2018-02-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRosa
Hur många har martin egentligen en beef med?

Janne Westerlund - Säger sig ha polisanmält AMK
K. Svensson - Martin hängde ut hans fru som nazist
Aron Flam - Anklagar Martin för att vara antisemit
Mårten Andersson - Togs upp i AMK denna veckan
Ellen - Martins fd ljudtekniker
Limpan - Trogen lyssnare som sa nåt elakt om Ellen

Några fler?

Vad har han för beef med Ellen? Tänkte senast nu i veckan att det var synd att hon försvann helt när Martin stack från Beppo. Men de har alltså bråkat? Vad handlade det om?
Nu blir jag riktigt intresserad...
Citera
2018-02-16, 23:39
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Vad har han för beef med Ellen? Tänkte senast nu i veckan att det var synd att hon försvann helt när Martin stack från Beppo. Men de har alltså bråkat? Vad handlade det om?

Det där är nåt som INGEN insatt verkar vilja prata om. Inte ens på Flashback. Har försökt luska, men utan resultat...
Citera
2018-02-17, 00:29
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Det där är nåt som INGEN insatt verkar vilja prata om. Inte ens på Flashback. Har försökt luska, men utan resultat...
Nja, det är inte alls den uppfattning jag har fått. Jag kan ju förstå att Martin inte vill prata om det men så känsligt för andra är det ju inte?

Han upptäckte att hon inte kunde ratta en studio på egen hand när de skulle flytta in, han tar in en annan ljudtekniker i uppstartsfasen och hon tar det som att hon har fått sparken (vilket kanske är fullt rimligt) och hennes pojkvän flippar sedan ut i Patreongruppen.

Sen dess finns det nog inte så mycket att prata om(?).

Den där listan med beefs är väl ett tecken om något på att komikerbranschen är ett tillhåll för svaga individer med alldeles för tunna pannben.
Citera
2018-02-17, 05:41
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo

Citat:
Ursprungligen postat av postvagn

Det är väl ganska väl utrett. I korthet så var hon väldigt oproffsig och höll inte måttet när Soneby bytte studio. Han behövde där ta in en annan tekniker och erbjöd att betala en utbildning till Ellen så att hon skulle kunna höja sin nivå och sedan komma tillbaka. Detta uppfattades av Ellen som en kniv i ryggen då hon såg det som att hon var en viktig del av AMK Morgon och att hon varit med och byggt upp showen. Ellen och hennes pojkvän gick ut med sin syn på det hela i sociala medier och i en podd där de satt och snackade skit i Soneby. Därefter har brytningen, vad det verkar, varit total.
Citera
2018-02-17, 08:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRosa
Hur många har martin egentligen en beef med?

Janne Westerlund - Säger sig ha polisanmält AMK
K. Svensson - Martin hängde ut hans fru som nazist
Aron Flam - Anklagar Martin för att vara antisemit
Mårten Andersson - Togs upp i AMK denna veckan
Ellen - Martins fd ljudtekniker
Limpan - Trogen lyssnare som sa nåt elakt om Ellen

Några fler?

Kan tilläggas att Aron flam hamnar i beef med alla han samarbetar med och tror att större delen av Sveriges befolkning är antisemiter.
Citera
2018-02-17, 08:51
Medlem
swimp78s avatar
Två härligt obalanserade Martin tvärilsknar-till-moment veckan som gått : Robin har spillt kaffe på bordet, Marcus Berglund skämtar om föredettingar (varvid Martin får nån paranoid snedtändning och , misstänker jag, känner sig träffad?)
Citera
2018-02-17, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Två härligt obalanserade Martin tvärilsknar-till-moment veckan som gått : Robin har spillt kaffe på bordet, Marcus Berglund skämtar om föredettingar (varvid Martin får nån paranoid snedtändning och , misstänker jag, känner sig träffad?)

Är den tidigare teorin med ”bajspauser” som ursäkt för att dra en nyckel eller två för att hålla nerven under sändning inte allt för långt ifrån sanningen?
Är han laddtorsk?
Citera
2018-02-17, 16:05
Medlem
Finns det inte en hemsida där man kan se alla gästers kommande gig? Har för mig att det var någon lyssnare som startade sidan. Kan någon länka?
Citera
2018-02-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nouveaudouche
Finns det inte en hemsida där man kan se alla gästers kommande gig? Har för mig att det var någon lyssnare som startade sidan. Kan någon länka?

Fanns. Var allaminakomiker.se
Citera
2018-02-17, 19:08
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Avsnitt och tidskod på grejen med Berggren? Alltid kul med hetta. 🤓
Citera
2018-02-19, 11:36
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Alltså. Förlåt men var någonstans snedtände Martin på Marcus? Lyssnare på avsnittet och hörde inte en tillstymmelse till snetändning.
Citera
2018-02-19, 12:01
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Alltså. Förlåt men var någonstans snedtände Martin på Marcus? Lyssnare på avsnittet och hörde inte en tillstymmelse till snetändning.
Det var något avsnitt för någon vecka sedan då de pratade om SVTs punkdokumentär som Berggren nämnde något om föredettingar där Martin inte höll med om hans resonemang men någon snedtändning var det nog inte.

Sen är det väl fullt rimligt att säga till om något dräller med kaffe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in