Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Finns inga förmildrande omständigheter i det här fallet. Överlagt mord. Två stycken.
Att ens sitta och diskutera hur att avsluta sina barns liv, kräver en personlighetsstörning hos en eller två föräldrar. Det som berör än mer är det minimalistiska liv flickorna har haft långt innan sjukdomar och mordplaner. Isoleringen. Moas pianoavslut ser jag som ett straff och jag tror att det mesta i flickornas liv sett ut så. Utgår man ifrån den normala utvecklingen hos barn mellan 10-15 år, måste föräldraparet haft ett rent helvete. Det är i denna ålder barnet börja ifrågasätta sina föräldrar, frigöra sig. Det mesta handlar om kompisar och tillhörighet, samt förvirring om kroppens och hjärnans utveckling. Att då som förälder styra varje minut i barnets liv och utveckling leder till krig eller att barnet ger upp.
Är det bara jag som minns hur man var, tänkte och gillade vid 10-11-årsåldern och kanske 14?
Då skulle mina föräldrar sitta och planera ett lönnmord på mig? Mamma och pappa som ska vara min back-up och några att komma till med bekymmer och glädjeämnen, min språngbräda. Min trygghet. Frisk som sjuk.
De osynliga morden måste belysas på ett nytt sätt i lagens mening, annars kringås alla andra mänskliga rättigheter. De ska inte kunna falla tillbaka på gammal äganderättsanda, som de dammiga hederskulturerna som kom till långt före islams tillkomst.
Exakt så. Jag bygger denna uppfattning på egen erfarenhet av en chef med grav narcissism. Hen talade inte med sin personal på ett halvår, när kritik sipprat ut om detta sjuka ledarskap. Medarbetarna blev också sjuka i varierande grad.
Kan det vara så att OH tyckte det var bättre att ha ihjäl familjen för att slippa bli ifrågasatt som klanledare, än att se sitt "imperium" rasa samman? Tror att både fru och barn led hårt av att bli osynliggjorda och styrda av OH.
Det besked som blev kraftigt negativt torde vara något som påverkat OH direkt, som riskerade sänka hans ställning. Därför måste familjen straffas med döden. Jag ser det så, med erfarenhet av hur svårt personlighetsstörda kan agera. De flesta har en viss grad av narcissism som är oundviklig och i viss mån hälsosam och nödvändig, men, när det gått fel, så blir denna sjukdom ett direkt hot mot alla som på något sätt är beroende av en personlighetsstörd individ. Det kan vara på en arbetsplats eller i en familj. Problem
inne i familjen som rektorn uttryckte sig...