Jag har rest och backpackat oerhört mycket (flera år), jag kan tala om för er såhär:
Ja, de flesta svenska tjejer tycker väldigt mycket om att ha sex när de är ute och reser. Svenska tjejer har faktiskt lite av ett rykte att vara lätta att få. Många svenska tjejer upplever att det är oerhört frigörande att inte behöva ta hänsyn till sin omgivning som man måste göra hemma. Att det som händer här stannar här och de man träffar kommer man inte att träffa igen. Många svenska tjejer har mycket hämningar som de gärna skulle vilja släppa loss om de bara kunde.
Sedan tycker många svenska tjejer killar från annat håll är spännande. Jag kan säga såhär till er att inte en enda svensk kille får ligga med en svensk tjej. Om du och hon och sedan en annan kille från tex Argentina, Kanada, Grekland, Australien eller Frankrike osv delar rum, så kommer hon med 99,9% chans att inte vara ett dugg intresserad av dig utan istället vilja ha denna andra kille.
Så om någon här på forumet tror att du kommer få ligga med en kåt backpackande svensk tjej så har du jävligt fel

Flera är av resande har lärt mig detta.
Sedan ska man inte vara för hårda mot svenska tjejer, detta är ett fenomen som förekommer bland nästan alla tjejer som reser (även om svenskar har ett lite speciellt rykte). Jag skulle nog faktiskt tippa på att dom absolut med sexgalna som reser ändå är Britter, det är också dessa som dricker sig som mest redlösa och hittar på antingen bus eller bråk.
Man ska också komma ihåg att många killar som reser också gärna är ute efter att få ligga. Då pratar vi inte standard äckliga sexställen som Magaluf, Bali eller Ibiza, utan helt enkelt vanliga hostels i Australien, Vietnam eller Nya Zeeland. Det är kul att resa och jag tycker inte man ska ge folk för mycket kritik för att de har insett detta. Låt tjejerna leva ut lite medans de kan