obotlig sjukdom och ingen hjälp att få, så skulle jag ju inte prioritera skolundervisning under deras antagligen få pigga timmar på dygnet. Men för den familjen kanske det var det viktigaste i livet! Inte vet jag, men förstår inte den biten heller.

Suck

Alltså, jag är 57 år och den här händelsen är det absolut det värsta jag hört talas om i mitt liv! Och det beror på att två vad som synes normala vuxna kan utföra en handling som förhoppningsvis de flesta i världen inte skulle gjort ens under pistolhot! Jag kvävs bara av tanken av vad som hände i det huset.

Omöjlig handling som har hänt!

Ta vara på infon som du fått i pm och som du hittar här i tråden.
Det är nu bara att bilda dej en egen uppfattning.
Och, som du tydligt märker, så spänner åsikterna från vänster till höger, och allt där emellan.
Lycka till !
Citera
2018-02-21, 16:18
Medlem
Sista sjukhusbesöket Hanna var på var i slutet av augusti på Bröst-och Melanommottagningen i Lund. Sen ingenting.
Citera
2018-02-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockeytroll
Sista sjukhusbesöket Hanna var på var i slutet av augusti på Bröst-och Melanommottagningen i Lund. Sen ingenting.
Låter inte som recidiv. Mer som kontroll.
Citera
2018-02-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter inte som recidiv. Mer som kontroll.

Håller med. Skriver vad jag ser för att få bort ev frågetecken.
Citera
2018-02-21, 16:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Men från augusti till december finns det tid för nya provsvar?
Citera
2018-02-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Det här är min teori om morden i Bjärred.
OH har med järnhand kontrollerat och styrt sin familj under många år. Som den sanna psykopaten har han hela tiden enbart tänkt på sig själv.
HB får kliva åt sidan från sin karriär när barnen föds 2005 och 2007. Vid flytt till Bjärred förlorar både H och barnen kontakten/stödet med släkt och vänner = isolering.
Det var viktigt att de inte fick möjlighet att träffa utomstående och berätta om vad som pågick i hemmet. Berätta om pappans nattliga besök i döttrarnas rum (?). Om pappans sätt att behandla hela familjen. Förtrycket som påverkade familjen.

Kan detta vara orsaken till att barnen mådde dåligt, var ”sjuka”? Och även H?

https://lovefraud.com/how-psychopathic-parents-affect-children/

Situationen blev ohållbar för Oskar när skolan aviserade om fler möten om hemundervisningen för A och M.
Han var på väg att förlora kontrollen. Kan det vara det som hände 3:e advent?

www.brainphysics.com/articles/spectrum-disorders/inside-the-mind-of-a-psychopath

Kollektivt självmord? Att barn som är 14 och 12 år skulle vara delaktiga i beslutet är säkert något som OH ensam skrivit i avskedsbrevet. Att Oskar raderat sin facebook och sin LinkedIn, men inte Hs, visar för mig att det är Oskar som regisserat morden.

3 mord och ett självmord, det är min teori.

Ynkryggen Oskar H var inte karl nog att stå för sina handlingar utan hängde sig själv.

Vila i frid Hanna, Agnes och Moa.
Helt fantastiskt! Så av den här tråden, olika mer eller mindre trovärdiga pm, artiklar etc, så har du dragit slutsatsen:

- att Oskar var en ynkrygg
- att han (ensam) skrivit att barnen var med på det (VAR fick du det ifrån?)
- att Oskar regisserat morden
- att Oskar med järnhand styrt familjen.

Kära nån, skriv en bok istället. Fabricera inte saker när det gäller en helt vanlig (ja vanlig!) familj där något fruktansvärt hänt i form av mord och självmord. Du har inte en enda susning om nånting. Har du ens LÄST något om fallet? Istället för att sitta och klippa in saker och ting i ett inlägg, så föreslår jag att du börjar studera artiklarna i media, samt den här tråden. Försök rensa ut rena fantasier och kika på de inlägg som är lugna och sansade. De som försöker hålla sig något så när objektiva är också de som oftast är mest trovärdiga.

Sen tar du ett djupt andetag och försöker få tillbaka din integritet . Lycka till!
Citera
2018-02-21, 17:05
Medlem
Rodjas avatar
Idag är piller mildare, än vad de vad för trettio år sedan. Det ska mycket mycket piller till att en hel familj ska somna in.

Som värst kan man vakna och ha legat på en kroppsdel som inte fått syre pga tyngden av kroppen och fel läge. Den kan tvingas amputeras bort pga nekros. Så piller enbart är inte tänkbart.
Citera
2018-02-21, 17:06
Medlem
Citat:
Om sista besöket är i augusti så kan två saker ha hänt:

1) Antingen fick hon recidiv och bara gav upp. Och skiter fullständigt i onkologer, cytostatika och allt vad det innebär. I så fall förstår jag henne - kommer själv inte gå igenom eländet igen. (Men hon hade små barn att ta hänsyn till).

2) Eller så var hon på kontroll - mammografi - och fick besked att hon var frisk.

Vill inte spekulera i det ena eller det andra. Jag vet ju inte vad som hänt. Men är sista besöket på bröstmottagningen i augusti och inget annat besök efter det så känns det som enbart kontroll. Dock fick jag ett PM i januari, från en vad jag tyckte var trovärdig, som alldeles bestämt sa att deras grannar var väl medvetna av hennes pågående cancer i december. Vad fan ska man tro?
Citera
2018-02-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men från augusti till december finns det tid för nya provsvar?
Om man är på bröstmottagningen så gör man mammografi och ultraljud. Ser man inget där, så behövs inga nya provtagningar. Ser man cancer (vilket man gör) så remitteras man omedelbart till onkologen för en vårdplan.

Lita på mig. Jag har gått igenom det.
Citera
2018-02-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Idag är piller mildare, än vad de vad för trettio år sedan. Det ska mycket mycket piller till att en hel familj ska somna in.

Som värst kan man vakna och ha legat på en kroppsdel som inte fått syre pga tyngden av kroppen och fel läge. Den kan tvingas amputeras bort pga nekros. Så piller enbart är inte tänkbart.

Tack för svar,

En fråga besvarad, men istället dök det upp 10 nya!
Senast redigerad av Blonay 2018-02-21 kl. 17:18. Anledning: Missade ett litet ord som behövs för att resteninte ska missförstås.
Citera
2018-02-21, 17:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man är på bröstmottagningen så gör man mammografi och ultraljud. Ser man inget där, så behövs inga nya provtagningar. Ser man cancer (vilket man gör) så remitteras man omedelbart till onkologen för en vårdplan.

Lita på mig. Jag har gått igenom det.

Det kan inte vara en fråga om att exv ett operativt ingrepp gjorts för att ta bort tumör men man upptäcker vid senare tillfälle via blodprov/vävnadsprov att metastaser spridit sig?

Min erfarenhet kommer från någon med betydligt lägre celldelningshastighet (om det är faktorn) än vad som kanske kan förväntas här....
Citera
2018-02-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kan inte vara en fråga om att exv ett operativt ingrepp gjorts för att ta bort tumör men man upptäcker vid senare tillfälle via blodprov/vävnadsprov att metastaser spridit sig?

Min erfarenhet kommer från någon med betydligt lägre celldelningshastighet (om det är faktorn) än vad som kanske kan förväntas här....
Jag förstår inte frågan faktiskt. Du menar att man opererar på bröstmottagningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in