Citat:
Förlåt, men måste bara fråga hur man ska kunna veta vilka användare som lämnar korrekt fakta, påhitt eller såna som lämnar fakta som ev. styr oss bort från ev. otrevlig sanning att t.ex skolan eller någon annan gjort fel i sitt handlande med hemundervisning etc.
Jag har några användare jag tror på, men det är fortfarande stora pusselbitar som inte stämmer, eller som åtminstone jag inte alls får att gå ihop med ett trovärdigt händelseförlopp. Väldigt tråkigt att man inte kan lita på alla som kommer med info. Jag är ny på FB och har verkligen ingen aning om hur man säkert ska veta vad som är sant eller inte.
Ni som kan släppa fallet och vill gå vidare, varför läser ni överhuvudtaget här? Jag har inte skrivit många inlägg, men läst de flesta och verkligen försökt att vara öppen för all info från alla! Lagt ihop och dragit ifrån och får hela tiden känslan av att något inte stämmer och att något döljs. Och om det är OM, så tycker jag det är flickornas rätt att det kommer ut, så kanske de sen kan få vila i frid.
Så heja alla er som inte släpper det här fallet och står ut med alla som fortfarande läser och försöker tysta ner er.
Jag har några användare jag tror på, men det är fortfarande stora pusselbitar som inte stämmer, eller som åtminstone jag inte alls får att gå ihop med ett trovärdigt händelseförlopp. Väldigt tråkigt att man inte kan lita på alla som kommer med info. Jag är ny på FB och har verkligen ingen aning om hur man säkert ska veta vad som är sant eller inte.
Ni som kan släppa fallet och vill gå vidare, varför läser ni överhuvudtaget här? Jag har inte skrivit många inlägg, men läst de flesta och verkligen försökt att vara öppen för all info från alla! Lagt ihop och dragit ifrån och får hela tiden känslan av att något inte stämmer och att något döljs. Och om det är OM, så tycker jag det är flickornas rätt att det kommer ut, så kanske de sen kan få vila i frid.
Så heja alla er som inte släpper det här fallet och står ut med alla som fortfarande läser och försöker tysta ner er.
Hej
Självklart kan man inte vara säker på vilka som är seriösa och har trovärdiga källor. Men har man läst media, lyssnat på intervjuer med skola och polis kan man ofta få en viss magkänsla av vilkas inlägg man kan ta till sig. Säger absolut inte att det är helt säkert men i detta fall har flera skrivit samma sak från olika källor. Dessutom kan man titta på historiken på de skribenter som varit aktiva en längre tid, där tidigare inlägg ganska klart visar om deras info stämt eller ej.
Håller med dig att vissa pusselbitar saknas eller är frågetecken men måste man verkligen veta exakt alla detaljer för att skapa sig en bild av vad, hur och varför?