2011-07-13, 17:18
Medlem
Eilas avatar
Tack för svaren, blir lite mer klok nu.
Tur att flashback finns
Citera
2011-07-13, 17:36
Medlem
Enligt wikipedia har bara cirka 8% av världens befolkning blåa ögon. Varför inte vara stolt över att du har fina ögon istället för att dölja dom med bruna linser?
Citera
2011-07-13, 18:31
Medlem
Eilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalist
Enligt wikipedia har bara cirka 8% av världens befolkning blåa ögon. Varför inte vara stolt över att du har fina ögon istället för att dölja dom med bruna linser?

För jag passar inte i blåa, ser mer naturlig ut i bruna.
Citera
2011-07-13, 18:42
Medlem
sleipner8s avatar
Så här ser mina ögon ut och jag är stolt över min blåa färg! Det borde du med vara Kram
Citera
2011-07-13, 19:04
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du har både blåa och bruna gener i dig, så ditt barn kan bli både och eller ännu bättre, ett blått och ett brunt öga (förutom det där bak).
Nä, läste folk aldrig om korsningsscheman i nian? Om inte, googla det så kanske du förstår orsaken.
Citera
2011-07-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du har både blåa och bruna gener i dig, så ditt barn kan bli både och eller ännu bättre, ett blått och ett brunt öga (förutom det där bak).

Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Nä, läste folk aldrig om korsningsscheman i nian? Om inte, googla det så kanske du förstår orsaken.

Nej, jag tror att brutefish har rätt... Om den ena föräldern är brunögd utan blåa ögon bakåt i släkten så kan barnet inte få blå ögon även om den andra föräldern har blå ögon i släkten.

Men om 2 brunögda har blåa ögon i släkten så kan det bli blåögda barn.. Så har jag fått lära mig iaf.. Men som flera skriver så är det bruna det dominanta, ursprungliga..
Citera
2018-02-20, 01:02
Medlem
Streckkods avatar
Gratulerar till insikten att brorsan och du är adopterade!

Citera
2018-02-20, 08:58
Medlem
Låter konstigt eftersom bruna ögon har starkare färg än de andra, är t ex ena föräldern blåögd och den andra brunögd så kommer ungen bli brunögd.

Kanske mamman har haft en liten kärleksaffär?
Citera
2018-02-20, 09:09
Medlem
Det finns ingen under 30 år idag som inte kan googla fram svaret på TS fråga. Med andra ord vill ts ha en massa uppmärksamhet. Hon är en sk attention whore.
Citera
2018-02-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Det finns ingen under 30 år idag som inte kan googla fram svaret på TS fråga. Med andra ord vill ts ha en massa uppmärksamhet. Hon är en sk attention whore.

Tror säkerligen man kunde googla fram det 2011, däremot skriver du idag, vilken får hela ditt resenomang att falla.
Citera
2018-02-20, 12:02
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tecky2012
Låter konstigt eftersom bruna ögon har starkare färg än de andra, är t ex ena föräldern blåögd och den andra brunögd så kommer ungen bli brunögd.

Kanske mamman har haft en liten kärleksaffär?

Nej, det stämmer inte. Har man bruna ögon kan man fortfarande ha blåa anlag, och få blåögda barn.

Man ska dra öronen åt sig om två blåögda föräldrar får ett brunögt barn dock, då det är genetiskt omöjligt.
Citera
2018-02-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Nej, det stämmer inte. Har man bruna ögon kan man fortfarande ha blåa anlag, och få blåögda barn.

Man ska dra öronen åt sig om två blåögda föräldrar får ett brunögt barn dock, då det är genetiskt omöjligt.

Stämmer ju vidare inte eftersom mamman alldeles oavsett eventuella kärleksaffärer fortfarande har bruna ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in