2016-12-06, 09:27
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Har han ens öppnat?

Han verkar glida runt i asien med sitt team å gästspela, nu senast var han i Macau såg jag. Frantzen i sthlm är stängt men deras studio är öppen.
Citera
2017-04-20, 09:38
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Han verkar glida runt i asien med sitt team å gästspela, nu senast var han i Macau såg jag. Frantzen i sthlm är stängt men deras studio är öppen.

Någon som vet något om nyöppningen!?
Citera
2017-04-20, 09:48
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Någon som vet något om nyöppningen!?

står säkert nåt om det på deras hemsida
Citera
2017-04-20, 09:51
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
står säkert nåt om det på deras hemsida
Inte vad jag kan se
Citera
2017-04-20, 12:46
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Inte vad jag kan se

Med tanke på att de har lokalbyte å en del renovation på gång så är det nog oklart när de öppnar. Står bara 2017. Däremot vet jag att de söker ny personal/stagiere/praktikanter å sånt, har för mig det var i start i juni eller juli. Så antar att det öppnar under den perioden nån gång
Citera
2018-02-19, 19:18
Medlem
mjukmjukares avatar
Första tre stjärnan hos Michelin -Frantzén

19 februari 2018 fick jag mig tillkänna att Frantzéns nya krog fått tre (3) stjärnor hos Guide Michelin som första svenska restaurang någonsin.
Att detta var Björn Frantzéns mål är ingen hemlighet men vet någon här vad (såklart vet ingen) men har någon tankar om vad de bakomliggande faktorerna till de tre stjärnorna är.... ?
Michelins krav? Annat som avgjort? Rättvist? Annat?

Spännande med varför Frantzén före Matthias Dahlgren, Fäviken, Oaxen etc.

Citera
2018-02-19, 19:31
Medlem
Gå dit och prova. Liten restaurang, 20 platser.

Menyn på 10 rätter kostar 3000:- plus obligatoriskt vin/juicepaket för 1500:-.

Lite ironi över en av mellanrätterna som kallas för "fattiga riddare".
Citera
2018-02-19, 19:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Kul med en svensk med tre stjärnor! Hade man gissat hade man ju trott att Fäviken Magasinet skulle vara först då man tror de går mycket över hur unik mat det är i kombination också med miljö. Av det man sett från Fäviken verkar det ju minst sagt som en unik meny.

Såg att att njuta av menyn hos Frantzén läste jag är 3000 kr + 1650 för dryckespaket. Förmodligen värt varenda krona
Citera
2018-02-19, 19:33
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Som jag har fattat det så krävs det en massa specifika saker av typen att man skall ha sju sorters bröd, vinkällare med rätt sorts vin, service av en viss typ osv.

Det räcker inte med att man lagar mat som många tycker är perfekt.

Jag minns för ett antal år sedan när nån stor fransk kock sa att han tröttnat på hela den skiten så han "lämnade tillbaka" stjärnorna och öppnade bistro där han bara fokuserade på att laga god mat som han ville ha den.
Citera
2018-02-19, 19:49
Medlem
Fäviken tror jag inte har någon chans om dom inte flyttar till en storstad.
Har för mig dom bara ger stjärnor till restauranger i större städer undantaget Frankrike.
Citera
2018-02-19, 20:03
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Jag minns för ett antal år sedan när nån stor fransk kock sa att han tröttnat på hela den skiten så han "lämnade tillbaka" stjärnorna och öppnade bistro där han bara fokuserade på att laga god mat som han ville ha den.
Han är engelsman men det låter onekligen franskt: Marco Pierre White.
Jag har för mig att Gordon Ramsay började hos honom också.
Intervjuerna med White på youtube är ju lite underhållande.

Kul med 3 stjärnor iaf.
Citera
2018-02-19, 20:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Som jag har fattat det så krävs det en massa specifika saker av typen att man skall ha sju sorters bröd, vinkällare med rätt sorts vin, service av en viss typ osv.

Det räcker inte med att man lagar mat som många tycker är perfekt.

Han är inte ensam om det. En italiensk ansedd kock gjorde också det i protest mot reglerna/kriterierna som han tyckte det var nåt fel med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in