2018-02-19, 11:57
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
VIlken är den bästa dejtingsidan just nu? Då tänker jag där folk finns och där man kan få "avkastning" i form av relationer, korta ligg och snurr på kulan så att säga.
Tänker inte på Badoo eller Tinder utan de övriga. Match? Mötesplatsen? HP?

Ok men " korta ligg och snurr på kulan" varför dissar du Badoo eller Tinder isf? Tinder går ju bort pga att man är tvungen att ha en fet app på sin enhet men Badoo har ju en sajt också. Sen att den är trist etc är ju en annan sak. Dock är den ju inte tråkigare än HP (med alla sega brudar etc).

Om man jämför gratis prylar ovan med betalalternativen är det verkligen bättre avkastning där ? Borde väl ändå vara mer kvinnor som kör gratis (även om konkurrensen från snubbarna visserligen också är större).
Citera
2018-02-19, 12:49
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Om man jämför gratis prylar ovan med betalalternativen är det verkligen bättre avkastning där ? Borde väl ändå vara mer kvinnor som kör gratis

Åtminstone för några år sedan, på både Mötesplatsen och Match om jag minns rätt, var betalningssystemet utformat så att sajten i princip inte fungerade om ingen betalade, men en person som köpte tillräckligt "högt" medlemskap kunde den skriva till alla och alla kunde läsa/svara.

Självklart var det indirekta upplägget att killarna var de som förväntades betala och tjejerna använde det gratis, men det är ju så spelet fungerar.

För mig kändes det också självklart att betala, om jag nu skulle köra konceptet så naturligtvis göra det med så goda förutsättningar som möjligt.
Citera
2018-02-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Åtminstone för några år sedan, på både Mötesplatsen och Match om jag minns rätt, var betalningssystemet utformat så att sajten i princip inte fungerade om ingen betalade, men en person som köpte tillräckligt "högt" medlemskap kunde den skriva till alla och alla kunde läsa/svara.

Självklart var det indirekta upplägget att killarna var de som förväntades betala och tjejerna använde det gratis, men det är ju så spelet fungerar.

För mig kändes det också självklart att betala, om jag nu skulle köra konceptet så naturligtvis göra det med så goda förutsättningar som möjligt.
Ja ok iaf bättre än när dom på typ 80 talet skrev rakt ut att tjejer ringer gratis men killar får betala 20 spänn per minut. Iaf nått vettigt med feminism agendan kanske

Men vadå var det mycket bättre fördelning mellan könen på dessa betal sajter(dvs betalsnubbar kontra brudar) jämfört med gratis alternativen då? På tex HP är det ju fullskaligt stiltje i insjön så att säga.
Runt 300 kr i mån (har jag fel?) är ändå en del pengar för att bara kanske få hålla på med ett acceptabelt fruntimmer (ett visst tidsintervall innan möjligtvis nån annan snubbe drar i henne från webben) mm.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-02-19 kl. 13:45.
Citera
2018-02-19, 13:51
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Men vadå var det mycket bättre fördelning mellan könen på dessa betal sajter(dvs betalsnubbar kontra brudar) jämfört med gratis alternativen då?

Jag kan inte svara på det, men gissar absolut att det var fler killar/män än kvinnor. Och framför allt att killar är de aktiva och tjejerna typiskt mer passiva där de flesta får en stor mängd meddelanden.

Citat:
Runt 300 kr i mån (har jag fel?) är ändå en del pengar för att bara kanske få hålla på med ett acceptabelt fruntimmer

Det var ca 300 kr då, minns inte exakt. Allt är ju en värderingsfråga vad man vill göra för sina pengar, för mig var det klart värt det.
Citera
2018-02-19, 14:02
Medlem
Min erfarenhet är att betalsidor är överlag bättre som man. Bättre utbud och kvalitet på kvinnorna. Förmodligen för att de värsta snubbarna inte vill/har råd att betala.

HP exempelvis är ju rena skräckexemplet på kattkvinnor med kortklippt hår och aggressiv framtoning som raggar på snubbar som är flera poäng högre än de själva och förväntar sig att någon tar i dem.
Citera
2018-02-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Jag kan inte svara på det, men gissar absolut att det var fler killar/män än kvinnor. Och framför allt att killar är de aktiva och tjejerna typiskt mer passiva där de flesta får en stor mängd meddelanden.

Det var ca 300 kr då, minns inte exakt. Allt är ju en värderingsfråga vad man vill göra för sina pengar, för mig var det klart värt det.

Aha men man vill ju inte bränna 300 spänn i månaden på nått som är som HP. Dvs betalar man vill man ju få bättre drag.

För dom pengarna vill man ju fan få fräscha fittor(ursäkta språket) el en rar o go flickvän.

Så du fick bra avkastning då. Hur länge sen var det? Är du typ en snygg flygkapten?
Citera
2018-02-19, 14:17
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyratur
Nej vi pratar inte minuter.

Då har han troligtvis bara råkat gilla dig eller är upptagen med något annat eller någon annan. Det där händer ju oss killar hela tiden så
Citera
2018-02-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ja men det är väl klart att man inte ska lägga ut för personlig info. Typ 3 rader räcker. Mer pallar inte vi snubbar att läsa med tanke på att chansen till svar är så minimal (o då tycker jag ändå inte att mina bilder är dåliga, visst jag kontaktar inte direkt oattraktiva donnor men ändå). Ett tips med tanke på att du har varit gift o kanske har barn (runt 40 etc) = var inte för kräsen faktiskt. Jag skulle kunna tänka mig att träffa nån som du om hon fortfarande var fräsch i kroppen o verkade kul. Men det kan ju ändå inte bli en drömkvinna so to speak (att visa upp för familj etc).

Jag har inte varit gift, bara sambo, å har inga barn. Men det hör inte hit.

Vad menar du med att ”det inte kan bli en drömkvinna att visa upp för familjen etc”. Pga man är ”runt 40 år”?

Många träffar sin drömpartner på ålderns höst. Båda mina föräldrar har träffat nya kärlekar efter 60-65 års ålder och är mycket kära.

(Om du med drömkvinna menar nån som ser ut som en 18 årig fotomodell så kanske det blir svårare att hitta en sån när man själv passerat den ålder dock. Det är ju klart. Men med ålder och mognad så brukar man ju se till andra kvaliteter eller fastna för nån som är vacker för sin ålder, å inte på ett tonårings/ungdoms vis. Kankse får du bättre lycka om du tänker lite så också.)

Jag tror förresten tjejer funkar lite annorlunda generellt . Killar är nog överlag mer visuella. Vi ser nog mer till andra bitar. Jag skulle aldrig skriva till någon som inte lagt lite tid på att beskriva sig själv. Nån som man inte vet nånting om förutom utseende. I så fall kan man ju lika gärna gå fram till nån random snubbe på krogen. Poängen med nätdejting är ju att man får veta lite om människan innan man tar kontakt å på vis kan sortera på annat än bara utseende i det första skedet.
Citera
2018-02-19, 15:41
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Aha men man vill ju inte bränna 300 spänn i månaden på nått som är som HP. Dvs betalar man vill man ju få bättre drag.

Jag har inte testat HP så kan tyvärr inte jämföra. Men gissar att det automatiskt blir lite bättre överlag-kvalitet när killar måste anstränga sig lite mer, d.v.s. betala.

Citat:
För dom pengarna vill man ju fan få fräscha fittor(ursäkta språket) el en rar o go flickvän.

Jag är ledsen, men det finns nog ingenstans (förutom något B som köpa sex i något fattigt land) där du är garanterad kvinnor för 300.. Går du ut en kväll på krogen så blir typ två drinkar 300 kronor och det är knappast säkert att det blir sex för det.

Citat:
Så du fick bra avkastning då. Hur länge sen var det? Är du typ en snygg flygkapten?

Ungefär fyra år sedan. Nej, är ingen flygkapten, en normal "bra" person bara. Det gick klart bra tycker jag, var med några månader, var på kanske femton dejter, blev sex på ungefär tio av dem och sedan träffade jag (där) en fin kvinna som jag är tillsammans med fortfarande.

Sedan är det givetvis så att precis som det är fel när folk skriver "nätdejtning fungerar inte!!" därför det inte fungerar för just dem, så kan jag inte säga "nätdejtning fungerar!" bara för det gjorde det för mig.
Citera
2018-02-19, 16:00
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Den tiden är inte värd att lägga.

Beror kanske på vem du lägger tiden på?
Citera
2018-02-19, 16:02
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Finns risk att man blir sedd som efterhängset creep om man är en average dude.

Men Älgen nu la du dig ju platt direkt haha men om hon gör det så behöver du ju inte ta åt dig för det stämmer ju inte. Bara på nästa. Se det som target practice tills du hittar din babe.

ps hon är inget offer…hon kan bara be dig sluta skriva eller sluta svara
Citera
2018-02-19, 16:04
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Fast det är ju det som är så charmlöst med online dejting sajterna nuförtiden. Dvs att man vet att det är tusen andra "brevflirtar" där. Saknar seriöst dom gamla hederliga kontaktannonserna från typ 80-talet ( även om det var före min tid). Inte var det väl tusen snubbar på en tjej då liksom? Var mer skamligt då men egentligen bättre (iaf för oss snubbar).
Brukar radera henne från dejtingsidan och bara köra sms så man slipper se om hon är online där etc.Dvs om det är en lite mer intressant tjej.

Goodie…bättre med sms o tele än en massa appar när hon är verkligt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in