2018-02-19, 10:29
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Erdogan må har varit en del av orsaken, Erdogan är ingen bra människa men ett helt land ska inte behövas dras in för hans synder. Det är där vi har meningskiljsaktigheter.

Du glömmer bort också Irans stora roll i hela kontexten. Att i smyg försöka mer exponera er persifiering är inte heller något man ska glömma bort. Därav också Saudiarabiens ilska mot er.

Men du är ju vrickad mäniska inom citationstecken, för att rädda en hel människa måste man offra en arm.

Du har ju inte koll om något och drar in Afrin- kortet och civila. Vad fan kan du om civila människors rätt?
Men ett tips från mig till dig mulla, fråga dina mullor i Iran vad dom tycker om Afrin och hur den bör kontrolleras. Att du leker en kärleksmänniska med sympatier går inte hos mig. Sälj den till någon annan din åsna.

För det första kan du sluta kalla mig mulla eftersom jag inte ens är religiös. Ang Afrin tycker jag det bästa vore om området kontrollerades av Saa. Annars av den rådande makt som håller ommrådet stabilt.
Syrien har länge varit en allierad till Iran, enda landet som öppet stödde Iran i Iran/Irak kriget, inte konstigt att Iran nu stödjer dem.
Citera
2018-02-19, 10:30
Medlem
Citat:
Erdogan må har varit en del av orsaken, Erdogan är ingen bra människa men ett helt land ska inte behövas dras in för hans synder. Det är där vi har meningskiljsaktigheter.

Du glömmer bort också Irans stora roll i hela kontexten. Att i smyg försöka mer exponera er persifiering är inte heller något man ska glömma bort. Därav också Saudiarabiens ilska mot er.

Men du är ju vrickad mäniska inom citationstecken, för att rädda en hel människa måste man offra en arm.

Du har ju inte koll om något och drar in Afrin- kortet och civila. Vad fan kan du om civila människors rätt?
Men ett tips från mig till dig mulla, fråga dina mullor i Iran vad dom tycker om Afrin och hur den bör kontrolleras. Att du leker en kärleksmänniska med sympatier går inte hos mig. Sälj den till någon annan din åsna.

Vem har röstat fram Erdogan? 40 miljoner turkar åtminstone, vad säger det dig?
Citera
2018-02-19, 10:31
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
För det första kan du sluta kalla mig mulla eftersom jag inte ens är religiös. Ang Afrin tycker jag det bästa vore om området kontrollerades av Saa. Annars av den rådande makt som håller ommrådet stabilt.
Syrien har länge varit en allierad till Iran, enda landet som öppet stödde Iran i Iran/Irak kriget, inte konstigt att Iran nu stödjer dem.
Jepp, för att ni är Shia hela högen.
Citera
2018-02-19, 10:32
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De länder som var för att störta regimen i Syrien att gasledningen kunde byggas var USA, Israel, Saudi, Qatar, EU och Turkiet.
Turkiet fick säkert stora påtryckningar att de skulle ingå i alliansen för att störta regimen i Syrien, sannolikt ekonomiska därför Turkiet skulle bli centrum för gasleveranserna till Europa, sannolikt stora avgifter som hägrade för Turkiet.
Ett regimskifte i Syrien med en extrem islam- sharia regim som kontrollerades av USA och Saudi skulle sannolikt ha gjort att kurdfaran från Syrien för Turkiet hade försvunnit.
Innan 2011 hade Turkiet och Syrien mycket goda förbindelser, som också är naturligt.
Projektet att störta regimen i Syrien blev till en katastrof för Turkiet, med bland annat alla flyktingar som kommit till Turkiet och nu kurdproblemet.

Ja så kan det mycket väl vara. Det är såklart fel att ensamt beskylla Turkiet för kaoset men de har kanske vart den största makthavande faktorn.
Men fel är fel och man måste gå vidare
Citera
2018-02-19, 10:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_

Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jepp, för att ni är Shia hela högen.
Man får också ta med att det var en Shia-mulla som en gång la en Fatwa att alawiter tillhör umman som alla andra muslimer och därmed öppnade upp för Hafez al-Assad att bli president då det är ett krav i konstitutionen att vara muslim för det. Det blev startskottet för konflikten med det Muslimska brödraskapet som har pågått till idag och är en viktig komponent i proxykriget.
Citera
2018-02-19, 11:00
Medlem
Ok SAA går in i Afrin , fråga är hur Ryssland reagerar på en konflikt mellan Syrien och Turkiet. Intressant utveckling!
Citera
2018-02-19, 11:03
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:

Jag håller faktiskt med dig, Turkiet är ett bra land, var framförallt framförallt innan Erdogan, en förebild för den muslimska världen med demokrati och rättigheter till kvinnor. Ja hoppas Turkiet förblir stabilt utan att Pkk får luft i landet, men det betyder inte att Turkiet har rätt att invadera andra länder, det är brott mot folkrätten.
Citera
2018-02-19, 11:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ok SAA går in i Afrin , fråga är hur Ryssland reagerar på en konflikt mellan Syrien och Turkiet. Intressant utveckling!
Turkiet kanske nöjer sig med att SAA avväpnar kurderna eller håller dem i schack på annat sätt.
Citera
2018-02-19, 11:08
Medlem
arbetets avatar
Vi kanske ska avhandla de här punkterna redan nu innan SAA går in i East Ghouta:

H e b a‏
@HKX07

Citat:
Talking points for upcoming #SAA #EastGhouta Western MSM campaign;
Assad bombs last hospital in #EastGhouta
Assad carries out deadly chemical attack in Ghouta
Heroic #WhiteHelmets pull out bodies from rubble
"Moderate Rebels" fighting Assad militia #Syria
Assad barrel bombs

https://twitter.com/HKX07/status/965368560208945152
Citera
2018-02-19, 11:16
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Lavrov är en mycket klok person. Här uppmanar han USA att inte leka med elden, utan tänka långsiktigt på vad som är bäst för det syriska folket och de andra folken i MÖ, inklusive kurderna.

Kan Washington överhuvudtaget tänka på det sättet? Det är i alla fall bäst att försöka.
Övning ger färdighet!

More:
http://tass.com/politics/990669
Lavrov snackar för mycket, förhoppningsvis blir han utbytt snart. Oavsett om han säger kloka saker så lyssnar ingen i usa på honom, och då är det bättre att vara tyst.
Citera
2018-02-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Israel försöker skylla nedskjutningen av F16 planet på Iran, som det finns ingen sanning till.
Israel menar att det var Iran som hade en drönare som gick in på israeliskt område och F16 plan gick upp för att likvidera den.
Den här drönaren var Iran tillverkad men Syrien kontrollerade drönaren och gränsen mot Israel, där det fanns terrorister och drönaren gick aldrig in på israeliskt område.
Israel gick upp med F16 plan för att attackera och bomba syrisk militär och dess anläggningar.
När F16 planen var på väg mot den syriska gränsen använde Syrien S200 missiler mot planen som gjorde att ett plan kraschade och ett annat skall ha blivit skadad.
Enligt militära uppgifter går inte F16 plan upp för att likvidera drönare, utan det är helt andra medel.
Flyglarm skall ha ljudit långt från gränsen till Syrien och planet sköts ned långt inne i Israel.
Israel försökte hämnas mot Syrien och attackerade centert varifrån drönarna dirigerades, det här medförde att israeliska plan blev beskjutna och ett plan blev träffad.
Tidigare skulle Israel med stridsflyg gå mot Palmyra som blev beskjutna av syriskt S200 som gjorde att ett plan blev träffad som kunde vara ett F 35 plan.
Det här visar att det israeliska flyget är inte oövervinnerligt och som skapat panik i militära kretsar för Israel.
Utan flyget är israels militära makt inte mycket att hurra för, de kan aldrig gå in med marktrupper utan att det blir mycket stora förluster som inte Israel vill ta.
Israel gick in med marktrupper för att slå ut PLO i Libanon, som slutade med att de fick dra sig ur utan att ha uppnått någonting.
2006 gick Israel in i Libanon för att slå ut Hezbollahn, som blev ett totalt misslyckande och de blev tvungen att dra sig ur utan att ha uppnått någonting.
Israel har ett mycket bra flyg men om länder som Syrien kan ta ned planen med missiler, blir flyget mycket sårbart.
Israel har tidigare kört taktiken "hit and run" som inte kommer att fungera i fortsättningen.

Precis. Blir intressant hur Israel kommer att agera nu när Syrien kommer att köpa massvis av Bavar 373 från iran ( S-300 kopia ).
Förstår att Syrien börjar lessna på att Israel kan komma och bomba som dom vill..
Citera
2018-02-19, 11:38
Medlem
Citat:
Nähe? Menar du det? Vad gör dom med USA när Ryssland gång på gång öppnade sina armar till kurderna i Syrien? Har inte kurderna sett att Ryssland haft bra relation med Syrien men ändå så gick dom på USAs sida mot Assad?

Men jag tror att Ryssland kommer släppa kurderna när de visat var dom står. Underskatta inte Putin.

PKKs symbol verkar inte vara för intresse längre för kurderna som bär den, tror inte ens den nya generationen vet vad den symboliserar. Skulle dom veta det skulle de inte sitta med imperialisterna.

Kurderna i Syrien har aldrig allierat sig med USA utan har bara sett till sina egna intressen. Nu råkar USA och kurderna har samma intressen och det är därför de samarbetar. De är sannerligen ett omaka par. PKK ett kommunistiskt parti och USA ett imperialistiskt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in