2018-02-19, 14:57
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Det var något avsnitt för någon vecka sedan då de pratade om SVTs punkdokumentär som Berggren nämnde något om föredettingar där Martin inte höll med om hans resonemang men någon snedtändning var det nog inte.

Sen är det väl fullt rimligt att säga till om något dräller med kaffe?
Aha trodde det var något av förra veckans avsnitt. Men men.

Ja det är fullt rimligt.
Citera
2018-02-19, 19:43
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Nja, det är inte alls den uppfattning jag har fått. Jag kan ju förstå att Martin inte vill prata om det men så känsligt för andra är det ju inte?

Han upptäckte att hon inte kunde ratta en studio på egen hand när de skulle flytta in, han tar in en annan ljudtekniker i uppstartsfasen och hon tar det som att hon har fått sparken (vilket kanske är fullt rimligt) och hennes pojkvän flippar sedan ut i Patreongruppen.

Sen dess finns det nog inte så mycket att prata om(?).

Den där listan med beefs är väl ett tecken om något på att komikerbranschen är ett tillhåll för svaga individer med alldeles för tunna pannben.

Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Det är väl ganska väl utrett. I korthet så var hon väldigt oproffsig och höll inte måttet när Soneby bytte studio. Han behövde där ta in en annan tekniker och erbjöd att betala en utbildning till Ellen så att hon skulle kunna höja sin nivå och sedan komma tillbaka. Detta uppfattades av Ellen som en kniv i ryggen då hon såg det som att hon var en viktig del av AMK Morgon och att hon varit med och byggt upp showen. Ellen och hennes pojkvän gick ut med sin syn på det hela i sociala medier och i en podd där de satt och snackade skit i Soneby. Därefter har brytningen, vad det verkar, varit total.

Åh fan, ja där ser man. Tack för den infon. Eftersom jag letat men inte hittat detta, undrar jag var detta har stötts och blötts? På facebook el nån annanstans?
Citera
2018-02-19, 19:47
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Det var något avsnitt för någon vecka sedan då de pratade om SVTs punkdokumentär som Berggren nämnde något om föredettingar där Martin inte höll med om hans resonemang men någon snedtändning var det nog inte.

Tycker iofs att Berggren, som inte kan en skit om punk, dock var HELT ute och seglade snett. Störde mig på så mkt i hans resonemang kring det där. Jag skulle nog kunna sitta och dra massa slutsatser kring den svenska standup-scenen baserat på den där dokumentären som gick på svt i höstas. Tror inte han (som är insatt) skulle hålla med om mkt i de slutsatserna.

Kaffedrället backar jag Martin på till 138%!
Citera
2018-02-19, 21:09
Medlem
Tycker programmen har gått lite på tomgång den senaste tiden. Var såklart intressant med Martins relationsdrama, men i övrigt har samma gäster återkommit och nötts ut, tänker på Thapper, Thomas och Isak W. Känns som att man behöver veva in lite energi i sändningarna igen
Citera
2018-02-19, 23:18
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert23
Tycker programmen har gått lite på tomgång den senaste tiden. Var såklart intressant med Martins relationsdrama, men i övrigt har samma gäster återkommit och nötts ut, tänker på Thapper, Thomas och Isak W. Känns som att man behöver veva in lite energi i sändningarna igen
Tycker förra veckan var bra med lite nya gäster och hög energi alla fyra dagar. Eller ja, tycker de allra flesta avsnitt som jag lyssnat på på slutet har varit småputtriga och trevliga.

Annars är det överlag tydligt att programmet behöver en redaktör och/eller en programledare som lägger mer energi på programmet.
Citera
2018-02-19, 23:53
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Åh fan, ja där ser man. Tack för den infon. Eftersom jag letat men inte hittat detta, undrar jag var detta har stötts och blötts? På facebook el nån annanstans?

Skrivits rätt mycket om det i den här tråden. Här till exempel får du det ganska utförligt.

(FB) Alla Mina Kamrater - podcast
Citera
2018-02-20, 08:07
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Tycker iofs att Berggren, som inte kan en skit om punk, dock var HELT ute och seglade snett. Störde mig på så mkt i hans resonemang kring det där. Jag skulle nog kunna sitta och dra massa slutsatser kring den svenska standup-scenen baserat på den där dokumentären som gick på svt i höstas. Tror inte han (som är insatt) skulle hålla med om mkt i de slutsatserna.

Kaffedrället backar jag Martin på till 138%!
Ja, han var helt ute och cyklade. Och måste han vara en sån klyscha på en komiker från Göteborg? Det är väl ett talesätt, men att lägga till "så" och "sån" var och varann mening för någon slags komisk effekt är en parodi på Göteborgs-komiker.
Och hans överdrivna referenser heeeeela tiden. Inte ens roligt.

Erik Ekstrand var ju en frisk fläkt. Men han borde lära sig andas ibland.
Citera
2018-02-20, 13:59
Medlem
Asså visst är Marcus Berggren rolig ibland men vem köper alla dessa historier? Alla människor vars berättelser till 90% innefattar hur en polare gjort en helcrazy grej går ju bort både i det privata livet såsom offentliga komiker.
Det ska ju någonstans bygga på kvalité och uppfinningsrikedom från en komiker och inte skrönor från sin småstad som man senare gör om till sin egna polare och sig själv.
Citera
2018-02-20, 16:16
Medlem
Citat:

Var ju dock (Marcus) Thapper som han fick sin snedtändning på.. Endast pga att Thapper pratade för mycket eller liknande... Var dock någon dag innan incidenten med att besöka en främmande kille i sitt hem, så kan ha något att göra med det snea humöret pga det. Dock fortfarande rejält osmakligt att ta ut det på en kille som är hälften som gammal som en själv och försöker göra karriär.. Speciellt att han var den enda som bidrog med innehåll i avsnittet i fråga.
Citera
2018-02-20, 16:54
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Var ju dock (Marcus) Thapper som han fick sin snedtändning på.. Endast pga att Thapper pratade för mycket eller liknande... Var dock någon dag innan incidenten med att besöka en främmande kille i sitt hem, så kan ha något att göra med det snea humöret pga det. Dock fortfarande rejält osmakligt att ta ut det på en kille som är hälften som gammal som en själv och försöker göra karriär.. Speciellt att han var den enda som bidrog med innehåll i avsnittet i fråga.
Jo, och det är ett fittigt beteende.
Citera
2018-02-20, 17:24
Medlem
swimp78s avatar
Det är nåt extremt icke-roligt med Marcus Berggrens barockt överlastade liknelser-humor levererat på nån sorts förstärkt göteborsk act-out

Typ om nåt är äckligt, då ska det till en rad lite "galna" liknelser ÅÅÅSÅÅ SMAKADE DET SOM ETT LAGRAT HÄSTANSIKTE FRÅN NITTONHUNDRRANIITTIFYRA VA, SOM HENRIK BERGGRENS NERSKETNA HERRTROSOR FRÅN ETT POSTAPOKALYPTISKT ULLAREED ÅSSÅ..

typ.
Citera
2018-02-21, 08:38
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Speciellt när det finns andra komiker som är tio gånger jobbigare och tråkigare men ständigt fått komma tillbaka för att..ja, jag vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in