2018-02-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu är första fasen i detta ärende avslutat. Nu återstår att se vad rättegången erbjuder för överraskningar. Att EG skulle totalt kapitulera och berätta vad som verkligen hände är knappast troligt. Han kanske anpassar sig till rådande omständigheter och medger något av det som tidigare förnekats.

Det måste ges en eloge till utredarna som gjort ett utmärkt jobb. Lite impad av att de lyckades reda ut tejpköpen.

Vad som händer med EG är väl inte så svårt att gissa. Han kommer att anses skyldig på samtliga punkter. I avvaktan på att påföljden ska utdömas kommer EG att genomgå en stor sinnesundersökning.
Därefter blir sannolikt påföljden livstids fängelse.
Ja, efter att ha skummat igenom främst, E och N i FUP, tycker jag att det här är ett skolexempel på hur en utredning ska göras.

Man kan ju följa hans mordresa i detalj genom masttömningarna.

Fy vilket svin jag tycker denne MGM är som berövar två oskyldiga personer deras liv en lugn söndagskväll i juni.
Citera
2018-02-17, 09:29
Medlem
Han kommer kanske att berätta om den där ”Mattias” roll i det hela. Mattias som tvingat honom till detta, Mattias som skurit halsarna. Mattias som MGM sedan lämnat kvar i Mantorp och själv kunnat åka lugnt iväg för att ta ut pengarna och vidare till Linköping för att äta en brakmiddag. Mattias som därmed lämnat MGMs hjärna för denna gång. Han kommer säkert tillbaka.
Citera
2018-02-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraundrarju
Han kommer kanske att berätta om den där ”Mattias” roll i det hela. Mattias som tvingat honom till detta, Mattias som skurit halsarna. Mattias som MGM sedan lämnat kvar i Mantorp och själv kunnat åka lugnt iväg för att ta ut pengarna och vidare till Linköping för att äta en brakmiddag. Mattias som därmed lämnat MGMs hjärna för denna gång. Han kommer säkert tillbaka.
Den ende som har någon förnimmelse av denna "Mattias" är ju E*vin. "Mattias" har inte avsatt några som helst spår någonstans.
Citera
2018-02-17, 09:38
Medlem
Han har inte lämnat några spår eftersom han bor i MGMs huvud...
Citera
2018-02-17, 09:39
Medlem
Undrar vad han gjorde i Tenhult, förutom att tanka, innan han vände tillbaka till Jönköping för inköpsrundan. Känns onödigt att köra igenom Jkpg ända dit bara för att tanka. Jag har ännu inte läst förhören med honom, kan tilläggas. Det kanske framgår där?
Citera
2018-02-17, 10:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
varför funkar inte FUPen
Fungerar för mig att ladda ner nu i alla fall!

https://minfil.org/beI899d9be/B_2248-17-linkopings.tingsratt_dom.se
Citera
2018-02-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraundrarju
Han har inte lämnat några spår eftersom han bor i MGMs huvud...
Ja. Naturligtvis är det så.
Citera
2018-02-17, 11:28
Medlem
lindblomsgröns avatar
Jag tror att de hela pågick en stund, står att en hammare fanns i diskhon i köket och att Tor hade skador i huvudet. Hammaren fanns nog inte i köket från början utan från verkstaden kanske Tor var ute när han kom i närheten av verkstaden. Sedan återfanns fruns smycken i hennes ena byxficka, han tog av sig dessa av rädsla att de skulle stjälas, hon måste haft tid till detta, var ett halsband och några ringar.
Citera
2018-02-17, 11:58
Medlem
blaugranas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det var ju ingen kamrat, dom hade väl knappt träffats, Lotta HYRDE ut en plats till henne (och säkert många andra).

Vad det gäller Mattias antar jag att det bara var påhittat, undrar dock varifrån pengarna kom tidigare gånger när han "körde åt Mattias".

Enligt sambon hade han ju "kört åt Mattias" ett par tre gånger eller något o då fått 3-5000 kronor per gång. Det framkommer i fup att på åtminstone 2 av Edvins tidigare arbetsplatser har det förekommit stölder då summan har varit ca 4000 kronor/per stöld om jag inte minns helt fel. På åtminstone ett av ställena har stölden genomförts med hjälp av nycklar som någon annan än en anställd inte haft kännedom av. Har iallafall för mig att så är fallet. Orkar inte läsa igenom fup igen.
Citera
2018-02-17, 11:59
Medlem
blaugranas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Undrar vad han gjorde i Tenhult, förutom att tanka, innan han vände tillbaka till Jönköping för inköpsrundan. Känns onödigt att köra igenom Jkpg ända dit bara för att tanka. Jag har ännu inte läst förhören med honom, kan tilläggas. Det kanske framgår där?

Han körde väl ut sambo och barn till hennes föräldrar som bor där
Citera
2018-02-17, 14:24
Medlem
Kexet65s avatar
Efter att ha läst förhören med dom anhöriga nu så tycker jag dottern J*****a har en teori som mycket väl skulle kunna överensstämma med en del av händelse-förloppet.
Hennes tankar var att Anki kommit hem när EG redan var där.
Kan då ge en logisk förklaring till varför Volvon inte stod parkerad som vanligt. EG:s bil stod ivägen?
Kanske då redan Tor var tejpad?
Någonstans i förhören med EG svarade han oxå på frågan om vem som tejpades först att det var just Tor!?!
(Jag har haft svårt att få ihop hur han skulle kunna övermanna båda samtidigt men detta skulle ju kunna förklara delar av händelseförloppet)?
Citera
2018-02-17, 14:49
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Efter att ha läst förhören med dom anhöriga nu så tycker jag dottern J*****a har en teori som mycket väl skulle kunna överensstämma med en del av händelse-förloppet.
Hennes tankar var att Anki kommit hem när EG redan var där.
Kan då ge en logisk förklaring till varför Volvon inte stod parkerad som vanligt. EG:s bil stod ivägen?
Kanske då redan Tor var tejpad?
Någonstans i förhören med EG svarade han oxå på frågan om vem som tejpades först att det var just Tor!?!
(Jag har haft svårt att få ihop hur han skulle kunna övermanna båda samtidigt men detta skulle ju kunna förklara delar av händelseförloppet)?

Pistol o kniv o en stor lufs som E**** mot två äldre personer .
De har nog inte vågat göra något motstånd alls .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in