2018-02-19, 19:26
Medlem
Sorbitans avatar
Om Johanna har ringt någon runt 02.00 och sagt att hon känner sig förföljd och hon befinner sig vid skogen vid ekängen, så innebär det att hon ramlat/däckat/blivit överfallen precis efter att det samtalet ägde rum (om man förutsätter att hon har tagit sig genom villaområdet, eftersom hon hittades så pass kort in i skogen).

Alt. 2 Är att hon har tagit vägen genom allén, upp vidare på småvägar in till skogen, gått genom skogen och har ramlat/däckat/blivit överfallen i slutet av skogen, alltså där hon hittades.

Att hon skulle blivit dumpad där dagar efter kan verkligen inte stämma, eftersom att enligt samtalet så framgick det såvitt jag har förstått det att hon kände sig förföljd och då var hon vid ekängen, precis vid skogen.

Skulle en eventuell GM kidnappa henne där, för att sedan dumpa henne där?

Det är så oerhört tragiskt detta, jag får ont i magen att ens diskutera detta, men nu hoppas jag verkligen att polisen använder sina resurser väl, och inser att de första dagarna är viktigast.
Citera
2018-02-19, 19:27
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tack för bra sammanställning.
Vad kan vi dra för slutsats av detta?

Att döden troligen är självförvållad.
Citera
2018-02-19, 19:31
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustavhoo
Men i så fall stämmer ju min teori ännu mera, med tanke på att hon gick till ett ställe som en människa normalt inte skulle följa efter.. Jag brukar göra likadant när jag kör bil, om jag tycker någon följer efter mig, jag svänger in på en väg där det inte är så logiskt att någon annan skulle köra in.. Gör bilen bakom mig också det.. då VET jag att han följer efter mig.. :P typ ;P

Jag skulle då aldrig välja att gå en så mörk och ödslig väg om jag var rädd. 🙈Mer mot tätbebott och upplyst. Hade jag haft batteri i mobilen hade jag haft kontakt med nån dessutom.
Citera
2018-02-19, 19:32
Medlem
Argyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustavhoo
Jag tycker inte E20 går att räkna som "nära" i det området, alldeles för mkt terräng i vägen, mycket lättare då att få tag i någon villadörr att banka på :/
Ok. Har inte koll på avståndet. Men att få hjälp genom stanna en bil med en vaken förare, istället för att väcka en villaägare som sover på natten känns som ett snabbare sätt. Men e de en bra bit bort och massa terräng emellan så blir det ju knepigare. Trodde vägen låg nära.
Citera
2018-02-19, 19:35
Medlem
Argyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vilken kompis? Kan du pm:a mig?
Dela med er då!
Citera
2018-02-19, 19:38
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Konstigt ställe att köra till i så fall.
Måste finnas betydligt bättre ställen på vägen dit, vid Tennishallen t.ex.

Eller ute i den stora skogen vid Svista bara några minuter bort med bil men kilometervis med skogsvägar ingen åker på såhär års (mest svampplockare där).
Citera
2018-02-19, 19:41
Medlem
craschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vilken kompis? Kan du pm:a mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Argyros
Dela med er då!
Ta en titt på Emma G
Citera
2018-02-19, 19:42
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Hennes kompis har skrivit på sin Facebook bland annat "frågor som inte kommer få svar" och "varför".

Magkänslan säger ju ändå självmord. Annars antar jag att texterna mer hade beskrivet "vem" osv.

Får samma känsla, men även då blir det massa frågetecken, vad skulle hon dit o göra? Eller var det alkohol m.m som gjorde henne radiostyrd och paranoid tills hon kollapsade i skogen? Fortfarande ovanligt sätt och ställe ist för i hemmet.
Citera
2018-02-19, 19:44
Medlem
craschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Får samma känsla, men även då blir det massa frågetecken, vad skulle hon dit o göra? Eller var det alkohol m.m som gjorde henne radiostyrd och paranoid tills hon kollapsade i skogen? Fortfarande ovanligt sätt och ställe ist för i hemmet.
Vem har inte gått runt på fyllan utan något mål? Kan hon ha ramlat ihop och frusit ihjäl? Eller hur många grader krävs för det?
Citera
2018-02-19, 19:49
Medlem
Tror hon ramlade och frös ihjäl.det var ju svin kallt ute.stackarn..vila ifrid
Citera
2018-02-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Hennes kompis har skrivit på sin Facebook bland annat "frågor som inte kommer få svar" och "varför".

Magkänslan säger ju ändå självmord. Annars antar jag att texterna mer hade beskrivet "vem" osv.

Polisen går inte ut i media å säger vad de tro åinte till kompisar heller . Kompisens ord är kompisens tro/gissning. Inte säkert att kompisen har mer insyn i vad som egentligen hände än vad vi har.
Citera
2018-02-19, 20:01
Medlem
Har inte läst hela tråden så ursäkta om detta avhandlats redan .

Finns någon indikation om offret brukat/missbrukarnarkotika ?
Ägnat sig åt prostitution etc?

Kan ju säga en del om både offret , umgänget och motivet. Om det nu var ett mord/dråp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in